Martijn schreef:De ombouw zelf is lastig , maar hem legaal op de weg krijgen is nog lastiger. Ombouw moet RDW goedgekeurd worden waarbij het kenteken aangepast wordt. In de basis :vrij onmogelijk. Oplossing : laten exporteren naar Engeland, daar kentekenkeuring doen ( minder zwaar) en de auto met Engels kenteken in NL invoeren. Bezint eer gij begint !
Dat is een optie, maar het is mogelijk bij het RDW. Het is niet makkelijk, er zal een weggedrag test, remtest, technische keuring en onderzoek naar het gebruikte motorblok gedaan worden. Dan moet je aantonen dat het een legaal verkregen blok is.
Dit heb ik al eens goed uitgezocht voor een ander project, kost wel wat duitjes voor het allemaal gedaan is.
Maar de consequenties zijn veeeel groter als er wat gebeurd en het staat niet op kenteken.
Het verbreden wil ik toch ook op kenteken hebben, dus dan ff doorsparen en alles gelijk.
Koeneke schreef:Mag dit zomaar in Nederland??? Bij ons in België krijg je dit nooit door de keuring of je moet ermee naar de DIV en de auto volledig laten keuren en opmeten en een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen, als dit al kan...
Niet zomaar, wel makkelijker als in België volgens mij
Bij de APK letten ze niet op welke motor erin zit, maar bijv. wel op de uitstoot.
Daarom kun je hier makkelijker bodykits, spoilers, verlagingsveren, andere remmen, uitlaat... nou je snapt het wel, dat is hier inderdaad niet moeilijk, ook niet door oom agent. Of je moet echt een uitlaat met 150 decibel hebben
Het is echter wel zo dat ze als je een technische controle krijgt, bij bijv. een ongeval of een uitgebreide controle, je wel in de problemen kan komen.
De auto voldoet dan niet aan de typegoedkeuring. Vooral als je een andere motor hebt met standaard remmen, en in een ongeluk terecht komen, kun je het heel lastig krijgen met oom agent en de RDW.
Ik kende iemand de een civic 1.3 pakte en daar een blok in hing van 300 PK, geen andere remmen of andere aanpassingen aan het onderstel.
Dat is vragen om problemen, en ook wel een extreem voorbeeld, hij heeft mazzel gehad en nooit een probleem gehad gelukkig. (zoveel mazzel ga ik niet hebben
)
mijn gaat het nu voornamelijk om de aandrijfassen, en motor steunen en hoe en wat met de vesnellingsbak en aanverwanten zaken.
waar ik op moet letten aanpassen ed..