Als ik nieuwe banden nodig heb, dan vraag ik de prijs bij Kwikfit en dan doet mijn (niet meer officiële) Peugeot dealer ze voor dezelfde prijs of slechts een klein beetje meer, leveren en monteren.
Liever doe ik het zo niet, maar dief van eigen portemonai ben ik liever ook niet.
Mijn Peugeot dealer is niet meer officieel dealer, dus moest ik optie 2 aanstippen, maar vanwege enkele akkefietjes ben ik ook bij een Bovag dealer vlak in de buurt geweest met een aantal auto's en die doet het ook prima. Bosch-apparatuur, dus kan ook prima overweg met die stomme computers in de auto's. Daarom zou ik ook optie 3 moeten kiezen.
Daarbij doe ik, sinds mijn nieuwe hobby "oude Peugeot" ook zelf de lichtere zaken aan de auto's hier. Sterker nog, met 2 uitlaten heb ik mijn brug terugverdiend. En dat geeft me veel voldoening/plezier...
Ik ben het met je eens dat onderhoud, behoud is. Het juiste gebruik is, denk ik, net zo belangrijk. Ik denk dat jij met koude motor ook rustig aan doet, ik ook. Of met onze busjes altijd even voorzichtig wordt omgesprongen? Ik weet het niet...