door Pininfarina504 » 25 nov 2004, 10:50
Doorrijden zou ik zeggen zolang de voorraad strekt, beetje afhankelijk van het type/model en de staat v/d auto.
Ikzelf verkeer natuurlijk wel in de luxe positie, dat ik zowel auto's voor dagelijks vevoer, als voor mooi weer heb.
Voor mooi weer heb ik een 504 coupe,404 Aut(al drie jaar muisstil) en een 604.
Met mijn eigen gebruiks auto's i.d.g. twee 504 diesels en een 504 GL Automaat rijdt ik het hele jaar door, als er gepekeld is spuit ik de auto's naderhand wel schoon, met name de onderkant en de binnenkanten van de achterspatborden verdient aanbeveling.Een goed getectyleerde keiharde auto blijft bij dagelijks gebruik zo is mijn ervaring een jaar of drie a vier mooi en dan komen de eerste blaasjes.Een niet getectyleerde harde auto blijft bij dagelijks gebruik een jaar of twee mooi en dan komen meestal ook de eerste blaasjes.
Dan is het natuurlijk wel zo dat naarmate je meer rijdt er door de bank genomen meer gebruiksspoortjes onstaan.
Ikzelf rijdt ongeveer 70 a 80.000km per jaar in de "werkauto's", pak na een jaar of twee tot drie meestal weer een andere.
Heb in principe genoeg reserve tot het einde der dagen, dus voorlopig kan ik voorruit.
Moet nog wel vermelden dat ik een onderscheid dien te maken tussen enerzijds de jonkies(205/305 etc) en anderzijds de sedans en breaks(204,304,404,504) en tenslotte de coupe's de cabriolets(modellen 204/304/404/504) en de 604's, deze laatste types zijn toch veel roestgevoeliger. Pickup laat ik even buiten beschouwing, zijn toch meer werkpaarden als luxepaarden.
Laatst bijgewerkt door
Pininfarina504 op 26 nov 2004, 10:12, in totaal 1 keer bewerkt.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.