gaat dit wel goed zo op dit forum?

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Mockenrue » 13 dec 2015, 00:05

Jammer van deze splitsing.

Ik heb net gekeken en ben volgens mij member #21 van de 5600+.
Geeft dat enige status ? Nee.

Het forum bestaat nu meer dan 10 jaar, en er zijn volgens mij maar weinig explosieve situaties geweest. We waren broeders, ongeacht bouwjaar, staat van de auto etc.

Maar toen kwam de MRB-vrijstelling aanpassing.
En de verkooptopic regels.

Een garantie voor vuurwerk.

Door een 2e forum op te richten, is er geen weg terug meer natuurlijk voor betrokkenen.

Sinds midden jaren '90 ben ik lid geweest van verschillende forums, overigens niet auto-gerelateerd. Bij twee daarvan ontstond ook een "fork". Resultaat is doorgaans dat meeste geinteresseerden dan maar lid worden van het nieuwe forum, om niets te missen. De meesten, incl de initiatiefnemers, blijven toch lid van het oude forum, om toch nog response op te pikken.

Resultaat: iedereen moet 2 forums bijhouden, waarbij je dan 80% dezelfde bijdragen voorbij ziet komen.

Bij mij heeft 't geresulteerd in dat ik die betreffende forums niet meer lees. Ondanks dat ik het onderliggende onderwerp van die forums ontzettend interessant vind.

Misschien moeten we ook bedenken dat dit forum enkele jaren geleden min of meer gered is, dus dat de beheerder(s) er mogelijk iets verder van af staan. Iedereen was blij met de redding, destijds, dus nu alle ogen richten op diezelfde mensen is misschien niet fair.

Zou het een idee zijn zijn om een soort bemiddelings-trojka samen te stellen met daarin beheerder-moderator-memberafgevaardigde ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Sharknose » 13 dec 2015, 11:59

Ik deel mijn zorgen die hier in dit topic geuit worden. Ik ben zelf sinds ongeveer 2008 "actief" op dit forum toen het nog het kindje van Mark was. Destijds was ik als forumgebruiker "Manitoba" bekend, vernoemd naar mijn toenmalige lease-auto; een Peugeot 407 in Gris Manitoba. Ik heb helaas ook moeten constateren dat toen Mark het forum overdroeg aan de huidige beheerder dat het moment was waarop de sfeer op het forum op z'n zachtst gezegd, veranderd is. Duidelijkste signaal daarvoor is het steeds meer wegblijven van "de oude garde", zoals Harrie, Arie-Jan, Mockenrue, Jan Bachee, Dedonax, Nikilauda en nog wel een aantal forummers van het eerste uur meer. Ook de soap rondom "LouisdeFunes" staat me nog heel helder voor de geest... Moderatie is hier absoluut de oorzaak van. Er wordt te hard ingegrepen wanneer dat totaal niet nodig is en er wordt te weinig ingegrepen wanneer situaties daar juist wel om vragen. Zelf ben ik daar helaas ook "slachtoffer" van geworden in een topic over het huidige Peugeot waarin ik mijn problemen en ongenoegen uitte m.b.t. de 508 die ik destijds in de lease reed. Ik mocht niet te kritisch zijn over mijn 508 omdat de forumbeheerder de "banden met Peugeot" niet in gevaar wilde brengen. De discussie die daarop tussen mij en hem (per PM) ontstond was uiterst vijandig en na 3 reacties van mijn kant (eveneens per PM) ben ik zonder pardon van het forum gekieperd. Later heb ik mij opnieuw aangemeld onder mijn huidige gebruikersnaam, vooral om mee te kunnen lezen en de belevenissen van "oude bekenden" te volgen. Zoals alleen al geconstateerd is deze groep mensen nauwelijks nog actief hier. Veel-posters die er later bij zijn gekomen, zoals MarcoPeus, die veel kennis en behulpzaamheid gedeeld hebben zijn soms ook slachtoffer van het beleid hier geworden. Onterecht en onnodig.

Boven alles dient respect voor elkaar het centrale uitgangspunt van dit forum te zijn. Wat is er vervolgens mis met het inhoudelijk reageren op aangeboden waar in verkoop-topics? Dat kan eventueel geïnteresseerden, maar zeker ook de aanbieders ervan, alleen maar helpen. Zolang het maar respectvol gebeurt.

Ondanks dat ik geen Peugeot's (meer) heb, draag ik dit merk nog steeds een warm hart toe. Ik ga daarom wel even een kijkje nemen op dat andere forum en volg dit topic hier nauwlettend. Hoe zich dat ontwikkelt zal voor mij bepalend zijn wat ik met mijn account zal doen hier.

In mijn ogen is het inderdaad noodzakelijk dat Dirk en Richard goed nadenken en overleggen hoe ze met dit forum verder willen. De huidige koers is in ieder geval niet de juiste.

Greetz,
Walter.
Peugeot geschiedenis: Peugeot 305 GTX (2x), Peugeot 205 Jubilée, Peugeot 407 2.0i XS, Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros, Peugeot 508 e-HDi BLE. Nu: BMW e21-323i '80 en BMW e91-325dA M-Sport '10
Avatar gebruiker
Sharknose
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 16 maart 2013, 12:59

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor 305 friesland » 13 dec 2015, 13:05

Het word tijd dat de moderators ook eens hun mening geven ,en dat daar naar gekeken word wie het zijn en wat ze nog voor verbinding hebben met dit forum want er staan namen bij van mensen die zich hier al tijden niet meer melden en volgens mij er ook niks meer mee doen ,maar daar komen dan ook de problemen niet weg dat is voor zo ver ik het weet alleen via het verkoop topic en waarom dat weten de genen die er mee te maken gehad hebben allemaal wel ,dat is denk ik ook het enigste probleem , eigenlijk erg klein maar voor toch een redelijk aantal mensen genoeg om te vertrekken en dat willen we toch voorkomen ,blijf het een leuk forum vinden alleen de gebeurtenissen met de MRB hebben het een stuk rustiger gemaakt inderdaad , maar er is nog genoeg anders te doen dus ik hoop op betere tijden.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor willem_jacobs » 13 dec 2015, 18:51

my 2 cents;

(kleine introductie, ik ben behoorlijk actief op een 4tal peugeot fora, en dat al een langere tijd)

Dit forum is niet t enige waar het de laatste jaren minder gaat.

op meerdere fora ontstaan op vergelijkbare problemen;

1; discussie of onduidelijkheden over regels
2; gemaakte uitzonderingen op regels, of verschillende in het hanteren van de regels op verschillende onderdelen van fora.
3; falende communicatie (tussen moderators, maar ook onder members)
4: Een terugloop van activiteit.

in mijn ervaring is het vooral zo dat nummer 4 een oorzaak is voor een soort paniek bij nummer 1 2 en 3... men maakt zich zorgen en geeft mensen 'de schuld'...

Daarnaast is onderling contact tussen individuen die op het forum actief zijn tegenwoordig makkelijk geregeld via appgroepen of andere manieren van communicatie (denk aan whatsapp, facebook, de oude vertrouwde evenementen)

waar eerst alles uitvoerig beschreven werd in topics verdwijnt die informatie vaak in niet openbare groepen (wederom whatsapp of facebook)

Daarnaast is er natuurlijk een probleem zodra regels niet geheel duidelijk zijn en verwachtingen verschillen.

ik denk dat het probleem uiteindelijk minder groot is dan je denkt, en dat fora zoals ze tot enkele jaren terug gebruikt werden, wellicht een wat 'achterhaald' concept zijn.
willem_jacobs
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Henk50 » 16 dec 2015, 23:17

Ik vind het doodzonde wat hier gebeurt. Ik kom al jaren op dit forum en leer er veel. Dit moet toch bespreekbaar zijn? Weer een nieuw forum, daar schiet toch niemand wat mee op? Mods, er duidelijk de behoefte voor meer ruimte, waarom niet????
Citroen Berlingo 1.6 TU5JP4 2001
Peugeot 206 1.4 automaat 2001
Niet meer: Peugeot 205 1.4 Generation 1998
Niet meer: Peugeot 309 Diesel 1993 'bleu d'arabie'
Henk50
 
Berichten: 410
Geregistreerd: 29 jun 2008, 11:33
Woonplaats: Veenendaal

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Wok » 17 dec 2015, 00:31

Het is toch wel tekenend dat geen van de admins/moderators reactie heeft gegeven terwijl dit topic nu toch al een week in de lucht is... :-|
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Frank.04 » 17 dec 2015, 00:36

Zo maar een wild idee:

Zou het wat zijn als de huidige beheerders het stokje overgeven aan de beheerders van het andere forum (dat dan gevoeglijk opgeheven kan worden).

Volgens mij vangen we dan twee vliegen in een klap.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Bart-Peugeot » 17 dec 2015, 01:01

Prima plan Frank!

@Wok: volgens mij zijn de eigenaar (Richard de Leeuw?) en de technisch beheerder (thijsk) nooit online.
Vreemd dat een forum in handen komt van mensen die er wel geld en tijd in steken, maar er geen plezier aan beleven berichten te plaatsen.

Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat geen enkele moderator (of iemand anders) de heren ingeseind heeft.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor joospeugeot » 17 dec 2015, 02:42

druk op het uitroepteken, dan word een moderator wakker gemaakt 8)
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Michael » 17 dec 2015, 10:16

goed plan !!
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Steven- » 17 dec 2015, 10:28

Sluit me aan bij dit voorstel. Inhoudelijk heb ik mijn visie al eens eerder geuit en ik ga dat daarom niet herhalen.
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor tuuur » 17 dec 2015, 15:22

Henk50 schreef:Ik vind het doodzonde wat hier gebeurt. Ik kom al jaren op dit forum en leer er veel. Dit moet toch bespreekbaar zijn? Weer een nieuw forum, daar schiet toch niemand wat mee op? Mods, er duidelijk de behoefte voor meer ruimte, waarom niet????


Henk, ik vind het net zo zonde, en ik ben het helemaal met je eens dat we het eigenlijk hier zouden moeten oplossen.

Ik ben hier ook al jaren en heb hier heel wat kennis en kennisen op Peugeot gebied opgedaan; en ik zag dat waardevolle leden en oudgedienden het forum de rug toekeerden, of zelfs weggestuurd werden.

Omdat ik het zonde vond dat ze zo voor het Peugeot forum verloren zouden gaan en het contact met ze zou verdwijnen moet er maar een ander forum komen, heb ik gedacht.

Dat is de reden dat ik het andere forum heb opgericht. En het loopt prima. De sfeer is gemoedelijk en we gaan gewoon door met berichtjes plaatsen over onze gemeenschappelijke hobby.

Liever zou ik willen dat we met zijn allen als liefhebbers van oude Peugeots op 1 forum met elkaar door 1 deur zouden kunnen.

Maar zolang eigenaar, beheerder en moderator van dit forum niets van zich laten horen en doen alsof er niets aan de hand is, heeft het andere forum wat mij betreft bestaansrecht.
Avatar gebruiker
tuuur
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: 05 jun 2012, 11:03

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor risky » 19 dec 2015, 18:51

Jongens wat een ontevredenheid....
En dat enkel omdat er een paar regels in het verkoop topic aan zijn gepast. Het begint een beetje op stemming makerij te lijken. De nieuwe regels bevallen niet laten we de moderator maar afmaken.is dat het idee ? Deze regels zijn aangepast op verzoek van vele leden en is ingewilligd door mij en de forum eigenaar. Er staat ook duidelijk dat de berichten die geplaatst worden zonder interesse verwijderd zullen worden.Waarom dan toch steeds weer proberen? Dat doe je in het normale leven toch ook niet ? En mensen die mij uitschelden per pm ja die krijgen een waarschuwing niet zo vreemd toch ? Er valt normaal met mij te praten maar grove taal en scheldwoorden heb ik een hekel aan. En ik niet alleen..
Geniet gewoon van het forum en ga geen stemming maken over 1 topic die aan gepast is En dat er overal berichten verwijderd worden dat is niet waar.Tenminste niet door mij. In ieder geval. Mannen geniet gewoon van het forum die ik al heel lang modereer geen jaar maar jaren gratis en voor niets voor het forum voor en de leden.Gelukkig zijn er vele die wel tevreden zijn. Jammer mannen jullie maken de stemming positief of negatief Vele mensen kennen mij persoonlijk en moeten weten dat ik ook gewoon een liefhebber ben en tussen 2 kampen zit met de verkoop topic.s er is voor deze oplossing gekozen nu zie ik dat er weer door een lid is gereageerd op een verkoop topic expres ? Zodat er weer een excuus is dat de moderator hij bericht verwijderd Er weer flink stemming gemaakt kan worden.Stuur de man een pm met tips vervuil niet de verkoper zijn topic.Ik kan daar niet met mijn pet bij jongens
Het staat vrij om een ander forum te beginnen maar daar zijn ook regels.... net als hier.... En natuurlijk word er mee gelezen.
En heb inderdaad gewacht met mijn reactie. Overigens ben ik het wel eens dat media als whatsapp en anderen media er voor zorgen dat het stiller op forums word.En het grootste hangijzer de mrb op oldtimers..
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor BRAM » 19 dec 2015, 22:30

Moderator, dank voor uw reactie in dit topic.

