APK REGELGEVING VERANDERT NIET !!!!!!!!

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

APK REGELGEVING VERANDERT NIET !!!!!!!!

Berichtdoor leffe 404 » 02 dec 2005, 13:55

Gepubliceerd in Automobiel Management 02.12.2005 12.55 uur ;



Voorlopig geen vermindering APK
De huidige keuringsfrequentie blijft vooralsnog ongewijzigd. De overheid versimpelt wel de regels voor de APK.


Uit het Voertuigreglement vervallen 29 keuringspunten. De reductie van het aantal keuringspunten levert een besparing op van 18,6 miljoen euro. De huidige keuringsfrequentie blijft vooralsnog ongewijzigd. Als motief noemt de overheid de onzekere gevolgen. Een lagere APK-frequentie schaadt naar verwachting de verkeersveiligheid en richt door een hogere uitstoot milieuschade aan. De hogere kosten door een onveiliger verkeer wegen waarschijnlijk niet op tegen de besparing op de APK-kosten. Wel vindt een wetswijziging plaats om de frequentie in de toekomst eventueel te kunnen wijzigen.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Marius » 02 dec 2005, 16:43

voor de diesel (PPO) rijders onderons..

roetmeting is reeds veranderd, niet 3 maal met maximale toerental meten, maar nog maar 1 keer.
Scheelt weer 2 keer nutteloze mishandeling. :mrgreen:
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor Brownie » 02 dec 2005, 16:54

Marius schreef:roetmeting is reeds veranderd, niet 3 maal met maximale toerental meten, maar nog maar 1 keer.
Scheelt weer 2 keer nutteloze mishandeling. :mrgreen:

Maar kan dit niet in ons nadeel uitpakken? Ik kan me voorstellen dat bij de eerste keer op maximale toerental draaien alle roet wat zich in de loop van het jaar zich heeft opgehoopt in de uitlaat in een keer loslaat en daardoor een veel te hoog percentage weergeeft?
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Dick » 02 dec 2005, 17:01

brownie schreef:
Marius schreef:roetmeting is reeds veranderd, niet 3 maal met maximale toerental meten, maar nog maar 1 keer.
Scheelt weer 2 keer nutteloze mishandeling. :mrgreen:

Maar kan dit niet in ons nadeel uitpakken? Ik kan me voorstellen dat bij de eerste keer op maximale toerental draaien alle roet wat zich in de loop van het jaar zich heeft opgehoopt in de uitlaat in een keer loslaat en daardoor een veel te hoog percentage weergeeft?


Dat is toch makkelijk op te lossen, voordat je naar de apk gaat zelf even volgas draaien, dan is de roetmeting voor de APK in principe de tweede keer dat dit gebeurd. Toch?
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Marius » 02 dec 2005, 17:15

inderdaad en het voordeel is dat de motor dan niet onbelast op zijn maximale toerental draait.
Dus minderschadelijk is.. :mrgreen:
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor Brownie » 02 dec 2005, 17:17

Dick schreef:Dat is toch makkelijk op te lossen, voordat je naar de apk gaat zelf even volgas draaien, dan is de roetmeting voor de APK in principe de tweede keer dat dit gebeurd. Toch?

Ja, dat is ook zo. :-) Maar dat vind ik wel eng om te doen.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Marcel » 04 dec 2005, 17:36

Gewoon ff in z'n drie of vier op snelweg rijden en met warme motor :wink:

Er staat me bij dat dit alleen voor diesels betreft na een bepaald bouwjaar.
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten