Tsjonge, wat een vraag aan een ongeneeslijke autogek

:
1. <b>2CV</b> m'n eerste auto, en dat eendenvirus gaat nooit meer over, toppunt van functioneel design, en dat motorgeluid.... als ik er eentje in de verte hoor rijden, begin spontaan te grijzen.
2. <b>Volvo 244</b>, bij leven al legendarisch (heb er zelf 2 ruim over de 4 ton gereden), het mooiste als sedan, niks vierkante bak, kijk maar eens goed van achteren naar dat bootmodel. En die 'heupen' zijn sinds de S60/V70 weer helemaal terug. Wel eens een auto gereden met betere stoelen, nee dus! KARAKTERBAK, jazeker met HOOFDletters...
3. <B>Citroen DS</b> er is niet mooier dan een DS in beweging, bij voorkeur over slecht wegdek, zij (DS zijn absoluut vrouwelijk) is echt eenmalig.
4. <b>Saab 900</B> en dan bedoelen we dus niet die 'Edel-Vectra'!, prachtig hoe een auto door de jaren zo kan rijpen: een-en-al doordachte details, ontzettend eigenzinnige kar, gratieus maar zo oersterk (botsbestendigheid), motorgeluid turbo is onovertroffen (nou ja, alleen een Volvo 850 10V klinkt mooier

)
5. <b>Rover P5B 3,5 litre coupe, 4-deurs coupe</b> (jawel!), de favoriet van een vriend van me, vaak meegereden met deze dikke Engelse tante, over motorgeluid gesproken: die 3,5 ltr V8 (woewoewoewoe...prachtig). Was trouwens ook onze trouwauto.
Ik behoud me natuurlijk het recht voor het lijstje uit te breiden / aan te passen