Pas op :
Hij heeft diverse 505's, een waarschuwing (sorry voor het negatieve geluid) .
Ik kwam er voor m'n draagarmen story, (zie elders dit forum) en toen zei Evert zelf: Ik heb nog diverse 505-en staan, kijk maar.
Aldus ging ik kijken naar de staat van die gevallen, achter waren ze rot, zeg maar het stuk onderaan de achterzijde, was het carroseriegedeelte zacht. En dus rot (heb ik bij mn eigen 505 ook gehad , maar dat is inmiddels verleden tijd

) , terwijl Jonkhart zelf beweerde dat het ze in "zeer goede staat" waren. Nou niet helemaal waar dus. Bij de wielkasten zag ik diverse roestplekjes, ook de dorpels waren niet kraakhelder.
Maar goed, Evert zei, als je nog iemand weet die een 505 nodig heeft, moet je het maar zeggen, bijvoorbeeld voor een vriend of een kennis, dan zeggen we : Hij kost 1850 Euro, dan is 100 Euro voor jou, dan verdien je er ook nog een centje aan, en 1750 euro voor de auto zelf, en dus voor mij, dan krijg jij van mij die 100 euro als premie.
Daarop zei ik ,dat het voor een goede kennis van me was (Ik keek naar een leuke 505 voor Idranor,omdat die toen nog twijfelde of hij een 305 of een 505 zou aanschaffen) en dat ik daar geen geld aan wil verdienen.
Buiten dat, een 505 aanbevelen aan iemand in de staat zoals ze bij Evert Jonkhart stonden, leek me ook niet zo'n bruin plan (of juist wel ivm roest

) , want als je budgettair wil uitkomen met een (semi) klassieker, moet je er geen nemen die zo hard roest.
Dat is dus mijn bijdrage aan dit verhaal, dit is niet verzonnen maar echt waar.
Kortom, bekijk EERST grondig de auto, voor je een 505 aanschaft bij Evert Jonkhart. (Moet je natuurlijk sowieso doen, maar toch)
Dit heb ik ontdekt, omdat ik bij mn eigen 505 ook diverse problemen ben tegengekomen in de loop der tijd, al doende leert men, en ik ben zelf inmiddels goed bekend met de zwakke plekken van de Peugeot (505).
Doe er je voordeel mee iig.
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!