tout est beau avec une... schreef:De 605 op de foto heeft op dat moment geen automaatbak en geen subframe en voorwielophanging.
Is op de brug gedemonteerd en in een minuut of 5 a 10 netjes in de hoek neergezet, wachtend op onderdelen.
ik ben hier geen voorstander van. dit soort acties kan alleen maar tot fouten leiden. opeens was t motorblok er uit gevallen of van dat soort rare dingen.
heb je een 2 kollommer staan is de auto wel wat makkelijker te verplaatsen. op een 4 kollomer is dat moeilijk of niet te doen en persoonlijk ben ik van de 4 kollommer.
[
MarcoWetzels schreef:Een startmotor wort niet op de werkbank uit elkaar gedraaid om te reviseren, er wordt een nieuwe besteld en geplaatst.
een startmotor of dynamo laten reviseren heb ik ook al meningen over. ik denk zelfs dat ruil-deel beter werkt dan dat je t door een revisie boer laat doen. vaak is ruil al goedkoper. de kwaliteit van een goede ruil starter/dynamo is meestal beter. vaak word er door revisie boeren toch dingen geflikt om dat ding maar weer aan de gang te krijgen. bij grote revisie bedrijven gaan er misschien eerst 100 uit elkaar en alle rotte onderdelen worden meteen weg gedaan.
sommige dynamo's zitten inwendig al dichtgegoten en dat kun je eigenlijk alleen maar maken als je dat ook weer goed doet en daar hebben de kleinere bedrijven gewoon de mogelijkheden niet in