Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Berichtdoor Pothoven » 02 jan 2015, 00:13

Ik heb o.a. Een 404 Cabrio en wil een keertje een weekje in Italië, Frankrijk, Engeland oid rondrijden.
Ik zoek een betaalbare mogelijkheid. Wat zijn ervaringen met:
- autotrein naar Livorno? M.i. Erg duur indien je met twee personen gaat en heen en weer.
- auto laten vervoeren door een bedrijf via een trailer? Ik zie kosten van €0,45 per km wat behoorlijk oploopt dus.
- trailer huren of kopen en zelf rijden, wat is de ervaring hiermee voor een dergelijke afstand? Ik heb ook een Citroen C8 v6 dus voldoende trekkracht.
- andere opties?
http://pothovenpeugeot404.wordpress.com/
Afbeelding
Avatar gebruiker
Pothoven
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 jul 2013, 20:33

Re: Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Berichtdoor joospeugeot » 02 jan 2015, 01:12

gewoon rijden zou ik zeggen.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Berichtdoor 403diesel » 02 jan 2015, 03:17

joospeugeot schreef:gewoon rijden zou ik zeggen.


+1

In een 404 cabrio gaat het om de reis, niet om de bestemming :D
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Berichtdoor Pothoven » 02 jan 2015, 10:43

joospeugeot schreef:gewoon rijden zou ik zeggen.


Om eerst 1300 km te rijden is mij teveel van het goede. De auto is uit 68 en slijt te veel. Bovendien is het niet echt genieten. Wel om bv naar Limburg of Ardennen te rijden. Maar de Cote d azur oid is echt teveel van het goede. Voor mij en mijn auto in ieder geval. Ik zoek dus een oplossing hiervoor die werkbaar en betaalbaar is. Er zullen vast wel anderen zijn met hetzelfde verlangen.
http://pothovenpeugeot404.wordpress.com/
Afbeelding
Avatar gebruiker
Pothoven
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 21 jul 2013, 20:33

Re: Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Berichtdoor pauldevries » 02 jan 2015, 10:52

De goedkoopste optie zal dan waarschijnlijk toch zijn , daar je al in bezit bent van een trekkend voertuig
om een auto-ambulance te huren/kopen :D
Huren als je dit eenmalig wilt doen, kopen als je dergelijke trips vaker wilt maken.
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Berichtdoor MarcoPeus » 02 jan 2015, 12:10

Waarom rij je t niet in etappes? Gewoon van waar je woont naar b.v. eiffel, overnachten, dan naar beieren, overnachten, en dan door naar de Italiaanse meren (neem ik even aan omdat de bergweggetjes heerlijk zijn om met een cabrio te berijden).
De auto zal niet meer slijten door die 1300 km dan dat hij slijt door t stil staan een heel jaar. Vloeistoffen verversen en filters vernieuwen voor vertrek doet wonderen.
Slaaptrein is schrikbarend duur m.i. je tikt snel 1000 euro aan met 2 personen retour.
Een trailer huren is een optie, trekkend voertuig moet hier ook geschikt voor zijn (C8 is wel t/m 1850 kg dacht ik, 1600 kg advies volgens diverse caravan sites) en je rijbewijs moet er geschikt voor zijn (BE).
Let er wel op dat je daar mee moet kunnen rijden en je met 2 auto's én een trailer onderweg bent, dus ook als je zou moeten parkeren ergens. Als jij gaat rijden met de 404 moet je C8 met trailer ergens blijven staan en niet alle hotels/campings zijn zo ruim bemeten in de parking (heb ik gemerkt tijdens mijn reisjes met de boot achter de 607) of willen je die parking bieden.
Een autoambulance (oprijwagen) kan ook. Veelal hebben autohandelaren/garages/dealers of slopers zo'n ding en die willen die echter niet zo lang missen. Ik heb ze nog nergens in de verhuur zien staan maar ik zoek er dan ook nooit naar omdat ik zelf een trailer heb (te huur onder bepaalde voorwaarden).
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Berichtdoor Frank.04 » 02 jan 2015, 12:34

Mijns inziens slijten klassieker tegenwoordig meer van het staan dan van het rijden.

Daarnaast geldt voor mij dat elke kilometer in een moderne auto een gemiste kans is om deze in een sprankelende klassieker af te leggen.

Ik kan me derhalve niets voorstellen bij het genot dat het zou geven om met een 1500kg zwaar platform aan de trekhaak naar het zuiden te rijden, terwijl op datzelfde platform een prachtige klassieker staat in berijdbare staat.

Dat brengt me op een nog niet genoemd alternatief: laat iemand anders de auto zuidwaarts rijden en terugvliegen terwijl je zelf ook op het vliegtuig stapt.

Ik wil die persoon best zijn en heb hiervoor zowel de gelegenheid als het enthousiasme.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Berichtdoor joospeugeot » 02 jan 2015, 13:44

van korte stukken slijt de auto meer hoor. zo'n lang stuk van 1300 km is net goed voor de auto.
met een aanhanger mag je ook maar 80 kmh rijden dus langzamer ben je zeker niet als je met de 404 rijdt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Berichtdoor 404noir » 02 jan 2015, 23:56

ik ben het volledig met Frank eens. Waar slijt een auto nu het meeste van? Korte stukjes rijden, vaak koud starten...
Juist van het maken van zo'n lange rit heeft zo'n auto weinig te lijden: olie warm, koelwater warm, remmen regelmatig gebruikt, accu goed opgeladen, banden lekker warm.

Verder nog dit: onderschat niet het verbruik van een V6 met autoambulance erachter met daarop een auto. Ik denk dat je serieus rekening moet houden met 1:4-5... Ook dat zijn serieuze kosten. Met de 404 rijden kost je met 1:10 de helft qua brandstof.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: Wat is goede manier voor vervoeren auto naar Italië

Berichtdoor Maarten Deen » 05 jan 2015, 08:17

Ik ben het ook eens met alle "daar rij je toch naartoe?" opmerkingen. Als je het in 2 dagen doet, 650 km per dag, moet dat toch geen probleem zijn? Zeker niet als je toch al incalculeert dat je met een auto op een aanhanger gaat rijden (dat doe je ook niet met 130 km/h in één dag).
Maar als je echt niet wil rijden probeer dan eens wat met de ANWB repatriëringsservice te regelen. Die komen regelmatig met auto's terug, maar ik neem aan dat ze ook wel eens (leeg) heenrijden.
Maar dan ben je er zelf ook nog niet.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten