Elektronisch inschrijven bij 404vereniging niet mogelijk (?)

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Elektronisch inschrijven bij 404vereniging niet mogelijk (?)

Berichtdoor Jeetje » 16 maart 2006, 20:10

Heb ik me onlangs bij de 404-vereniging ingeschreven via een inschrijfformulier van de internetsite van de vereniging, krijg ik niettemin een 'papieren' inschrijfformulier, een acceptgiro etcetera...

Probeer ik de ledenadministratie te mailen via de site, komt m'n mailtje als onbestelbaar retour.

Dat geeft vertrouwen........... :-|

Wat ik ze gemaild heb?

Hier een kopietje van m'n mailtje:

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik mij via het inschrijfformulier van de site (www.peugeot404vereniging.nl) ingeschreven. Alle gegevens heb ik ingevuld en het is vervolgens per elektronische mail naar u toe gezonden. Ik ging ervan uit dat ik me daarmee had ingeschreven! Ik had/heb zelfs toestemming gegeven om de contributie (en het eenmalige inschrijfgeld) per automatische incasso van mijn bankrekening te incasseren...

Ik ben dan ook enigszins verbaasd dat ik thans van u een 'ouderwets' papieren inschrijfformulier ontvang en een acceptgiro.

Enerzijds moet ik nu weer álle informatie (die ik ook al in het elektronische inschrijfformulier had ingevuld) opnieuw invullen en de contributie (plus inschrijfgeld) moet nu weer per acceptgiro worden betaald, terwijl ik al een toestemming voor automatische incasso heb gegeven. Bovendien moet er nu een postzegel geplakt worden, terwijl de inschrijving per e-mail geen kosten met zich meebrengt.

Ik vraag me af wat de meerwaarde is van het inschrijfformulier op de internetsite als je vervolgens tóch nog een papieren formuliertje in moet vullen! Die moeite had ik me (dus) kunnen besparen!

Ik vind het jammer (en vreemd) dat er geen -of in ieder geval onvoldoende- gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden die het internet inmiddels biedt. Wat dat betreft loopt de 404-vereniging toch echt wel heel erg achter.

Met vriendelijke groet,

Antoine Godschalk
uit Abcoude


P.s. Ik wilde u dit bericht ook per telegram zenden, maar volgens het postkantoor is dat niet meer mogelijk.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor vreugden » 16 maart 2006, 20:25

Je moet bij het mailen vanaf de site van de 404 vereniging "geen spam" uit het mailadres halen. Staat onderaan de pagina met mailadressen. Als je dat er inderdaad uithaalt, komt de mail wel aan en krijg je antwoord.
Ik heb (nog) geen slechte ervaringen tenminste!

groet,
Teun
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Gilletti » 16 maart 2006, 21:14

Mijn ervering is dat reactie per email van de clubs inderdaad niet hun sterkste kant is.
Toen ik 2 jaar geleden lid werd heb ik daar nog best wat moeite voor moeten doen...

Misschien kan de nieuwe webmaster (Mockenrue) wat toelichting geven? :?:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor vreugden » 16 maart 2006, 21:36

Ik weet niet hoe de ervaringen van anderen zijn maar ik heb nog geen minder goede ervaringen. en vergeet niet dat bestuursfuncties in verenigingen vrijwilligerswerk is! (ben zelf jarenlang bestuurslid geweest in een vereniging, valt niet altijd mee om overal snel op te reageren)
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Mockenrue » 16 maart 2006, 22:43

Om zoveel mogelijk te beschermen tegen spam zijn de 'mailto:' hyperlinks getoond als:

'xxx @ GEENSPAMpeugeot404vereniging.nl'.

Overal staat er dan bij dat je 'GEENSPAM' moet verwijderen uit het adres.

Wat betreft de administratieve afhandeling, daar heb ik geen weet van. Ik zal in ieder geval de ledenadmin even attenderen op je bericht hier. Want zo'n mooie 404 willen we niet missen in de vereniging.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2757
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Jeetje » 16 maart 2006, 22:53

Mockenrue schreef:Om zoveel mogelijk te beschermen tegen spam zijn de 'mailto:' hyperlinks getoond als:

'xxx @ GEENSPAMpeugeot404vereniging.nl'.

Overal staat er dan bij dat je 'GEENSPAM' moet verwijderen uit het adres.

Wat betreft de administratieve afhandeling, daar heb ik geen weet van. Ik zal in ieder geval de ledenadmin even attenderen op je bericht hier. Want zo'n mooie 404 willen we niet missen in de vereniging.


Overal???

waar dan?

Ik ben het alleen bij 'de webmaster' tegengekomen...

Inmiddels heb ik het berichtje nogmaals verzonden, maar dan zonder 'geenspam' in het e-mailadres...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

inschrijfprocedure 404 vereniging

Berichtdoor stkab » 16 maart 2006, 23:46

Beste Antoine,

Wij vinden het fijn als iemand via internet een aanmelding naar de vereniging stuurt. Je krijgt inderdaad een pakketje thuis waarbij je e.e.a. opnieuw moet insturen. Dit komt dat je via internet nog geen handtekening kan zetten op of een acceptgirokaart dan wel een machtiging. Van de bank moeten wij een handtekening in ons bezit hebben. Vandaar helaas toch de papieren rompslomp. Als wij dit konden verbeteren zonder hiervoor veel kosten te moeten maken, dan willen we dit uiteraard graag.

Alle mailtjes krijgen wij gewoon binnen. Soms kan het even duren voor je antwoord krijgt, wij zijn ook vrijwilligers met de meeste een drukke baan er naast

Zoals je hebt kunnen zien is de web-site al reeds vernieuwd. Ook wij houden van nostalgie (onze oude auto's) naar willen ook met onze tijd mee. Wij hopen met de vernieuwde web-site een aanzet te hebben gegeven.

Voor alle suggesties staan wij uiteraard open.

Groet

Tom
Ledenadministratie P 404 vereniging
Avatar gebruiker
stkab
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 jun 2004, 00:34
Woonplaats: Vught

Berichtdoor Jeetje » 16 maart 2006, 23:52

Dat begrijp ik allemaal wel, maar waarom is er dan een elektronische inschrijfmogelijkheid als die niet werkt/gebruikt kan worden?

Je moet daar ook alles in invullen en je kunt dat inschrijfformulier zelfs verzenden, om er vervolgens achter te komen dat dat invullen geen enkele zin heeft, omdat het tóch nog steeds op de ouderwetse 'papieren' manier moet...

Ik begrijp -natuurlijk- dat het allemaal vrijwilligerswerk is en dat waardeer ik ook zeer. Dat neemt naar mijn mening echter niet weg dat je (opbouwende) kritiek mag hebben, toch?

De envelop met mijn inschrijfformulier ligt trouwens -gefrankeerd en wel- klaar en gaat morgen op de bus. De acceptgiro gooi ik ook morgen in de bus bij de bank...

Ik heb me trouwens ook met de J7 ingeschreven (als tweede voertuig) want de J7 is -zo blijkt uit de literatuur- een derivaat van de 404. Ik denk/hoop dat de J7 ook een plaatsje bij de club krijgt.

Groetjes,

Antoine
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JT » 16 maart 2006, 23:54

Jeetje schreef:De acceptgiro gooi ik ook morgen in de bus bij de bank...

Btw Jeetje, je kunt de cijfers uit het vierkante vak van een acceptgirokaart ook als referentie invoeren bij het internetbankieren...
Of het moet zijn dat je niet internetbankiert? :D :wink:
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Jeetje » 16 maart 2006, 23:55

Jawel, maar ik loop morgen tijdens m'n lunchpauze toch even langs de bank om wat andere dingen te regelen. Dan gooi ik die acceptgiro gewoon in de bus... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mockenrue » 18 maart 2006, 04:00

Jeetje schreef:Overal???

waar dan?

Ik ben het alleen bij 'de webmaster' tegengekomen...

Inmiddels heb ik het berichtje nogmaals verzonden, maar dan zonder 'geenspam' in het e-mailadres...


Afbeelding
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2757
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten