Peugeot Partner diesel

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot Partner diesel

Berichtdoor awolfh » 07 mei 2019, 20:52

Goedenavond,
ik ben nog niet in bezit van een Peugeot maar ik ben wel op zoek naar een Partner diesel allen hoor ik zulke verschillende dingen qua motoren ik wil het liefst een 1.6 of een 2.0 HDI mijn budget is beperkt dus kijk ik qua bouwjaar tussen 2002/2009 en een kilometerstand van rond 200.000 tot 250.000
wat kunnen jullie mijn aanraden? :D

p.s de auto gebruik ik privé enkel komt er een hondenkennel in dus word geen werkpaardje.
awolfh
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 07 mei 2019, 20:17

Re: Peugeot Partner diesel

Berichtdoor awolfh » 11 mei 2019, 19:16

Is er echt niemand die hierop kan antwoorden alleen lezers :roll: :roll: :roll:
awolfh
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 07 mei 2019, 20:17

Re: Peugeot Partner diesel

Berichtdoor Doornekamp33 » 11 mei 2019, 21:54

Kan wel antwoorden, maar of het echt zinvol word.,

En HDI is een prachtig mooi blok, zowel de 1.6 als de 2.0 die het lang kunnen uithouden alleen zit er een maar aan, ze moeten goed onderhouden zijn en daar schort het vaak aan bij het ex werkpaard wat jij zoekt die al even zijn afgeschreven en als ze slecht zijn onderhouden best eens een hoop kunnen gaan kosten.

De 1.6 moet regelmatig verse olie krijgen, het carter is eigenlijk aan de kleine kant, verslons je dit dan heb je kans dat de turbo te vroeg overlijd, en de distributieriem moet ook op tijd gewisselt worden, willen ook wel eens breken.
Verder kijken of de verstuivers niet lekken, de brandplaatjes willen nog wel eens doorslaan, dan zie je diesel rond de verstuiver liggen.

De 2.0 is wat degelijker, alleen hebben ze wel eens last van vroegtijdig brekende distributie riemen, de interval was 240.000 of 10 jaar, maar is later terug gebracht naar 160.000.

Dus het beste advies wat ik kan geven, zoek naar de spelt in de hooiberg naar de partner die een goede onderhouds history heeft en zeker gezien de kilometer standen die jij aangeeft dat de riemen zijn vervangen.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten