De Peugeotdealer & de oude(re) Peugeot

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: De Peugeotdealer & de oude(re) Peugeot

Berichtdoor joospeugeot » 23 jan 2013, 23:36

tout est beau avec une... schreef:De 605 op de foto heeft op dat moment geen automaatbak en geen subframe en voorwielophanging.
Is op de brug gedemonteerd en in een minuut of 5 a 10 netjes in de hoek neergezet, wachtend op onderdelen.


ik ben hier geen voorstander van. dit soort acties kan alleen maar tot fouten leiden. opeens was t motorblok er uit gevallen of van dat soort rare dingen.
heb je een 2 kollommer staan is de auto wel wat makkelijker te verplaatsen. op een 4 kollomer is dat moeilijk of niet te doen en persoonlijk ben ik van de 4 kollommer.

[
MarcoWetzels schreef:Een startmotor wort niet op de werkbank uit elkaar gedraaid om te reviseren, er wordt een nieuwe besteld en geplaatst.


een startmotor of dynamo laten reviseren heb ik ook al meningen over. ik denk zelfs dat ruil-deel beter werkt dan dat je t door een revisie boer laat doen. vaak is ruil al goedkoper. de kwaliteit van een goede ruil starter/dynamo is meestal beter. vaak word er door revisie boeren toch dingen geflikt om dat ding maar weer aan de gang te krijgen. bij grote revisie bedrijven gaan er misschien eerst 100 uit elkaar en alle rotte onderdelen worden meteen weg gedaan.
sommige dynamo's zitten inwendig al dichtgegoten en dat kun je eigenlijk alleen maar maken als je dat ook weer goed doet en daar hebben de kleinere bedrijven gewoon de mogelijkheden niet in
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: De Peugeotdealer & de oude(re) Peugeot

Berichtdoor RondeB » 10 mei 2013, 19:46

Vanmiddag bijzonder prettige ervaringen opgedaan bij Automobielbedrijf Van der Werf in Ede. Enthousiast bedrijf !

Ik was met m'n intussen aardig afgeragde Expertbusje (begin 1996 nieuw gekocht/leased) op weg toen het apparaat ineens naar diesel begon te stinken en op 3 poten ging lopen. Na korte inspectie bleek dat er een brandstofleiding gescheurd is onderweg. Sukkelend Peugeotdealer van der Werf kunnen bereiken en daar aan de balie om hulp geroepen. Tuurlijk in Ede en verre omstreken niet één zo'n leiding te vinden en laat vrijdagmiddag, iedereen weekend in de kop.... Probleempje opgelost met een modern Peugeotplasticje dat ik leen tot dinsdag, weer eens wat anders om mee naar friesland te rijden...

Onderwijl wierp ik zoals altijd ff een blik in de werkplaats..en wat staat daar gebroederlijk tussen het nieuwerwetse plastic? Een pracht van een 104tje... kijk, dat zie je niet veel meer, een moderne garage waar ouwe meuk nog gewoon welkom is.
Afbeelding
RondeB
 
Berichten: 2555
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: De Peugeotdealer & de oude(re) Peugeot

Berichtdoor MarcoPeus » 10 mei 2013, 20:37

Sterk zeg. Dat zie je inderdaad bijna nooit meer. De garage waar ik altijd kom heeft ook bijna nooit een oudere auto binnen staan behalve een 404 cabriolet elke 2 jaar maar dat is ook alles dan.
Grappig, op de achtergrond zie ik een bus van Roseboom-Ede. Heb ik gisteren veelvuldig gezien tijdens het Concours Hippique in Bennekom. dat even off-topic.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Vorige

Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron