Fantaseren over wat mogelijk zou kunnen zijn!

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Fantaseren over wat mogelijk zou kunnen zijn!

Berichtdoor Walle69 » 09 feb 2006, 22:41

Op het forum is een heerlijke mix van Peugeot-lievende mensen actief en ik kan uren rondkijken in de verschillende topics.

De ene is doodserieus, de andere grapt en grolt zich door de onderwerpen heen, weer een andere is alles te duur, en een vierde heeft 15 auto's in de schuur staan en barst van het geld. Heerlijk toch? Allemaal mensen met eem ongegeneerde interesse en zelfs passie voor het merk Peugeot.

Zelf kan ik heel wat tijd besteden aan het fantaseren over welke Peugeot met welke aanpassingen ik nu eigenlijk nodig (...) heb.

De laatse versie die door mijn hoofd spookte was de volgende:

Een 504 Break Familiale met natuurlijk de 2849 cc motor (uit de 505 V6, voor de rustige loop; dank Martijn :wink: ) in de kleur Gris Hades met een op maat gemaakt leren interieur in de kleur Cognac (zoals in de 406 coupé Setant Anni) en zwart leren dashboard met "Montecarlo"- klokkenwinkel. De ruiten zijn getint en de wielen zijn de lichtmetalen TRX wielen met dikke TRXen (220/55VR390). De auto mag best ietsje lager gelegd worden. D'r zit een schuifdak in en een Airco, rondom elektrische ruiten en centrale vergrendeling. Geen sierstrips, geen typeplaatjes (alleen "V6" op de klep) gewoon helemaal strak. Verder heeft ie gele koplampen. De stoelen, banken mogen gewoon origineel zijn (behalve het leer).
De auto staat in Zuid Frankrijk in ons zomerhuis (ik blijf doordromen) en we gebruiken de auto alleen tijdens onze vakanties. De kinderen (3) vinden het heerlijk om op de achterbanken te verblijven en pa en ma wisselen elkaar steeds af omdat het een genot is om de auto te rijden. Het feit dat die Familiale V6 daar staat is al een enorme motivatie om als maar op vakantie te gaan!

Dream on!

Wie doet mee? Wie Photoshopped mijn fantasie in elkaar??? Als dank ga ik dan wat foto's elders op het forum zetten van de Zweedse 604!

Au revoir et à bientôt
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 09 feb 2006, 23:28, in totaal 3 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Fictie of feiten???

Berichtdoor Paull en Paulla » 09 feb 2006, 22:59

Walle69 schreef:
De ene is doodserieus, de andere grap en grolt zich door de onderwerpen heen, weer een andere is alles te duur, en een vierde heeft 15 auto's in de schuur staan en barst van het geld. Heerlijk toch?


Huhhh?

Beste Walle,

In het noorden van Nederland (Noord-Holland, niet ver van Zweden... :D ), weet ik een witte 504 familiale te staan. Deze is héél vakkundig voorzien van een PRV V6 2849 cc met een automaat. Dat komt alvast dicht in de buurt van je dromen, ook al is deze witte familiale echt. Hij staat idd op brede TRX-sloffen. Overigens is hij niet te koop. :cry:

Ik heb er een fotootje, maar uit het chemische fotografie tijdperk. Als je daar prijs opstelt, zoek ik 'm voor je op.

Zoals je merkt, wordt er hier en daar naar hartelust aan je droom gewerkt. En voor je het weet, kom je 'm tegen.

Zelf ben ik op zoek naar een 6 :lol: 4 PRV 8 of met een BMW V8......

Je rêve..... mmmm
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Evert G.D » 09 feb 2006, 23:06

Een 403 berline gespoten in two-tone: boven goud en onder bordeauxrood. Bekleding rood leer, dik tapijt in bordeauxrood op de vloer, aan de buitenkant het familiewapen (blijk ik te hebben, jubel, jubel) op de zijkant van de achterdeuren in een beschaafd formaat, volledige Robri-accessoirepakket. Uitgevoerd met de spaakvelgen van de cabrio-versie.

Simpel... Mss ooit als ik nog 's een restauratieproject tegenkom...

Overigens: Je hoeft niet steenrijk te zijn als je 15 auto's in de schuur hebt staan... Dan ben je steenrijk geweest :mrgreen: en nu gelukkig met 15 auto's :lol:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Fictie of feiten???

Berichtdoor Walle69 » 09 feb 2006, 23:12


Zelf ben ik op zoek naar een 6 :lol: 4 PRV 8 of met een BMW V8......



Zijn die PRV 8 motoren nog te achterhalen? Wel eens eentje gezien of gehoord? Ze zijn toch alleen als prototypes gemaakt?

Een 404 met een V8 lijkt me ook wel dik
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 10 feb 2006, 01:33

Nou ik zou graag een 305 Coupe willen 8) .
In het vooronder een MI16 blok 8)
Natuurlijk Achterwiel aandrijving 8)
Kleur Zwart met Diep rode Go-fast Striping 8) .
Ik heb er al een schets van op papier gezet maar heb helaas geen scanner anders had ik hem wel gepost :wink:
Ik denk dat het fantasie blijft maar als de kans er komt komt de wagen er ook :mrgreen:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Dick » 10 feb 2006, 11:57

Een 504 met een HEMI V8 met 400+ pk moet wel erg leuk zijn. Aan het uiterlijk van de auto niet veel veranderen, mooi origineel laten. En dan stoplichtsprintjes doen :twisted:
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 11 feb 2006, 02:38

@Dick

Wat geen Blower uit de motorkap laten steken. :mrgreen:
Ziet er denk ik wel erg BRUUT uit :twisted:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Edzo » 11 feb 2006, 03:11

uiterlijk zo normaal mogelijk laten...... :mrgreen: :mrgreen:
@Ravon305: ik ken er 1 net andersom: een 504 omgebouwd naar een 405 (!)
complete voortrein van een 405 eronder, incl. dieselblok en bak.
Zie je niks van. (!) (tenzij je de kap opentrekt natuurlijk) dus conversie van achter-naar voorwielaandrijving.)
Ik ken ook een 305 break benzine. omgebouwd incl. bak, naar 405 diesel. zie je ook niks van......hoor je alleen,
:mrgreen:
Verder is er nog een 205 1,9 GTI turbo (!) waar je aan de buitenkant niets, maar ook helemaal niets van ziet. Dat is het leukst.........

@Dick: helaas wordt dat lastig......heb ooit een chevy gehad, opgevoerd en wel....5.7 V8 275PK. ongeveer.......maar wil je dat koppel op de weg krijgen bij een sprintje heb je wel heeeele brede sloffen nodig. Toen ik m kocht zaten er 275 /?/15 banden onder...... (achter) en die liet-ie nog op straat staan.....
dus met standaard 504 wielen heb je een probleempje........
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Dick » 11 feb 2006, 22:05

Ravon 305 schreef:@Dick

Wat geen Blower uit de motorkap laten steken. :mrgreen:
Ziet er denk ik wel erg BRUUT uit :twisted:


Haha maar dat zijn allemaal aanpassingen die nodig ziojn:P
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Re: Fictie of feiten???

Berichtdoor Paull en Paulla » 20 feb 2006, 01:03

Walle69 schreef:

Zijn die PRV 8 motoren nog te achterhalen? Wel eens eentje gezien of gehoord? Ze zijn toch alleen als prototypes gemaakt?



Beste Walter,
Vorig weekend waren wij op Rétromobile en hebben we met Dominique Pagneux gesproken. Die man is een wandelende (Peugeot) encyclopedie. Natuurlijk gevraagd naar de PRV V8. Naar zijn beste weten zijn die nooit in een 6 :lol: 4 terecht gekomen. Overigens is er wel één club 6 :lol: 4 international lid met een 4 cilinder 6 :lol: 4. Wat ook heel bijzonder is. Ik ken ze alleen van de garagehandboeken en de microfiches.
Vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Fictie of feiten???

Berichtdoor Walle69 » 20 feb 2006, 21:00

Hoi Paull

Dat is wel bijzonder zeg. Dominique Pagneux heeft een van de 604s break met Granadakont :?

Die 604 SR met 504 2liter is ook niet te versmaden... arm viercylindertje dat zo'n grote 604 moet voorbewegen! Leuke tegenhanger van de Tagora 4 cylinder

Nou is natuurlijk aan jou de eer om een leuke V8 motor ergens op de kop te tikken en die in 604 te bouwen. Lijkt me een peuleschilletje voor jou :-)

Kan je meekomen in de volgende editie van La 604 de mon père.

Groet
Walter
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Michiel Mobiel » 20 feb 2006, 22:33

Speciaal voor Evert:

Evert G.D schreef:Een 403 berline gespoten in two-tone: boven goud en onder bordeauxrood. Bekleding rood leer, dik tapijt in bordeauxrood op de vloer, aan de buitenkant het familiewapen (blijk ik te hebben, jubel, jubel) op de zijkant van de achterdeuren in een beschaafd formaat, volledige Robri-accessoirepakket. Uitgevoerd met de spaakvelgen van de cabrio-versie.


Afbeelding

De foto is niet van een superkwaliteit, maar het geeft wel leuk weer wat de bedoeling is.
Evert, als je mij je familiewapen mailt, plak ik die er ook nog even voor je op.
Avatar gebruiker
Michiel Mobiel
 
Berichten: 320
Geregistreerd: 11 jun 2005, 00:59
Woonplaats: Apeldoorn

Leuk al die vrouwen ook!

Berichtdoor Paull en Paulla » 20 feb 2006, 22:39

Hey Michiel,

Je bent zo'n handige drommel: je doet Evert hier vast een groot plezier mee: hij achter het stuur in zijn droomauto en dan ook nog eens 3 vrouwen erbij!!!

Sweet dreams Evert.........

Fijne avond,
Paulla
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Fictie of feiten???

Berichtdoor Paull en Paulla » 20 feb 2006, 22:44

Walle69 schreef:Hoi Paull

Dat is wel bijzonder zeg. Dominique Pagneux heeft een van de 604s break met Granadakont :?


Hoi Walle,
Hoe die auto tot stand is gekomen, is een verhaal apart en vertellen we je binnenkort, als we elkaar treffen.
Leuk verhaal!
Paull

PS: Die V8 komt ongetwijfeld uit een BMW 5 of 7 serie, die onherkenbaar plat gereden is; dit zijn motoren met een enorm koppel.
Mechanisch past het onder de kap, alleen tijdgebrek hè....
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast