Pagina 1 van 1

Merkspecialisten een vergelijkend waren onderzoek

BerichtGeplaatst: 06 nov 2005, 23:13
door Yves
Ik constateer dat de ene merkspecialist de andere niet is zeker voor wat betreft de prijs.Wil niet direct met een beschuldigende vinger richting ....... wijzen, heb echter recentelijk 5 maal wat kleine onderdelen voor mijn 504 en 604 nodig gehad.Daarom maar in de telefoon geklommen en de verhoudings gewijs 4 bekendste Peugeot specialisten geraadpleegd.Had een deur van een 504 nodig,een deurrubber van een 504,een compleet koppelingsset van een 504 een uitlaat van een 604 en een koplamp van een 604.
De prijs verhoudingen liggen ongeveer zo.
Specialist 1 prijs 100%
Specialist 2 prijs 150%
Specialist 3 prijs 200%
Specialist 4 prijs 250%
Verhouding 1:1.5:2.0:2.5
Dat liegt er niet om vind ik, dit zijn geen marginale verschillen.
Als je kleren in de uitverkoop koopt kun je op gemakkelijke wijze veel verdienen, echter voor oldtimer onderdelen geldt dit kennelijk ook.
Vind het niet netjes en gepast naam en toenaam te vernoemen, zal dat dan ook niet doen, valt me wel op dat degene die er kennelijk niet helemaal van hoeft te leven, toch wel veruit het schappelijkst in prijs-kwaliteit verhouding zit.

BerichtGeplaatst: 06 nov 2005, 23:22
door Gilletti
Ik kan het wel eens zijn met je bevindingen. Soortgelijke ervaringen heb ik ook. :-|
Je moet inderdaad scherp blijven, maar soms kun je niet om ze heen.

Liever de dealer

BerichtGeplaatst: 24 nov 2005, 20:21
door Mark
Nou daar gaan de merkdealers dus aan werken, althans in een campagne. Uiteindelijk is de praktijk natuurlijk het belangrijkst.

NDA en RAI werken eendrachtig aan een nieuwe reclamecampagne om de after sales van dealerbedrijven te promoten. Daarvoor wordt wederom de slogan ‘Liever de dealer’ gebruikt.

De klant langer vasthouden in de werkplaats, daar draait de nieuwe after sales campagne van BOVAG-afdeling NDA en RAI Afdeling Auto’s om. Wijnand de Geus, secretaris van deze RAI-afdeling: ‘We willen duidelijk maken dat consumenten ook bij de dealer terecht kunnen voor snelle klussen en standaardonderhoud. En dat de dealer daarvoor een transparante, redelijke prijs rekent.’
NDA-secretaris Martin Huisman: ‘Doel is om de klant gemiddeld twee jaar langer in de dealerwerkplaats te houden. De dealer die dit bewerkstelligt, kan rekenen op een toename van 35 procent van het aantal verkochte uren.’
Reclamebureau Crossmarks heeft daartoe de bekende slogan ‘Liever de dealer’ afgestoft, een nieuw uiterlijk gegeven, met de kleuren van de NDA, en voorzien van de toevoeging punt-NL. De Geus: ‘Het is een korte, sterke leus. We profileren maar één ding: de dealer. Niet de NDA, niet de RAI , niet de BOVAG.’
Om de NDA-leden en auto-importeurs alvast op te warmen voor de campagne is op de site van de NDA, www.dealerplaza.nl, bij wijze van sneak preview een filmpje geplaatst.
De Geus: ‘We sluiten aan bij een trend die al wat langer gaande is: importeur en dealer die nauw samenwerken om de after sales op te stoten. Denk aan fast fit concepten van bijvoorbeeld Ford en Renault. Denk aan de pakketprijzen die vrijwel overal zijn ingevoerd.’
Huisman: ‘After sales die onder druk staat, dat is een uitdaging voor de hele bedrijfskolom. Van importeur en dealer samen dus. Vandaar het samenwerkingsverband tussen RAI en NDA. We verdelen de kosten van de campagne ook keurig fifty-fifty.’
Voorjaar 2006 gaat Liever de dealer.nl van start.

Filmpje!:
http://download.bovag.nl/NDA/Streaming/ ... m_2005.wmv

BerichtGeplaatst: 19 jan 2006, 10:53
door ZEN
Net een Evert Jonkhart topic geopend.
Ik vermoed dat hij goedkoop is, als hij al bij jouw specialisten stond...

Officiële dealers zoals Nefkens zijn per definitie duur. Om te beginnen al hun werkplaats tarief dat in 2004 al boven de 80 euro lag!!! :shock: :twisted:

Bovendien zijn dealers alleen toegerust om onderdelen te vervangen en de auto aan de computer te hangen.
Tja, met een klassieker gaat dat niet. Dan lopen ze vast.
Kunnen een elec storing na twee dagen nog niet vinden. OK, schappelijk: ze hebben me maar een paar uur berekend! Da's wel netjes!

Via de K&T kwam ik in contact met Ronald Meerkerk (of zoiets) van classic car solutions. Dat is een liefhebber die zijn beroep wilde maken van het OP LOCATIE helpen van klassieker bezitters met een technisch probleem.
Hij kwam (met een V70...), zag, vond en repareerde binnen een half uur.
Hoe: met een ongelooflijk simpele spanningsmeter met een lampje... 8)

Dus: liever de dealer? NIET voor klassiekers!!! :roll:

BerichtGeplaatst: 19 jan 2006, 23:32
door Evert G.D
ZEN schreef::Bovendien zijn dealers alleen toegerust om onderdelen te vervangen en de auto aan de computer te hangen.
Tja, met een klassieker gaat dat niet. Dan lopen ze vast.
Kunnen een elec storing na twee dagen nog niet vinden. OK, schappelijk: ze hebben me maar een paar uur berekend! Da's wel netjes!
Dus: liever de dealer? NIET voor klassiekers!!! :roll:


Bij Visscher Culemborg hebben ze wel aardig verstand van klassiekers. Hebben zelf ook een redelijke collectie Peugeot en Simca vanaf de 201 t/m 404. Mijn 406 is daar in onderhoud en de prijs is altijd redelijk.

Voor wat betreft de klassieke Peugeots ga ik altijd naar Garage J.W. Appeldoorn in Veenendaal. Meer dan uitstekend adres, liefde voor Peugeot, zelf 203 en 204-bezitter. Goed werk voor redelijk tarief en altijd hulpvaardig. En op een kilometer van m'n huis. M'n liefje, wat wil je nog meer :D

Merkspecialisten

BerichtGeplaatst: 20 jan 2006, 13:31
door Yves
Evert Jonkhart zit zeker niet bij de duurste aanbieders, heb echter adres gevonden in Brabant waar het door de bank genomen nog wat goedkoper is.Tenminste dat is mijn persoonlijke mening. rijdt zelf al 30 jaar dagelijks Peugeot klassiekers en ken alle merkspecialisten van haver tot gort.Eigenaar is allerminst een lastpak en weet met name onzettend veel van 404 en 504 en ook wel het een en ander van de 604's.Heeft ook behoorlijk assortiment onderdeeltjes op voorraad.
Nadeel doordeweeks overdag is hij zelden aanwezig i.v.m andere baan.
De dag dat hij er wel is, is het meestal enorm hectisch en moeten er doorgaans enorm veel klanten tegelijkertijd geholpen worden.Ik prefereer daarom meestentijds een doordeweekse avond.

BerichtGeplaatst: 20 jan 2006, 14:04
door Brownie
@Yves. Bedoel je dhr. W.v.B. te M.?

BerichtGeplaatst: 20 jan 2006, 14:54
door JT
Wie anders!!!??!! :wink: