Importeren en procedures

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Importeren en procedures

Berichtdoor jan eend + » 05 maart 2008, 02:24

Hamoiallemaal. Als vervolg op de ervaringen ( 305-afdeling ) van Boschhuizen , Alexxie_m , Oscarmgn , en nog anderen stel ik voor om bij "Peugeot algemeen " een nieuw STICKY onderwerp te openen :mrgreen: Titel : "Invoer & Procedures" met als inhoud allerhande info ( GEEN DISCUSSIES :roll: ) over importeren/naar Nederland te vervoeren, verzekeren van een auto op buitenlands kenteken/chassinummer, hoe in te voeren, benodigde paperassen en alle andere wetenswaardigheden die hiermee te maken hebben. Iets voor Mark of een van de moderatoren :?:
Groetz, Vanjan.
_
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Mark » 05 apr 2008, 10:55

Een heel goed idee, bij deze gemaakt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Fritschy 605 » 05 apr 2008, 14:11

Omdat ik het net even opgezocht had dacht ik, zet het ook even hier neer. Wel zo handig:

Als je zoekt dan kun je heel snel het volgende vinden.
- www.autoweek.nl kun je de resterende BPM bedrag laten berekenen.

- Verzekering is te doen, echter een oplegger (autoambulance) is makkelijk om de auto naar Nederland te krijgen. Huur autoambulance was voor mij 50 euro per dag. Voor de duidelijkheid is het dus een aanhanger (dubbelasser) die ik achter de auto had. Als je een oprijwagen wilt hiuren dan ben je en een vast bedrag kwijt en kosten per KM. Uiteindelijk kan je beter een sterke trek auto met autoambulance regelen dan een oprijwagen.

- Je hebt de carte griss nodig van de eigenaar in Frankrijk. Deze heeft op zijn beurt jouw handtekening nodig voor de gemeente dat jij zijn auto gaat uitvoeren. (een heel A4 aan gegevens ongeveer).

- RDW verzorgd de keuring plus APK (zie link hierachter) http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/aanhanger_afkomstig_uit_eu_lidstaat_eva_land_verhuisboedel.htm.
Hierbij krijg je een eendagskenteken die je kan gebruiken om de auto op die dag te verzekeren, zodat je verzekerd naar het keuringsstation kan rijden. Dan word je gevraagd om de BPM te betalen. Daarna de keuring en toelating. En eventueel (dit heb ik zelf gedaan) meteen een APK keuring laten doen door de RDW. Hierna lekker naar huis rijden met het eendagskenteken. En dan wachten op de post met je nieuwe kenteken gegevens. Oude platen eraf, en nieuwe erop :D


Invoeren is niet moeilijk. Contact en de juiste auto vinden daar in tegen wel. Kosten zijn plus minus 250-300 euro excl. benzine kosten. (en eventuele gebreken waardoor de auto niet in 1 keer door de RDW keuring/APK keuring komt.)

Verder is het leuk om de originele eigenaar te spreken en een lunch te doen in Frankrijk. Ik ben zelf in 1 dag heen en weer gereden (was ook net over de grens bij belgie, maar toch even 1100 km met aanhangen heen en weer gedaan. (was wel met een andere rijder erbij, afwisselen is een pre. Helemaal met een 1400kg auto plus autoambulance achter de land rover).
Laatst bijgewerkt door Fritschy 605 op 06 apr 2008, 01:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Aanvulling

Berichtdoor jan eend + » 05 apr 2008, 22:56

Hadagdan. Van een ander maar vergelijkbaar onderwerp ge . . . :mrgreen:

307204XSI schreef:Een collega van mij heeft goede ervaringen met een bedrijfje op dit gebied; http://www.importautos.nl/auto-importeren
Het kost dan wel wat maar je wordt misschien wel weer allerlei andere malaise bespaart. Vanwege de grote ervaring kunnen ze veel tips en advies geven.

Zo komen we steeds verder :wink:
Groetz, Vanjan.
-
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor alexxie_m » 06 apr 2008, 11:09

zojuist weer iemand geholpen www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=10299 , toch handige topic zo; meer leeuwtjes het land in.
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

verzekerd op verzekering verkopende partij in Frankrijk?

Berichtdoor elwin » 28 sep 2008, 09:36

Ik heb een peugeotje op het oog in Noord Frankrijk die elke dag nog rijdt. Overweeg om 'm naar NL te rijden. Mag dit op Frans kenteken en verzekering van de verkopende partij?

Dank voor reactie
elwin
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 14 mei 2007, 23:41

Berichtdoor GoodOldDiesel » 22 okt 2008, 21:07

Ik ben bezig met een 305 GT break. tis een kwestie van even naar parijs op en neer.

Dus ik moet een carte grise hebben en dan met de oude eigenaar naar de locale marie gaan om een overdrachtsformulier in te vullen oid?
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Brownie » 22 okt 2008, 21:58

Nee hoor, dat kan allemaal aan de keukentafel. Zorg dat je de carte grise meekrijgt en evt het certificat de session.= die je ingevuld hebt. De verkoper regelt die formulieren van te voren normaal gesproken.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor ollie » 28 feb 2009, 03:48

.......
Laatst bijgewerkt door ollie op 12 jan 2016, 11:06, in totaal 2 keer bewerkt.
ollie
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 20 jan 2008, 18:59
Woonplaats: overijssel

Berichtdoor GoodOldDiesel » 28 feb 2009, 10:43

Goed ik heb destijds even uit Parijs een 305 gehaald. Om de auto rijdend naar NL te krijgen is mij na veel gepuzzel nooit duidelijk geworden. Veel lees je over verzekeren op chassisnr, maar dan moet je klant zijn bij maatschappij X. De mijne, Fortis ASR doet dat iedergeval niet.
Het hoe en wat omtrent een export kenteken in France heb ik ook nog niet uit kunnen vinden.

Al met al even gerekend en eigenlijk maakte het niet veel verschil of ik nu met een auto met ambu op en neer zou vliegen of ik de trein zou pakken. Let wel ik heb alleen kosten van een treinkaartje en de brandstof voor de retour gerekend, de verzekering moest daarbij. Daarbij speelt een belangrijke rol dat ik zelf in bezit ben van een zware trekauto en dat ik slechts alleen een ambu moest lenen.

De overdracht was zeer eenvoudig. Gewoon op de achterbank van een alfa wat papiertjes invullen en klaar. Het scheelde wel dat ik de auto kocht bij een handellaar en dat ik van te voren gemeld had wie ik was en dat de auto naar nederland ging. Hij had de meeste gegeven al ingevuld nl. De RDW route moet ik nog ondergaan, daar ik op moment teveel blik op de weg heb staan.
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor GoodOldDiesel » 01 maart 2009, 10:58

http://www.carte-grise.org/docs/cerfa/certificat_cession.pdf

Deze tip kreeg ik van citroen-forum af. Als ik het goed heb moet je dit zien als een soort overdrachtsformulier. Altijd handig om bij je te hebben als je een wagen in France koopt.0.
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor Brownie » 20 nov 2011, 01:00

Er is een nieuwe regel kwam ik achter: Tegenwoordig wordt bij invoer van een auto automatisch de keuring van het land overgenomen.
Als een auto uit de EU in het land van herkomst is gekeurd, dan loopt die keuring hier in Nederland door tot maximaal een jaar! Lekker makkelijk. :D
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor Nikilauda504 » 08 mei 2012, 20:01

Blijven in Spanje ook de kentekenplaten op de auto zitten?

Hoe heet het kentekenbewijs/ carte grise daar? 1 of meer delen?
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor joospeugeot » 08 mei 2012, 20:50

hoe t precies in elkaar zit weet ik ook nog niet, aangezien ik nog t spaans kenteken moet gaan krijgen.

maar wat ik zo heb kunnen zien is er een kenteken waar alles op staat en een kentekenbewijsje (permiso de circulacion) wat je bij je moet hebben, eigenlijk zo als in duitsland
op het kenteken zelf zie ik zo ff niet echt direkt een naam staan dat je zegt zo heet dat. wel aan de achterkant stempels en data voor de spaanse apk. voorkant met autogegevens natuurlijk

auto heeft een vast spaans kenteken en de platen zijn blijven zitten (als t goed is)

over een paar weken kan ik t je exact zeggen.

ben benieuwd wat er voor een chassisnr in staat. waarschijnlijk ook geen VF3 ??
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor Harrie » 08 mei 2012, 21:20

joospeugeot schreef:hoe t precies in elkaar zit weet ik ook nog niet, aangezien ik nog t spaans kenteken moet gaan krijgen.
maar wat ik zo heb kunnen zien is er een kenteken waar alles op staat en een kentekenbewijsje (permiso de circulacion) wat je bij je moet hebben, eigenlijk zo als in duitsland
op het kenteken zelf zie ik zo ff niet echt direkt een naam staan dat je zegt zo heet dat.
wel aan de achterkant stempels en data voor de spaanse apk. voorkant met autogegevens natuurlijk
auto heeft een vast spaans kenteken en de platen zijn blijven zitten (als t goed is)
over een paar weken kan ik t je exact zeggen.

ben benieuwd wat er voor een chassisnr in staat. waarschijnlijk ook geen VF3 ??

RDW verlangt de juiste papieren, waar de voertuiggevens op staan.
Elke Peugeot met een VIN heeft een VIN die begint met VF3 want VF3 is de fabrikant-code voor Peugeot.
grt, Harrie

oh ja, nog een toevoeging op dit topic, als je een auto zelf uit het buitenland naar Nederland rijdt,
ben je strafbaar zodra je in Nederland rijdt, dit vanwege vermeende ontduiking van belasting.
Als Nederlander mag je dus hier niet met een buitenlandse auto rijden, mits het een huurauto is.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor joospeugeot » 08 mei 2012, 23:26

Harrie schreef:
joospeugeot schreef:hoe t precies in elkaar zit weet ik ook nog niet, aangezien ik nog t spaans kenteken moet gaan krijgen.
maar wat ik zo heb kunnen zien is er een kenteken waar alles op staat en een kentekenbewijsje (permiso de circulacion) wat je bij je moet hebben, eigenlijk zo als in duitsland
op het kenteken zelf zie ik zo ff niet echt direkt een naam staan dat je zegt zo heet dat.
wel aan de achterkant stempels en data voor de spaanse apk. voorkant met autogegevens natuurlijk
auto heeft een vast spaans kenteken en de platen zijn blijven zitten (als t goed is)
over een paar weken kan ik t je exact zeggen.

ben benieuwd wat er voor een chassisnr in staat. waarschijnlijk ook geen VF3 ??

RDW verlangt de juiste papieren, waar de voertuiggevens op staan.
Elke Peugeot met een VIN heeft een VIN die begint met VF3 want VF3 is de fabrikant-code voor Peugeot.
grt, Harrie

oh ja, nog een toevoeging op dit topic, als je een auto zelf uit het buitenland naar Nederland rijdt,
ben je strafbaar zodra je in Nederland rijdt, dit vanwege vermeende ontduiking van belasting.
Als Nederlander mag je dus hier niet met een buitenlandse auto rijden, mits het een huurauto is.


dat met VF3 dacht ik dus ook, maar spaanse 505 begint met VS8 en staat ook nog eens citroen op mijn typeplaatje
ik ben ook al een peugeot (op servicebox) tegengekomen met LDC, is volgens mij een china peugeot

dat met belasting ontduiken word bij een oldtimer een moeilijk iets. geen bpm een geen wegenbelasting.
vaak als je de eerste keer pakken met een buitenlandse auto dan krijg je een waarschuwing en moet de auto of t land binnen 2 weken verlaten of bpm betalen. de 2e keer zal je waarschijnlijk direkt bpm mogen betalen als je aanhouden. maar als je al een keer gepakt zou zijn met een zgn wegenbelasting vrije en de 2e keer pakken ze je met eentje waar je wel bpm moet betalen dan is t waarschijnlijk kassa. leuk als je dan bijv een bijna nieuwe 508 hdi 2.2 waar dus veel bpm op moet worden betaald, wil helemaal zwijgen over een bugatti veyron :mrgreen: , die is geloof ik echt de duurste in bpm :mrgreen:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor Nikilauda504 » 09 mei 2012, 07:20

Ben benieuwd Joos naar de spaanse papieren. Uit Frankrijk heb ik al diverse auto's geimporteerd, die papieren en procedures zijn mij dus bekend. Spaans kan niet veel moeilijker zijn, je moet het alleen wel ff weten 8)
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor Harrie » 09 mei 2012, 23:01

joospeugeot schreef:
Harrie schreef:oh ja, nog een toevoeging op dit topic, als je een auto zelf uit het buitenland naar Nederland rijdt,
ben je strafbaar zodra je in Nederland rijdt, dit vanwege vermeende ontduiking van belasting.
Als Nederlander mag je dus hier niet met een buitenlandse auto rijden, mits het een huurauto is.

<knip>dat met belasting ontduiken word bij een oldtimer een moeilijk iets. geen bpm een geen wegenbelasting.

belastingvrij zoals we dat in NL kennen geldt alleen voor Nederlandse klassiekers en oldtimers ( die daarvoor in aanmerking komen ) ;
NIET voor buitenlandse auto's, al zijn ze bijv. 40 of 60 jaar oud en met buitenlands kenteken, op Nederlands grondgebied. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor Kees » 30 okt 2012, 22:09

Lees net in de krant dat auto's ouder dan 25 jaar binnenkort ook wegenbelasting moeten gaan betalen, en de lpg wordt 6 cent duurder, snik!
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor jan55 » 23 nov 2012, 14:13

heb even een vraag misschien voor de belgische mensen hier .
heb een koper voor mijn auto en die wil hij dus naar belgie importeren.
wie kan mij duidelijk uitleggen wat dit gaat kosten en hoe dat moet voor deze man.
ben nu een week bezig met de man en die komt met bedragen wat ik bijna niet kan geloven het betreft een peugeot 205 CTI met een 1.9 er in van bouwjaar 1991.
hij heeft het over de biv en nog meer van deze termen alles bij elkaar zou hij tussen de 1000,00 en 1200,00 euro kwijt zijn om in belgie op de weg tekrijgen.
klopt dit of is er een andere en goedkopere weg .
jan55
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 13 feb 2011, 18:34
Woonplaats: vlijmen

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor peugeot505 » 23 nov 2012, 23:11

Dat kan ik me moeilijk voorstellen, normaal douane a0,95euro, dan gelijkvormigheidskeuring a100,00euro, dan technische keuring a70,00euro, dan biv a70,00. ,enkel de douane en glvkeuring zijn extra in dit geval, alle andere kosten heeft hij bij een belgische auto ook. Misschien wil er gewoon iemand zo de verkoopprijs drukken :wink:
Peugeot 406 coupe '00 +175.000km
Fiat 500c '13 +55.000km
Citroen Ami6 Break '68 +100000km
Avatar gebruiker
peugeot505
 
Berichten: 522
Geregistreerd: 16 okt 2005, 13:03
Woonplaats: haasdonk-waas

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor jan55 » 23 nov 2012, 23:38

bedankt voor de informatie zal het tegen hem zeggen kijken wat hij terug zegt .
heb mijn prijs voor de auto vat dus ik had toch niet lager gegaan .
jan55
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 13 feb 2011, 18:34
Woonplaats: vlijmen

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor jan55 » 24 nov 2012, 14:52

allemaal bedankt voor de reactie`s auto is verkocht en opgehaald mag dus op slot
jan55
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 13 feb 2011, 18:34
Woonplaats: vlijmen

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor Harrie » 24 nov 2012, 18:58

jan55 schreef:allemaal bedankt voor de reactie`s auto is verkocht en opgehaald mag dus op slot

Dit is een algemeen topic, en niet door U gestart, dus niet op slot s.v.p.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Importeren en procedures

Berichtdoor risky » 25 nov 2012, 10:20

idd blijft lekker open :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Volgende

Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten