Evert Jonkhart: goed adres?

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Evert Jonkhart: goed adres?

Berichtdoor ZEN » 19 jan 2006, 10:46

Bonjour mes amis,

In het voorstel-topic van Albert Brandhorst lees ik wat negatieve ervaringen over Evert Jonkhart in Hillywood.
Eén positieve: een forummer (sorry, ben je naam eventjes vergeten) die bij hem een goede 205 heeft gekocht.

Mijn eigen ervaring met hem, vooral met de vader dus, is louter positief.
Toen ik die 504 coupe had ben ik verschillende malen bij hem geweest.
Hij heeft me door z'n hele magazijn geloodst, ik heb toen o.a. een 1:43 504 coupe bij hem gekocht, de mooie versie!

Maar goed, ik had een probleem met m'n linker deurslot, die ontgrendelde niet. Bekleding losgehaald, kon je zien dat de deurkruk buiten het palletje/stangetje niet genoeg bewoog. De deurhandel binnen deed dat wel.
Oplossing: heel simpel eigenlijk. Hij boog met een koevoet achtige schroevedraaier de bevestigingsplaat en beugel wat bij. Klaar. Kosten: ik moest het lef hebben te willen betalen!
Hij zei: een tevreden klant komt terug, die komt dan hier voor onderhoud. APK, accessoires en dergelijke.

Nee, ik deel Albert's ervaring hierin niet.

Wie volgt? :-)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
ZEN

Berichtdoor pp » 19 jan 2006, 11:20

Prima, al moet je de tijd hebben, Pa zit graag op de praatstoel en weet het nodige, maar dat duurt nogal lang..... :D :D :D
Jr is prettige en aardige man, met altijd de tijd voor je.
prijzen zijn redelijk, know how is prima, en verkrijgbaarheid van onderdelen zijn top, sterker nog, ALLE dealers( Nefkens ed.) komen hier hun onderdelen halen.
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
pp

Berichtdoor Dick » 19 jan 2006, 17:00

Ik ben afgelopen 3 weken 3 keer bij hem geweest en ik heb nog nooit een probleem met hem gehad. Ik vind het altijd wel leuk om erheen te gaan. De laatste keer heb ik een set originele sierstrippen bij hem gekocht. De prijze zijn volgens mij meer dan redelijk, en idd de verkrijgbaarheid is top. Wat nog beter is is dat Sr. zo ongeveer alles weet over Peugeot wat er te weten valt. Kortom: Topadres!
Dick

Berichtdoor ZEN » 19 jan 2006, 18:03

Heb je met pa te doen, dan moet je inderdaad geen haast hebben! :lol:
Maar hij weet alles over Peug, en vooral de oudere modellen. Hij heeft me toen ook zijn eigen trots, een witte 504 cabrio, laten zien.

Het probleem met het deurslot heeft hijzelf een keer gehad, op vakantie in Zuid Frankrijk. Maar toen zat hij IN de auto en kon er eerst niet uit.
Uiteindelijk toch gelukt! :wink:

En je gaat altijd met meer weg dan je bedoeling was.

Nefkens koopt inderdaad de onderdelen bij hem, ze verwezen me in alle eerlijkheid ook zelf naar hem. Netjes!
ZEN

Berichtdoor Daniël » 19 jan 2006, 18:14

Ik ben nog maar één keer bij hem langs geweest: duurde inderdaad langer dan gepland, en ik ging weg met meer dan wat op mijn boodschappenlijstje stond. Dus ik deel de ervaringen van de meesten hier.
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Daniël

Berichtdoor Evert G.D » 19 jan 2006, 23:19

Dat van die 205 was ik dus. Heb uiterst plezierig zaken gedaan met Jonkhart. Begin 2004 had mijn ex een nog APK-waardige, maar met ijzerdraad aan elkaar hangende Mazda. Door omstandigheden moest ze meer gaan rijden en ik belde Evert (jr) of hij nog een leuke auto had voor weinig geld. Hij begon met '205, zilvergrijs, schuifdak, vijfdeurs, zeshonderd euro...'. Telefoon opgelegd en direct gaan kijken. De voorruit was beschadigd en het schuifdak werkte niet, dat heeft 'ie voor die 600 euro keurig gerepareerd. Omdat de toen 18 jaar oude 205 (1.1 GE, de goedkoopste dus) zijn geld meer dan waard was (slechts één roestplekje op de bekende plek op de kofferklep) en omdat sr. mij al een paar keer had gematst met onderdelen, besloot ik niet af te dingen (wat zegt 50 of 75 euro op die prijs) en heb de auto gekocht. Daar had ik geen spijt van. Na wat schoonmaak- en poetswerk en een stoelhoezenset stond er een goede en mooie 205. Nadat mijn ex hem na haar vertrek had meegenomen, kwam de 205 in februari 2005 weer bij mij terug en is nog steeds in uitstekende staat. Voor een foto zie de site van het 205/309 register.

Als je pa hebt, moet je inderdaad de tijd nemen. Zowel sr. als jr. weten onnoemelijk veel van Peugeot en hebben de meest uiteenlopende onderdelen en auto's. En hebben de meest sterke verhalen. (Mooi toch, behalve als je haast hebt :-| ) Als het een beetje meezit :mrgreen: ben je uren bezig. Maar dan wel met je hobby.

Ik ken ook een voorbeeld van iemand die wat minder goed is gevaren met een auto van Jonkhart, maar die wilde voor 400 euro een 'nieuwe'. :roll: Dat kan dus niet, bij geen enkele handelaar.

Ook bij Jonkhart zal er wel 's iets fout gaan, maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en alleen Onze Lieve Heer is zonder fouten, al twijfel ik aan die stelling soms ook bij tijd en wijle. :shock:

Ik ben dus overduidelijk vóór en vind het ook een topadres. :D
Auto's hebben een ZIEL...
Evert G.D

Berichtdoor Gilletti » 19 jan 2006, 23:49

Ook positief!
De prijzen zijn goed en er valt altijd wel wat te regelen. Pa heeft een soms wat eigenaardige manier van het opknappen van sommige onderdelen, maar ach, hij doet er tenminste nog moeite voor.

Bovengenoemde voorbeelden over lange gesprekken en extra aankopen kan ik geheel beamen. :wink:
404 Automatique 1969 Vert Fusain - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Gilletti
Moderator

Berichtdoor pEus » 20 jan 2006, 12:25

Ook ik ben positief. Vooral senior haalt alles uit de kast om je te kunnen helpen. Maar je moet echt geen haast hebben :!:
Bij elk onderdeeltje krijg je een verhaal :D
pEus

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 21 jan 2006, 01:33

Ik heb er geen ervaring mee maar als ik de verhalen zo lees dan denk ik dat ik toch een keer lang moet gaan voor mijn GTX :wink:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues

Berichtdoor Evert G.D » 22 jan 2006, 00:28

Dat zou ik zeker doen. Neem je er wel de hele dag voor? :mrgreen: Maar 't is er altijd wel gezellig. Ze eten van 12.30 tot 13.30 en doen dan echt nix, al bied je bij wijze van spreken een miljoen voor een aandrijfas, hou daar wel rekening mee...

Zeker weten dat je er als een tevreden mens vandaan komt, met een vracht onderdelen heel veel Peugeotkennis rijker en voorzien van een stel leuke, sterke Peugeotverhalen :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Evert G.D

Berichtdoor ZEN » 22 jan 2006, 17:42

Twee dingen:

1/

Wie heeft de topictitel gewijzigd??? :twisted:

2/
Als ik lees dat Evert een goede 205 bij hem heeft gehaald, mijn ex-504-coupe ook bij hem vandaan kwam, dan ga ik een keertje bij hem langs. Kijken of hij een 305 je weet of heeft! :-)
ZEN

Berichtdoor BertPleizier » 23 jan 2006, 00:18

Ik heb er vorig jaar een nieuwe bestuurdersstoel gekocht voor mijn 405 break. Een nieuwe bij de dealer kostte +/- 350 euro met nogmaar de vraag of dat dan dezelfde bekleding was.

Bij Jonkhart heb ik voor 50 euro een stoel gekocht, met dezelfde bekleding. Vriendelijk geholpen. Ook heb ik er gelijk twee wieldoppen gekocht voor mijn lichtmetalen velgen (die over de wielbouten zitten), want na een beurt willen deze nog wel eens van de auto lopen :( omdat de klemmetjes dan lam zijn geworden. Ook deze waren goedkoper dan bij de dealer.
BertPleizier

Berichtdoor Mark » 23 jan 2006, 23:03

ZEN schreef:Twee dingen:

1/

Drie x raden..., ik vond de titel onnodig negatief (goed of fout o.i.d.), gaat om bijzonder subjectieve ervaringen, dus is enige voorzichtigheid op z'n plaats. Ikzelf heb trouwens prima ervaringen met EJ. En ja, je mot er wel ff de tijd voor nemen. Geeft niks, is toch liefhebberij.
Mark

Berichtdoor ZEN » 24 jan 2006, 12:03

Goudenleeuw schreef:
ZEN schreef:Twee dingen:

1/

Drie x raden..., ik vond de titel onnodig negatief (goed of fout o.i.d.), gaat om bijzonder subjectieve ervaringen, dus is enige voorzichtigheid op z'n plaats. Ikzelf heb trouwens prima ervaringen met EJ. En ja, je mot er wel ff de tijd voor nemen. Geeft niks, is toch liefhebberij.

Ik had al zo'n idee... :wink:

Maar die negativiteit was mijns inziens niet aan de orde, aangezien ikzelf ook louter goed over hem te spreken ben. :-)

De eerste keer dat ik daar was, op aanraden van de vorige eigenaar van de 504 coupe, schrok ik me wezenloos. De verkoper had me gewaarschuwd voor hoe het er allemaal uitzag. Hij had niets teveel gezegd.
Maar ze hebben alles, tot en met gerestaureerde injectiesystemen aan toe!!! 8)

Je hebt een bak geduld nodig, maar je zegt het zelf al: een hobby kost tijd... :wink:
ZEN

jonkhart

Berichtdoor Jan Bert » 27 jan 2006, 22:24

Wanneer jullie snel klaar willen zijn en geen "deurknop" gesprekken willen, kom dan op zaterdagmiddag een uur voor sluiting, want dan gaat het meestal snel.
504 Break, elle est belle!!
Jan Bert

Berichtdoor Idranor » 28 jan 2006, 19:39

Ik was toevallig in de buurt dus ben vanmorgen even langsgegaan voor een nieuw deurslotmechanisme. Eén ding kan ik zonder meer beamen, je moet geduld hebben! Dat geeft op zich niet, maar een half uur in de kou staan wachten is niet echt prettig hoor!

Door mijn eigen domme schuld heb ik ook nog twee keer moeten wachten maar uiteindelijk heb ik toch meegekregen waar ik voor kwam, voor een volgens mij redelijke prijs. Nu moet ik het nog monteren, en dan maar zien of het euvel echt over is. Maar tot nu toe ben ik wel positief.

Ik kreeg van pa ook nog een complimentje over m'n 305. :D Ze hadden er geen staan, ZEN, maar je weet nooit of ze wat weten. Ze hebben trouwens wel diverse andere leuke wagens staan (geen 309) en de prijzen leken me erg redelijk!
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Idranor

Berichtdoor ZEN » 01 feb 2006, 16:13

Idranor schreef:
Ik kreeg van pa ook nog een complimentje over m'n 305. :D Ze hadden er geen staan, ZEN, maar je weet nooit of ze wat weten. Ze hebben trouwens wel diverse andere leuke wagens staan (geen 309) en de prijzen leken me erg redelijk!

Wat hadden ze staan?
Ben wel benieuwd of er wat van mijn gading bij staat! :-)
ZEN

Berichtdoor A.BRANDHORST » 03 feb 2006, 18:16

Pas op :

Hij heeft diverse 505's, een waarschuwing (sorry voor het negatieve geluid) .

Ik kwam er voor m'n draagarmen story, (zie elders dit forum) en toen zei Evert zelf: Ik heb nog diverse 505-en staan, kijk maar.

Aldus ging ik kijken naar de staat van die gevallen, achter waren ze rot, zeg maar het stuk onderaan de achterzijde, was het carroseriegedeelte zacht. En dus rot (heb ik bij mn eigen 505 ook gehad , maar dat is inmiddels verleden tijd :lol: ) , terwijl Jonkhart zelf beweerde dat het ze in "zeer goede staat" waren. Nou niet helemaal waar dus. Bij de wielkasten zag ik diverse roestplekjes, ook de dorpels waren niet kraakhelder.

Maar goed, Evert zei, als je nog iemand weet die een 505 nodig heeft, moet je het maar zeggen, bijvoorbeeld voor een vriend of een kennis, dan zeggen we : Hij kost 1850 Euro, dan is 100 Euro voor jou, dan verdien je er ook nog een centje aan, en 1750 euro voor de auto zelf, en dus voor mij, dan krijg jij van mij die 100 euro als premie.

Daarop zei ik ,dat het voor een goede kennis van me was (Ik keek naar een leuke 505 voor Idranor,omdat die toen nog twijfelde of hij een 305 of een 505 zou aanschaffen) en dat ik daar geen geld aan wil verdienen.

Buiten dat, een 505 aanbevelen aan iemand in de staat zoals ze bij Evert Jonkhart stonden, leek me ook niet zo'n bruin plan (of juist wel ivm roest :wink: ) , want als je budgettair wil uitkomen met een (semi) klassieker, moet je er geen nemen die zo hard roest.

Dat is dus mijn bijdrage aan dit verhaal, dit is niet verzonnen maar echt waar.

Kortom, bekijk EERST grondig de auto, voor je een 505 aanschaft bij Evert Jonkhart. (Moet je natuurlijk sowieso doen, maar toch)

Dit heb ik ontdekt, omdat ik bij mn eigen 505 ook diverse problemen ben tegengekomen in de loop der tijd, al doende leert men, en ik ben zelf inmiddels goed bekend met de zwakke plekken van de Peugeot (505).

Doe er je voordeel mee iig.
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
A.BRANDHORST

Berichtdoor Dick » 03 feb 2006, 18:28

Iedereen maakt wel eens fouten. Een autohandelaar blijft een autohandelaar natuurlijk. Ik zou zelf ook proberen te verkopen wat ik te verkopen had. Uiteindelijk ben je zelf degene die de beslissing maakt. En dat is nooit de schuld van de handelaar.
Dick

Berichtdoor Daniël » 03 feb 2006, 19:58

Dick schreef:Iedereen maakt wel eens fouten. Een autohandelaar blijft een autohandelaar natuurlijk. Ik zou zelf ook proberen te verkopen wat ik te verkopen had. Uiteindelijk ben je zelf degene die de beslissing maakt. En dat is nooit de schuld van de handelaar.

Vind ik wel een wat vreemde redenering. Je mag toch verwachten dat iemand je een kwaliteitsproduct verkoopt als hij zegt dat het een kwaliteitsproduct is? Natuurlijk moet je zelf ook opletten, maar als een handelaar (soms) onbetrouwbaar is, ligt de schuld van een miskoop meer bij die handelaar dan bij de koper die te goeden trouw iets koopt.

Zo kijkend naar alle reacties heb ik het idee dat Jonkhart veel en meestal kwalitatief goed spul heeft, maar dat je moet oppassen dat je niets laat aanpraten, al is het alleen maar om niet weg te gaan met (goede) spullen die je eigenlijk niet nodig had. Maar ja, dan ben je zelf wel de eerstverantwoordelijke... :wink:
Daniël

Berichtdoor ZEN » 06 feb 2006, 11:07

Albert, dankjewel!

Ik zal eens bij hem gaan neuzen, in ieder geval weet ik hoe e.e.a. er in alle smoezeligheid bij staat. Daar schrik ik niet van.

Maar ik denk toch dat het een particuliere aankoop gaat worden en dan lijkt de 309 toch de grootste kans te gaan maken... :-)
ZEN

Berichtdoor Idranor » 06 feb 2006, 13:29

Dick schreef:Iedereen maakt wel eens fouten. Een autohandelaar blijft een autohandelaar natuurlijk. Ik zou zelf ook proberen te verkopen wat ik te verkopen had. Uiteindelijk ben je zelf degene die de beslissing maakt. En dat is nooit de schuld van de handelaar.

Ik heb een nieuw binnenwerk van het rechterportierslot gehaald, en pa verzekerde me dat die geschikt was voor zover met cv als zonder. Zaterdag probeerde ik m in te bouwen en het past dus niet; ik heb echt ééntje nodig voor cv. Dat is toch een foutje van de handelaar, maar ik zal binnenkort eens teruggaan en als ik m kan ruilen of geld terug dan vergeef ik t hem!
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Idranor

Berichtdoor Gilletti » 06 feb 2006, 22:08

Tsja, zo had ik ook eens een blower voor een 205 nodig. Volgens hem waren er maar twee mogelijke types. Bleek ik achteraf toch net de derde nodig te hebben... Gelukkig van twee weer één kunnen maken, want hij gelooft me nog steeds niet. :wink:

Maar aan de andere kant ben ik blij dat er nog van dit soort adresjes bestaan. Maak me er verder niet druk over.
404 Automatique 1969 Vert Fusain - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Gilletti
Moderator

Berichtdoor Dick » 06 feb 2006, 22:24

Daniël schreef:

Vind ik wel een wat vreemde redenering. Je mag toch verwachten dat iemand je een kwaliteitsproduct verkoopt als hij zegt dat het een kwaliteitsproduct is? Natuurlijk moet je zelf ook opletten, maar als een handelaar (soms) onbetrouwbaar is, ligt de schuld van een miskoop meer bij die handelaar dan bij de koper die te goeden trouw iets koopt.

Zo kijkend naar alle reacties heb ik het idee dat Jonkhart veel en meestal kwalitatief goed spul heeft, maar dat je moet oppassen dat je niets laat aanpraten, al is het alleen maar om niet weg te gaan met (goede) spullen die je eigenlijk niet nodig had. Maar ja, dan ben je zelf wel de eerstverantwoordelijke... :wink:

Is geredeneerd vanuit het standpunt van een handelaar... Business is business, hoe lullig het soms ook is.
Dick

Berichtdoor Daniël » 06 feb 2006, 22:50

Dat begrijp ik wel. Ik hoop alleen dat zelfs handel soms wel eerlijk kan zijn.
Daniël

Volgende

Keer terug naar Peugeot algemeen