Ik krijg door uw reactie het idee, dat hier een vete tussen 2 personen werd uitgevochten. Daar is het forum toch niet voor?

Hiermee lijkt er een vorm van stemmingmakerij te worden opgezet.

Ik zal me van verder commentaar onthouden, en zal het forum blijven lezen, maar..... de oude gezelligheid is voor mij verdwenen.

Nog iets wat mij net in dit topic opviel: de link naar het nieuwe opgerichte forum is bewerkt DOOR WIE???? EN WAAROM????. Door de berichtschrijver of een van de moderators??

Angst voor te grote concurrentie? Jammer dat dit is gebeurd.

Ik ga me nu toch maar eens aanmelden op het nieuwe forum.

Groet, Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor risky » 19 dec 2015, 23:44

BRAM schreef:Moderator, dank voor uw reactie in dit topic.

Ik krijg door uw reactie het idee, dat hier een vete tussen 2 personen werd uitgevochten. Daar is het forum toch niet voor?

Hiermee lijkt er een vorm van stemmingmakerij te worden opgezet.

Ik zal me van verder commentaar onthouden, en zal het forum blijven lezen, maar..... de oude gezelligheid is voor mij verdwenen?

Nog iets wat mij net in dit topic opviel: de link naar het nieuwe opgerichte forum is bewerkt DOOR WIE???? EN WAAROM????. Door de berichtschrijver of een van de moderators??

Angst voor te grote concurrentie? Jammer dat dit is gebeurd.

Ik ga me nu toch maar eens aanmelden op het nieuwe forum.

Groet, Bram.



Vete ? Nou.... Nee hoor ik maak met niemand een vete en zeker niet op het forum achter een computer.daar verlaag ik mij niet toe.
Ja natuurlijk is de link weg gehaald niet voor angst van die andere forum. Maar voor respect dat is ver te zoeken als je van een andere forum een link plaatst op iemands anders zijn forum dat heet promoten. Dat getuigd wel van gedrag dat hier niet thuis hoort.

Overigens Bram de gezelligheid maken jullie zelf jullie schrijven zelf en bepalen de zweer hier niet ik niet Richard maar de gasten die hier komen. Wij lezen mee en zijn zeer soepel met de regels wat word er nu eigenlijk in de topics streng gemodereerd? Er zijn een aantal mensen die het niet eens zijn met de regels van dit forum prima,maar houd het voor de andere leden gezellig en voor jezelf gezellig.
Alleen dit topic is al 1755 keer bekeken en dan heb ik het niet eens over de rest van dit forum. Mensen laat u zich niet mee trekken. In deze negatieve spiraal, houd plezier erin en nogmaals jullie bepalen de zweer.
Mvg
Dirk
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor joospeugeot » 20 dec 2015, 02:28

BRAM schreef:Nog iets wat mij net in dit topic opviel: de link naar het nieuwe opgerichte forum is bewerkt DOOR WIE???? EN WAAROM????. Door de berichtschrijver of een van de moderators??


+1

dit is nu precies de reden dat de meeste mensen hier weglopen denk ik

BRAM schreef:Ik ga me nu toch maar eens aanmelden op het nieuwe forum.


ik denk dat er meerdere gaan volgen. ik heb even afgewacht maar de tijd komt steeds dichter bij dat ik me ook ga aanmelden.
gaat er hier niks veranderen dan ben ik bang dat dit forum ten einde is helaas :cry: :cry: :cry:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor RogerSch » 20 dec 2015, 08:43

Zo'n splitsing heb ik op het skoda forum ook helaas meegemaakt. :(
Ook daar ging het om gebrouilleerde mensen ten gevolge forum moderatie.
Hieruit blijkt dat puur digitale communicatie soms vreselijk fout kan gaan. Het beste zou zijn om dit onder 4 ogen en het genot van één pilsje, of crodino voor de mensen die geen alcohol drinken, uit te praten. :-|

risky schreef:Ja natuurlijk is de link weg gehaald niet voor angst van die andere forum. Maar voor respect dat is ver te zoeken als je van een andere forum een link plaatst op iemands anders zijn forum dat heet promoten. Dat getuigd wel van gedrag dat hier niet thuis hoort.

Jammer dat staat echter niet in de regels voor gebruik van dit forum dat linken naar een ander forum niet is toegestaan. :?

Gelukkig kun je op dit forum in een ander topic de link wel nog vinden. :mrgreen:
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Avatar gebruiker
RogerSch
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 16 mei 2015, 14:55

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor ollie » 20 dec 2015, 10:09

[/Quote] ''Vete ? Nou.... Nee hoor ik maak met niemand een vete en zeker niet op het forum achter een computer.daar verlaag ik mij niet toe.
Ja natuurlijk is de link weg gehaald niet voor angst van die andere forum. Maar voor respect dat is ver te zoeken als je van een andere forum een link plaatst op iemands anders zijn forum dat heet promoten. Dat getuigd wel van gedrag dat hier niet thuis hoort.

Overigens Bram de gezelligheid maken jullie zelf jullie schrijven zelf en bepalen de zweer hier niet ik niet Richard maar de gasten die hier komen. Wij lezen mee en zijn zeer soepel met de regels wat word er nu eigenlijk in de topics streng gemodereerd? Er zijn een aantal mensen die het niet eens zijn met de regels van dit forum prima,maar houd het voor de andere leden gezellig en voor jezelf gezellig.
Alleen dit topic is al 1755 keer bekeken en dan heb ik het niet eens over de rest van dit forum. Mensen laat u zich niet mee trekken. In deze negatieve spiraal, houd plezier erin en nogmaals jullie bepalen de zweer.
Mvg
Dirk[/quote]

Gezien het tijstip op zaterdagavond en het aantal schrijffouten in bovenstaan stuk, krijg ik de indruk dat de auteur ervan ergens anders mee bezig was.
Mijn vraag is hoeveel mensen modereren hier nu eigenlijk, dat lijkt er nu 1 te zijn.....een ongezonde situatie lijkt me.
Link weghalen is wat flauw en kinderachtig, alsof men kan tegen houden wat er op er het internet te lezen is.
Een goed verweer was beter geweeest maar tegelijkertijd hoe weert men zich tegen scheldkanonnades in PB's?!

En inderdaad de forumleden maken zelf de sfeer maar het beheer bepaalt de sfeer ogenschijnlijk, er zal toch een reden zijn dat bepaalde oudgedienden hier niet meer actief (willen)zijn en nu plots wel op het andere forum.
Van een moderator mag je misschien toch een pro-actieve houding verwachten voor het vinden van een oplossing hierin, doe je dit niet dan trek je eigenlijk ook een lange neus naar je eigen forumleden, want wie zit er nu te wachten op 2 fora....dat word een soort NU.nl over peugeots
Juist in de tijd van sociale media zal men een forum moeten koesteren, de kennis van vooral de oudere modellen is iets wat met een generatie verdwijnt...daarbij zijn dingen als een facebook slechts tijdelijk, dat verdwijnt weer.
Gezien de lezersfrequentie van dit topic en de reacties erop lijkt het er toch op dat men verandering wil.....''als de geest eenmaal uit de fles is, etc etc''
ollie
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 20 jan 2008, 18:59
Woonplaats: overijssel

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Richard de Leeuw » 20 dec 2015, 22:39

Heren,

Het gaat prima met dit forum!

Er is inderdaad een aantal mensen vertrokken, maar wist u dat enkelen meerdere accounts hadden?
Er zijn veel meer accounts opgeheven dan mensen vertrokken.

Iedereen die een post plaatst (op welk forum dan ook) moet zicht realiseren dat dat éénrichtingverkeer is: erop is zo gedaan, maar eraf kan niet.
Dat lijkt niet iedereen zich te realiseren.

Meerderen hebben de afgelopen periode gevraagd om hun posts te verwijderen.

De forumbeheerders vinden dat ongewenst.
De gesprekslijnen worden verminkt, waardoor de historische waarde van het forum naar de knoppen gaat.

Het beleid is daarom om op verzoek de naam van de poster veranderen in "anoniem", maar de posts laten staan.

Huilie, huilie van enkele vertrekkers, die "zooooo"n spijt hadden van hun posts", stuurden daarover weken lang elke dag PV's met het verzoek / de opdracht / de eis hun posts te verwijderen.
Enkele moderatoren hebben op verzoek / onder druk van betrokkenen helaas, maar met goede bedoelingen enkele posts verwijderd.
Laatst nog van iemand, die 4 accounts bleek te hebben.
Zoals gezegd, tegen het beleid in, maar op UITDRUKKELIJK verzoek van degenen die de posts plaatsten.

Het "KAPOT GEMODEREERD" is, voor zover daar sprake van is, gedaan op verzoek van de deelnemers.

De feiten laten ander beeld zien dan dat u elkaar aanpraat op basis vaan allerlei spookbeelden.

Mag ik ook u allen vragen alleen en uitsluitend feiten en wetenswaardigheden rond het Merk Peugeot te posten?

Meningen leiden altijd tot reacties en puberale wellus-nietus dicussies waar niemand (behalve U ?) op zit te wachten.
Ze verpesten de kwaliteit van het forum!
Wij modereren door communicatie met PB's, op de achtergrond, niet door posts te deleten.
Tenzij de posts kwetsend, racistisch of politiek getint of beschadigend voor Het Merk zijn. Dan deleten we.

De meningen in dit topic horen mijns inziens meer thuis op het forum van Libelle, Story, Privé of de plaatselijke brei-club.

Dus als u om die reden wilt vertrekken: graag.
Het zou de kwaliteit van dit forum verbeteren.
Vraag me niet uw suggererende onzin in dit topic te verwijderen. We laten het staan zodat andere deelnemers kunnen zien wie u bent.

De forumbeheerders proberen namelijk de kwaliteit van het forum hoog te houden.
Feiten en wetenswaardigheden over-, ervaringen met het merk Peugeot zijn welkom.

Dit forum beoogt een platform te zijn voor wetenswaardigheden en feiten over Peugeot.
Dit topic is een school-voorbeeld van slechte kwaliteit.


Richard de Leeuw
Avatar gebruiker
Richard de Leeuw
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 24 apr 2011, 19:06

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor tuuur » 21 dec 2015, 02:37

Richard de Leeuw en Risky, dank voor uw reacties. U hebt uw mening helder verwoord.
Avatar gebruiker
tuuur
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: 05 jun 2012, 11:03

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Jeetje » 21 dec 2015, 17:13

Ook ik ben een forumbezoeker 'van de oude kern' en ook ik heb gezien/gelezen/gemerkt dat de sfeer op dit forum de laatste tijd wat minder werd, de discussies wat scherper (of is grimmiger een beter woord?) en de topics steeds vaker 'niet merkgerelateerd' werden... Bovendien zie ik een tendens dat er meer en meer over de 'nieuwere' Peugeots wordt geschreven (en gevraagd), terwijl dit forum van oudsher voor de 'klassieke Peugeot' was. Daar heb ik verder geen probleem mee, of mening over. Gevolg daarvan is wel dat ik nu topics voorbij zie komen over een afstandsbediening voor een 407 die niet meer werkt, terwijl ik veel interessanter vind om te lezen wat voor onderhoud een bronzen wormwiel nodig heeft...

Voor die afstandsbediening kan ik immers net zo goed naar de dichtsbijzijnde (liefst Peugeot) garage gaan, terwijl dat andere onderwerp veel meer past in mijn hobbymatige interesse in het merk Peugeot en de klassiekers van dit merk.

Dat is míjn mening. Van de andere kant, hoef ik het topic over die afstandsbediening natuurlijk niet te lezen; laat staan erin te reageren. En dat is wat wellicht een tip voor sommigen kan zijn: je hóeft niet alles te lezen en je móet ook niet in elk topic reageren!

Daarnaast ben ik ook moderator (niet alleen op dit forum, maar ook op andere fora) en ik hanteer altijd het beginsel "moderate with moderation". Pas wanneer het echt uit de klauwen giert, grijp ik in. Verder begrijp ik het standpunt van Richard wel dat wanneer je teveel veegt of je verwijdert te veel in een topic of onderwerp dat vervolgens volledig onleesbaar wordt. Ik vind ook dat je eerst moet nadenken voordat je iets op een forum schrijft en je je bewust moet zijn van de (mogelijke) consequenties die het heeft als je iets op een forum schrijft.

Groet,
Antoine
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor jacqabe » 22 dec 2015, 10:19

Jeetje schreef:Gevolg daarvan is wel dat ik nu topics voorbij zie komen over een afstandsbediening voor een 407 die niet meer werkt, terwijl ik veel interessanter vind om te lezen wat voor onderhoud een bronzen wormwiel nodig heeft...

