Vakantie / Sochaux

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Vakantie / Sochaux

Berichtdoor wowo » 21 maart 2005, 20:58

Helaas heb ik Reims moeten missen maar ik ben als compensatie naar Sochaux geweest.
Voor de liefhebbers een aantal foto's; http://www.ph146.nl/Pug/sochaux/

Ik vond het eerlijk gezegd nogal tegenvallen. Ik heb geen 305, 309, standaard 405 of 505 kunnen vinden. Er stond genoeg hoor maar ik hou vooral van de modellen vanaf de 203.
Als je er in de buurt bent, zeker gaan maar ik moest er in totaal 6 uur voor rijden en dat vond ik echt niet de moeite.
Het mooiste vond ik nog de film over de rallye-historie van Peugeot, ergens op een muur geprojekteerd, prachtige beelden van 504 en 204 in Afrika, rrrrrrrr.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Hans » 21 maart 2005, 21:11

Inderdaad veel kilometers als je het niet de moeite vind.
Maar je hebt wel hele mooie foto's gemaakt.
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor knutsul » 21 maart 2005, 21:16

mooie foto's,
ik ben er vorig jaar ook even heengereden om te gaan kijken daar.
maar ik vond het de moeite waard, ik had alleen gedacht dat het groter zou zijn.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor L'Animal » 21 maart 2005, 23:18

Idd mooie foto´s. Ik ben er nog niet geweest maar nu heb ik in elk geval een impressie. Maar ik begrijp dat je er dus niet appart voor hoeft te gaan, maar als je toch in de buurt bent..... :roll:
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor wowo » 22 maart 2005, 02:37

L'Animal schreef:Idd mooie foto´s. Ik ben er nog niet geweest maar nu heb ik in elk geval een impressie. Maar ik begrijp dat je er dus niet appart voor hoeft te gaan, maar als je toch in de buurt bent..... :roll:


Ik had echt meer verwacht, ik dacht eigenlijk dat er minstens een fabriekshal vol zou staan met van ieder model minstens 1 exemplaar.
Ik meen ooit foto's gezien te hebben van een veel grotere collectie met oa de 505 cabrio proto etc. en dacht dat dat in het museum was.
De rit naar Sochaux en de stad zelf zijn overigens ook leuk, op weg ernaartoe kom je al tientallen vrachtwagens met splinternieuwe Citroens en Peugeots tegen, in de stad zag ik volgens mij ook meer interessant spul dan gemiddeld (505 Dangel, mi16 etc)
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Steven » 22 maart 2005, 09:08

ik ben al diverse keren naar het museum geweest en voor mij is het steeds de moeite waard. De collectie van het museum is natuurlijk veel groter dan wat er staat, daardoor worden er regelmatig andere auto's tentoongesteld.
En dat er geen standaard 305, 309 en 405 staat vind ik volkomen normaal: in Frankrijk rijden die modellen nog met duizenden op de openbare weg, 't zijn gewoon auto's voor dagelijks gebruik, waarom er dan zo ene in een museum zetten?
Deze zomer zijn we van plan om met de 304 cabrio op verlof te gaan in de Jura en dan toch ook weer een bezoekje te brengen aan het museum omdat het voor ons toch steeds weer de moeite waard is.
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor 404 » 22 maart 2005, 18:16

wowo schreef:Ik had echt meer verwacht, ik dacht eigenlijk dat er minstens een fabriekshal vol zou staan met van ieder model minstens 1 exemplaar.
Ik meen ooit foto's gezien te hebben van een veel grotere collectie met oa de 505 cabrio proto etc. en dacht dat dat in het museum was.
De rit naar Sochaux en de stad zelf zijn overigens ook leuk, op weg ernaartoe kom je al tientallen vrachtwagens met splinternieuwe Citroens en Peugeots tegen, in de stad zag ik volgens mij ook meer interessant spul dan gemiddeld (505 Dangel, mi16 etc)

Volgens mij zijn ze bij Peugeot niet echt bezig met de 05- modellen, nog niet oud genoeg. Toen ik in het museum was viel me op dat sommige auto's roest hadden en dat de collectie verre van compleet was. Toen ik er naar vroeg zeiden ze dat de collectie steeds wisselde en dat de meeste auto's in het magazijn stonden... :roll: Ik had van elk model een fabrieksnieuw exemplaar met 0 km verwacht, maar helaas, die waren er niet.
Maar veel auto's die jij hebt gefotografeerd stonden er toen niet, mooie foto's!
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor wowo » 22 maart 2005, 19:23

404UXD schreef:
wowo schreef:Ik had echt meer verwacht,

Volgens mij zijn ze bij Peugeot niet echt bezig met de 05- modellen, nog niet oud genoeg. Toen ik in het museum was viel me op dat sommige auto's roest hadden en dat de collectie verre van compleet was. Toen ik er naar vroeg zeiden ze dat de collectie steeds wisselde en dat de meeste auto's in het magazijn stonden... :roll: Ik had van elk model een fabrieksnieuw exemplaar met 0 km verwacht, maar helaas, die waren er niet.


Dat is precies wat ik ook verwachtte, ik zat al te kwijlen bij het idee van een splinternieuwe 305 van het eerste type of een mooie 505 met 0 km. Ik heb ook ooit een foto gezien van een enorme hoeveelheid modellen keurig naast elkaar geparkeerd, dat zal het magazijn geweest zijn dan.

404UXD schreef:Maar veel auto's die jij hebt gefotografeerd stonden er toen niet, mooie foto's!


Dankjewel, die kettingloze fiets vond ik geweldig. Nooit eerder gezien.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor L'Animal » 22 maart 2005, 21:30

Dat die fiets met tandwielaandrijving bestond wist ik, maar niet dat ook Peugeot er mee geexpirimenteerd heeft. Maar ja, het blijft een pioniersmerk natuurlijk. Die foto gaat bij mijn fietsverzameling.
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor deVreugd » 22 maart 2005, 21:59

Da's toch grappig: voor al die -05 modellen e.d. zou ik nou weer geen trip naar een museum maken, terwijl ik naar aanleiding van al die ouwe modellen die op je foto's staan toch echt zin krijg om eens een keer naar Sochaux te karren! :mrgreen:

Zelfs binnen overeenkomstige merkliefde kunnen smaken verschillen!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Dennis_Schaap » 22 maart 2005, 22:42

Ik ben er 4 jaar geleden geweest. Was de eerste vakantie met m'n huidige vriendin ( :mrgreen: ). Die wou graag in Frankrijk gaan camperen, dus ik stiekum een camping opgezocht in de buurt van Sochaux. Hebben gestaan op een camping in Vesoul, 3 kwartier vanaf Sochaux. Weet niet of iemand hier de cdrom "peugeot, een legende op wielen "heeft? Daar staan filmbeelden op van de opslag in Mulhouse. Dat is wel erg mooi om te zien! Staan alle prototypes en een aantal orginele 205 t16's ( :roll: 8) :D ). Ook staat er op die cd een vlugge filmopname van de 405 (!) coupe, die verdacht veel op de 406 coupe lijkt. Overigens vond ik het de moeite waard om in Sochaux te gaan kijken, maar het hangt er vanaf wat je er van verlangt.
205 1.9 gti '93
405 mi16 in progress....
Dennis_Schaap
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 19 feb 2005, 00:15
Woonplaats: Eethen (n-br)

Berichtdoor 205GRIFFE » 22 maart 2005, 22:48

Met de 205 Memorial Run 2004 zijn we er in mei 2004 geweest.
Erg leuk hoor.
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor Gilletti » 22 maart 2005, 22:50

Dennis_Schaap schreef:Weet niet of iemand hier de cdrom "peugeot, een legende op wielen "heeft? Daar staan filmbeelden op van de opslag in Mulhouse.


Uhhh, volgens mij ken ik die nog niet.
Iemand koppietje? :?: :mrgreen:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Sochaux versus Mulhouse.

Berichtdoor Jan Bert » 23 maart 2005, 12:38

Wanneer je in Sochaux bent, probeer dan een rondleiding in de fabriek te regelen. Heb ik zelf in 1991 gedaan. De 205 werd toen nog met de hand gespoten en de herrie in de lasstraat was oorverdovend.
Een absolute MUST is een bezoek aan het automuseum van de gebroeders Schlumpf in Mulhouse en het treinenmuseum aldaar.
gr Jan Bert
Avatar gebruiker
Jan Bert
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 13 maart 2005, 21:44
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor vreugden » 23 maart 2005, 22:20

En voor liefhebbers van architectuur is de wereldberoemde kerk "Notre Dame du Haut" in Ronchamps van architect le Corbusier een aanrader. Verschrikkelijk mooi gebouw.
Dus Sochaux, Mullhouse en Ronchamps....... je hebt aan een weekend niet genoeg.
(ik ben 2 keer in het Peugeotmuseum geweest en ik vond het een bezoek waard :D )
Voor de miniatuurauto liefhebbers: Tegenover het museum van de gebroeders Schlump in Mullhouse zit (zat) een museum van miniatuurautootjes.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

vakantie / sochaux

Berichtdoor nicoootje » 23 maart 2005, 22:48

Sochaux is engenlijk weinig toeristisch maar het peugeot museum is voor elke Peugeot liefhebber een must zelf ben ik al 4 keer geweest en het blijft mij iedere keer verbazen en zie iedere keer dingen die ik voorheen precies niet gezien had.
nicoootje
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 29 sep 2004, 19:45
Woonplaats: dentergem

Berichtdoor L'Animal » 26 maart 2005, 13:45

Positieve reakties genoeg zo te zien. Ik zal er dit jaar toch wel naar toe moeten denk ik. Misschien is het evenement: "05 mei 25 jaar 505 in Sochaux (PCN)" een mooie gelegendheid?
Deze staat overigens nog niet op de evenementenkalender zag ik?
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron