Bedankt voor de tips voor wat de verzekering betreft. Voor wat mij bezielt om een 504 in te zetten als dagelijks vervoermiddel kan ik alleen maar het volgende zeggen:
Soms moet je wel eens een beslissing in je leven nemen die rechtstreeks vanuit je hart komt! Ik had een VW Lupo 3 liter TDI als dagelijks vervoermiddel en een 304 berline voor zo af en toe mee te gaan toeren of om als werkpaard in te zetten bij de verbouwing van ons huis. Deze 304 heeft nl. een trekhaak). Maar al gaande weg liep ik toch wel tegen de nadelen aan van een klein technisch hoogstandje als een VW Lupo 3L.
Superzuinige 1:30 auto, maar best wel duur in onderhoud (1000 euro/jaar) en dan nog steeds in de fabrieksgarantie. Nu mijn 2 kinderen 5 en 6 zijn en toch wel wat groter worden, er mag van fabriekswege geen trekhaak aan, en de kofferbak wordt toch ook wel ietwat te klein was voor mij de druppel die de bekende emmer deed over lopen. Het gezegde is er niet voor niets "Je voelt je dan toch ook lekkerder in een Peugeot"! Gewoon die klassieker van een 504 diesel kopen en gaan met dat ding. Je hebt trekkacht, volop ruimte, een heerlijk zit -en rijcomfort, de afschrijving is nihil, en het allerbelangrijkste: je hebt eindelijk datgene wat je al jaren wilde..... die klassieker als alledaagse gezinsauto!
. Daar zijn ze tenslotte voor gebouwd, om er elke dag in te rijden.
En wat men er tenslotte dan nog van mag denken; als je het niet probeert dan weet je het ook niet!
Groetjes,
Maurice