Groet,
Antoine


Helemaal mee eens Antoine.
Ik lees heel graag de oudere verhalen over hoe iemand zijn auto heeft gerestaureerd of een probleem heeft en daarbij allerlei oplossingen krijgt aangedragen. Dacht dat dit forum daar ook voor bedoeld is.
En wat mijn interesse niet heeft sla ik lekker over.

Groet, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor joospeugeot » 22 dec 2015, 17:57

Jeetje schreef:Gevolg daarvan is wel dat ik nu topics voorbij zie komen over een afstandsbediening voor een 407 die niet meer werkt, terwijl ik veel interessanter vind om te lezen wat voor onderhoud een bronzen wormwiel nodig heeft...

Groet,
Antoine



mede omdat er ook al heel wat mensen zijn weggelopen hier op dit forum, dus dit soort berichten van de nieuwere auto's valt je nu nog veel meer op.
vreemd vind ik t toch wel dat er mensen op dat andere forum opeens heel veel gaan posten die hier toch al een hele tijd weg zijn
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor tuuur » 23 dec 2015, 01:33

tuuur schreef:Richard de Leeuw en Risky, dank voor uw reacties. U hebt uw mening helder verwoord.


Ik hoorde laatst iemand zeggen dat ik meestal te vriendelijk ben. De voorgaande opmerking zou je als zodanig kunnen beschouwen.
Maar ik bedoel met die opmerking vooral te zeggen dat de meningen van Richard en Risky duidelijk zijn verwoord, en dat dat totaal indruist tegen wat ik redelijk vind.
Ik denk dat precies deze meningen de reden zijn dat het hier mis gaat.

Een aantal punten:

Richard, er is melding gemaakt van postjes die hier zijn verwijderd zonder dat degenen die de posts plaatsten daarom vroegen; dus niet op verzoek van degenen die de posts plaatsten.
Dat lijkt me ernstig genoeg om te onderzoeken. Je zou als eigenaar niet voetstoots alleen het verhaal van de moderator moeten geloven maar onpartijdig onderzoek doen.

De strengere regels zijn volgens Risky opgesteld op verzoek van een aantal forumleden.
Redelijk zou het zijn om aan te kondigen dat er leden zijn die strengere regels willen; dan een poll op te stellen; en te onderzoeken in hoeverre strengere regels daadwerkelijk noodzakelijk worden geacht, en door welk percentage van de leden. Heb je een meerderheid, dan pas je ze toe. Anders niet.

Zoals het nu gaat, ook in dit topic, is het een welles-nietes-spelletje aan het worden waarbij ook de beheerders zich tot dat niveau verlagen. Dat is jammer.
Er wordt nog steeds niet geluisterd naar de mening van leden die met zorg naar de ontwikkelingen op dit forum kijken, maar in plaats daarvan krijgen ze in dit topic zelfs van de forumeigenaar nog een trap na ("huilie huilie" toevoegen aan vertrekkers Richard? Vind je dat zelf een schoolvoorbeeld van de "hoge kwaliteit van het forum"?)

De reacties van het beheer geven mij alleen maar meer het gevoel dat er een bestaansrecht voor het andere forum is.
Avatar gebruiker
tuuur
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: 05 jun 2012, 11:03

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Gilletti » 23 dec 2015, 09:54

tuuur schreef:Ik hoorde laatst iemand zeggen dat ik meestal te vriendelijk ben.


Ook ik hoor dat regelmatig en daarom ben ik van mening dat we beter een streep kunnen zetten onder deze kwestie.
Ik weet het, het is de weg van de minste weerstand maar ik heb niet het gevoel op deze manier verder te komen.

Op schrift via het forum lukt het niet dus ik zie twee oplossingen: 1) een gesprek met betrokkenen of 2) stoppen met het gejengel heen en weer en verder gaan.
Dat eerste lijkt me het beste maar zie ik gezien de diverse reacties hierboven niet gebeuren dus opteer ik voor optie 2.

Ik ga me niet registreren op het "andere" forum want naar mijn mening is afsplitsing in niemands belang.
Hoe zeer ik de gedachte erachter wel begrijp is de kans is te groot aanwezig dat kennis versnippert en beiden op termijn doodbloeden.

Echt heel jammer dat het zo loopt.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

VorigeVolgende

Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten