Pagina 1 van 3

Nieuwe algemene peugeot site

BerichtGeplaatst: 09 jul 2005, 14:03
door vlietdijk
Ik heb een nieuwe algemene peugeot site gemaakt http://members.lycos.nl/peugeothistory/
Geef me je oordeel en mail evt.foto s en of aanvullingen
groet klaas

BerichtGeplaatst: 09 jul 2005, 15:44
door jon
Er staat nog niet zo veel informatie op, maar 2 dingen die me opvielen...
Boven in beeld staat: 'Nieuwe pagina 1'. Dat doet frontpage standaard en dat staat niet leuk.
Het 2e: De enige 205 die er op staat is geen Rallye, maar een gti. Een rallye is wit en heeft andere verbreders.

Ben benieuwd wat er nog meer bij op komt.
Succes ermee.

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 09 jul 2005, 22:56
door 205GRIFFE
Heel aardig opgezet, maar er mag nog wel wat worden toegevoegd vind ik. Het is wat sumier zo.

De opmerking van Jon is juist, het is zeker geen 205 Rallye maar een 205 1.6 GTI.

BerichtGeplaatst: 10 jul 2005, 20:47
door vlietdijk
:oops: Wordt aan gewerkt

BerichtGeplaatst: 06 sep 2005, 16:29
door Brownie
Je hebt het over de jaren 1850 als begin van Peugeot. Maar de oudste gegevens die ik kan vinden gaan over de gebroeders Jean-Pierre et Jean-Frédéric Peugeot die een metaalgieterij opstarten in St-Cratet dans le Doubs in 1810. Dus binnenkort 200 jaar Peugeot!

BerichtGeplaatst: 06 sep 2005, 17:44
door jon
Ik wil niet zeuren, maar Nieuwe Pagina 1 staat er nog en het is geen 407 bij de foto's, maar een 607...

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2005, 19:36
door 404
Bij de opsomming van de modellen mis ik er nog heel wat. Ik zou ook meer onderscheid maken tussen oud en nieuw en wat meer info geven bij de foto's. Verder wel een leuk begin.
Is dit trouwens niet iets voor "Algmene Peugeot-onderwerpen"?

BerichtGeplaatst: 06 sep 2005, 22:02
door Mark
404UXD schreef:Bij de opsomming van de modellen mis ik er nog heel wat. Ik zou ook meer onderscheid maken tussen oud en nieuw en wat meer info geven bij de foto's. Verder wel een leuk begin.
Is dit trouwens niet iets voor "Algmene Peugeot-onderwerpen"?

Idd, en dus verplaatst.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2005, 17:17
door vlietdijk
jon schreef:Ik wil niet zeuren, maar Nieuwe Pagina 1 staat er nog en het is geen 407 bij de foto's, maar een 607...

Groet, Jon.

Ik heb de site bijgewerkt maar het staat nog niet op het net
en hoe kan ik "nieuwe pagina 1 " veranderen?

BerichtGeplaatst: 07 sep 2005, 17:22
door vlietdijk
brownie schreef:Je hebt het over de jaren 1850 als begin van Peugeot. Maar de oudste gegevens die ik kan vinden gaan over de gebroeders Jean-Pierre et Jean-Frédéric Peugeot die een metaalgieterij opstarten in St-Cratet dans le Doubs in 1810. Dus binnenkort 200 jaar Peugeot!


Dank voor je aanvulling . Ik zal dit zeker meenemen in de volgende update van de site

BerichtGeplaatst: 07 sep 2005, 17:32
door Brownie
vlietdijk schreef:
brownie schreef:Je hebt het over de jaren 1850 als begin van Peugeot. Maar de oudste gegevens die ik kan vinden gaan over de gebroeders Jean-Pierre et Jean-Frédéric Peugeot die een metaalgieterij opstarten in St-Cratet dans le Doubs in 1810. Dus binnenkort 200 jaar Peugeot!


Dank voor je aanvulling . Ik zal dit zeker meenemen in de volgende update van de site


Op onderstaande site staat een leuke samenvatting van de peugeotgeschiedenis. Misschien heb je er wat aan:
http://www.caradisiac.com/php/actu_enq/ ... geot_1.php
http://www.caradisiac.com/php/actu_enq/ ... geot_2.php
http://www.caradisiac.com/php/actu_enq/ ... geot_3.php
http://www.caradisiac.com/php/actu_enq/ ... geot_4.php
http://www.caradisiac.com/php/actu_enq/ ... geot_5.php

BerichtGeplaatst: 07 sep 2005, 17:34
door vlietdijk
Goudenleeuw schreef:
404UXD schreef:Bij de opsomming van de modellen mis ik er nog heel wat. Ik zou ook meer onderscheid maken tussen oud en nieuw en wat meer info geven bij de foto's. Verder wel een leuk begin.
Is dit trouwens niet iets voor "Algmene Peugeot-onderwerpen"?

Idd, en dus verplaatst.


Dit is mijn eerste site dus ben ik blij met alle adviezen die ik krijg [ook kritiek is welkom ]en zeker, de site is niet af, het was ook niet mijn bedoeling om volledig te zijn maar wees niet bang ook de oudere modellen verdienen de aandacht -De eerste foto s waren van mijn 404 zodoende ben ik maar op "ons" deel begonnen.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2005, 23:15
door Mockenrue
vlietdijk schreef:en hoe kan ik "nieuwe pagina 1 " veranderen?


Als je FrontPage gebruikt, dan rechtermuisklik ergens in lege ruimte van je pagina, en dan Page Properties.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2005, 21:12
door vlietdijk
Mockenrue schreef:
vlietdijk schreef:en hoe kan ik "nieuwe pagina 1 " veranderen?


Als je FrontPage gebruikt, dan rechtermuisklik ergens in lege ruimte van je pagina, en dan Page Properties.

Kijk , zo kom ik steeds een stapje verder,bedankt

BerichtGeplaatst: 21 nov 2005, 22:36
door vlietdijk
:roll: Ik heb de welgemeende kritiek ter harte genomen en ben aan de slag gegaan .Er komen steeds modellen bij dus de site zal wel nooit af komen ,maar ik probeer het bij te houden .Als iemand leuke foto s heeft wil ik deze graag plaatsen
groet klaas

BerichtGeplaatst: 22 nov 2005, 02:10
door Joliet Jake Blues
Ik zie de 307nergens staan :?:
En het topmodel van de 405 is niet de MI16 maar de T16 met 200PK

Chonologis gezien staan de 306 en 406 verkeerd, deze waren er eerder als de 206
De meeste stations zijn geen familiales maar gewoon Break
en bij de 306 staat een foto van de 406 Break (of deze foto staat iets te hoog)

BerichtGeplaatst: 22 nov 2005, 02:18
door Joliet Jake Blues
Ik zie de 307nergens staan :?:
En het topmodel van de 405 is niet de MI16 maar de T16 met 200PK

Chonologis gezien staan de 306 en 406 verkeerd, deze waren er eerder als de 206
De meeste stations zijn geen familiales maar gewoon Break
en bij de 306 staat een foto van de 406 Break (of deze foto staat iets te hoog)

BerichtGeplaatst: 22 nov 2005, 11:30
door MichelDV
Ben ook ff naar je site gesurft en vind het al best goed wat er te zien en lezen is. Je bent er ten slotte nog maar een half jaartje mee bezig.
Ongetwijfeld zullen verschillende forumleden je willen helpen/corrigeren de site nog completer te maken. :wink:

Daar reken ik mezelf alvast niet bij, want al zijn de Peugeots een lust voor het oog, voor de rest ken ik er niet zo veel van. Ook op gebied van sites bouwen ben ik een leek. (wil het overigens wel eens leren) Hij staat alvast bij mijn favorieten.

Succes!

BerichtGeplaatst: 22 nov 2005, 20:01
door vlietdijk
LionFish schreef:Ben ook ff naar je site gesurft en vind het al best goed wat er te zien en lezen is. Je bent er ten slotte nog maar een half jaartje mee bezig.
Ongetwijfeld zullen verschillende forumleden je willen helpen/corrigeren de site nog completer te maken. :wink:

Daar reken ik mezelf alvast niet bij, want al zijn de Peugeots een lust voor het oog, voor de rest ken ik er niet zo veel van. Ook op gebied van sites bouwen ben ik een leek. (wil het overigens wel eens leren) Hij staat alvast bij mijn favorieten.

Succes!

:lol: Dit vind ik fijn om te horen, dank :lol:

BerichtGeplaatst: 22 nov 2005, 20:22
door Brownie
Leuke site hoor. Toch even twee opmerkingen:
-Misschien kun je stukje chronologie misschien beter uitsplitsen in twee of drie hoofdstukjes. Het duurt nu, bij mij tenminste, behoorlijk lang voordat alles is ingeladen.
-Je link naar ons forum doet het niet!
<a href="http://http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewforum.php?f=7">forum</a>

Zou moeten zijn:
<a href="http://www.vandansik.nl/">forum</a>

In elk geval moet die eerste http:// er vanaf.
Maar verder begint hij goed compleet te worden. Ga zo door!

BerichtGeplaatst: 22 nov 2005, 20:41
door vlietdijk
Ravon 305 schreef:Ik zie de 307nergens staan :?:
En het topmodel van de 405 is niet de MI16 maar de T16 met 200PK

Chonologis gezien staan de 306 en 406 verkeerd, deze waren er eerder als de 206
De meeste stations zijn geen familiales maar gewoon Break
en bij de 306 staat een foto van de 406 Break (of deze foto staat iets te hoog)


De 307 bereik je door op de foto van de 206 CC te klikken

Je zult als 405 fan beslist gelijk hebben, maar ik heb de orginele folder van de 405 uit 1991 er nog even bij gepakt en zie de TI 16 niet staan
Het topmodel hier vermeldt is MI 16 [X4] maar het kan zijn de de TI16 toen al niet meer geleverd werd . excuus.

De 206 word aangepast

Een Break werd standaart in 2 uitvoeringen geleverd - familialle voor veel zitruimte of- commercialle voor veel bergruimte

De 406 break krijgt een ander plekje

Bedankt voor je opbouwende kritiek

BerichtGeplaatst: 22 nov 2005, 20:45
door jon
brownie schreef:
<a href="http://http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewforum.php?f=7">forum</a>

Zou moeten zijn:
<a href="http://www.vandansik.nl/">forum</a>

In elk geval moet die eerste http:// er vanaf.
...


Of de tweede http://

Ben ik nu erg bijdehand? 8)

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 22 nov 2005, 20:54
door vlietdijk
brownie schreef:Leuke site hoor. Toch even twee opmerkingen:
-Misschien kun je stukje chronologie misschien beter uitsplitsen in twee of drie hoofdstukjes. Het duurt nu, bij mij tenminste, behoorlijk lang voordat alles is ingeladen.
-Je link naar ons forum doet het niet!
<a href="http://http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewforum.php?f=7">forum</a>

Zou moeten zijn:
<a href="http://www.vandansik.nl/">forum</a>

In elk geval moet die eerste http:// er vanaf.
Maar verder begint hij goed compleet te worden. Ga zo door!


Ik denk dat ik je idee ter harte neem [ik kan op mijn pc moeilijk inschatten hoe lang de pagina er over doet om te laden ]
en ik zal de link aanpassen

bedankt voor je reactie

BerichtGeplaatst: 06 dec 2005, 17:57
door AMPlas
even om je site te updaten: hét topmodel van de 305 had niet een 1472cc motor maar een 1905 cc motorblok. Tenminste mijn GTX heeft dat wel :D dit blok is overigens in vele andere typen ook gebruikt.

verder lekker veel info!

AMPlas

BerichtGeplaatst: 06 dec 2005, 18:52
door vlietdijk
Ik zal het wijzigen ,bedankt voor je reactie
klaas