Voordelen van het lidmaatschap van APH /404 vereniging /PCN

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Voordelen van het lidmaatschap van APH /404 vereniging /PCN

Berichtdoor 403B-1963 » 08 apr 2006, 23:23

Wat zijn de voordelen om van een van de drie Peugeot verenigingen (de APH, de 404 vereniging of de PCN) lid te zijn?

Voor een ieder die het nog niet weet:

Voor o.a. onderdelen, voor informatie- en techniek-uitwisseling, voor evenementen, enz. enz. bent U bij een van de drie verenigingen aan het juiste adres. Voor de contributie hoeft U het niet te laten, circa €50 per jaar.

Maar wist U ook dat als U meerdere Peugeots bezit en als die onder de doelstellingen van de verschillende verenigingen vallen U maar van 1 vereniging lid hoeft te zijn?
De keuze welke dat is of wordt is aan Uzelve.

Op vertoon van een geldige lidmaatschapskaart kan men namelijk in de magazijnen van de zusterverenigingen terecht voor aankopen.

Tevens kan er aan alle door een van de verenigingen georganiseerde evenementen worden deelgenomen.

En wist U ook dat veel bedrijven op het gebied van automaterialen ( Breezan en dergelijke) aan verenigings leden van bovengenoemde verenigingen (op vertoon van geldige lidmaatschapskaart) korting geven op de meeste produkten die ze verkopen?

Misschien iets om over na te denken en als u nog geen lid bent om te overwegen dat toch te worden.

Groeten Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
403B-1963

Berichtdoor Idranor » 08 apr 2006, 23:44

Goed dat je me eraan herinnert, ik moet nog steeds lid worden! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Idranor

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 10 apr 2006, 00:59

Dat van de brezan en andere autoshops wist ik niet das verekte handig zeg, jammer dat ik alle spullen voor mijn remmerij al in huis heb korting is altijd mooi meegenomen :wink:

@Idranor
Heb je dat nu nog niet gedaan het word wel een keer tijd :lol:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues

Berichtdoor Idranor » 10 apr 2006, 12:56

Ja chef maar ik heb ook nog wel eens andere zaken aan mn hoofd! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Idranor

Berichtdoor Evert G.D » 11 apr 2006, 02:34

Van die korting bij Brezan etc. was ik ook niet op de hoogte. Krijg bij Brezan Veenendaal ook korting op m'n clubpas van de Veenendaalse Oldtimer Club trouwens. Maar goed dat ik het weet. Merci bien Bevaros! Kom binnenkort wel weer 's buurten in het magazijn. :D
Auto's hebben een ZIEL...
Evert G.D

Lidmaatschap APH etc.

Berichtdoor 403B-1963 » 11 apr 2006, 20:28

Je bent altijd welkom op het magazijn.
Kun je ook zekeringen meenemen en hoef je die zelfgemaakte met zo'n koperdraadje niet meer te gebruiken. Veel te gevaarlijk.

Groeten Bevaros
403B-1963

Berichtdoor PeuTriton » 11 apr 2006, 20:55

ik ben voornamelijk nog geen lid omdat magazijn nog ging verhuizen, en dat duurt volgens website al vrij lang...

is dus wel open dus begrijp ik??
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
PeuTriton

Berichtdoor Gilletti » 11 apr 2006, 21:24

PeuTriton schreef:ik ben voornamelijk nog geen lid omdat magazijn nog ging verhuizen, en dat duurt volgens website al vrij lang...

is dus wel open dus begrijp ik??

Je bent in de war met het magazijn van de PCN. Dat is inderdaad helaas voorlopig nog gesloten.

Hierboven wordt gesproken over het magazijn van de APH (403 en ouder)
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Gilletti
Moderator

Berichtdoor 403B-1963 » 11 apr 2006, 21:25

Hallo Peu Triton,

Helaas ik moet je teleurstellen. Wat ik net aan Evert G.D. mailde ging over het APH magazijn. Het PCNmagazijn is voor zover ik weet nog tot nader order gesloten i.v.m. het zoeken naar een andere lokatie of i.v.m. de verhuizing (als ze al een nieuwe lokatie hebben, en dat weet ik niet).
403B-1963

Berichtdoor michelv » 06 mei 2006, 08:18

De PCN internetsite wordt niet of nauwelijks bijgehouden.
Dat is geen visitekaartje en zal mensen niet enthousiast maken.

Het blad dat de drie clubs uitbrengen is erg leuk om te lezen.
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 06 mei 2006, 15:05

michelv schreef:De PCN internetsite wordt niet of nauwelijks bijgehouden.
Dat is geen visitekaartje en zal mensen niet enthousiast maken.

Het blad dat de drie clubs uitbrengen is erg leuk om te lezen.

Dat viel mij ook al op ik was lang niet op de site geweest en er staat gewoon de zelfde info op als toen ik er voor het laatst was.
Zelfs de evenementen kalender is niet up-to-date.

En wanneer gaat dat magazijn weer open
dat was voormij namelijk de rede om lid te worden maar is sinds ik lid ben gesloten.
Zet daar dan tenminste iets van info op de site. :evil:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues

Berichtdoor michelv » 06 mei 2006, 18:25

Dat is inderdaad jammer want het is toch een visitekaartje.

Da's vaak het probleem met verenigingen. Afhankelijk van vrijwilligers.
Als ik handig met websites zou zijn zou ik het wel willen onderhouden.
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv

Berichtdoor Evert G.D » 07 mei 2006, 00:37

Tijdens een toerritje gisteren sprak ik toevallig een PCN-lid die beslist 'not amused' was dat het magazijn zo lang dicht zit. Hij overwoog zijn lidmaatschap op te zeggen als dat nog langer zo doorgaat.

Tsja...ik ben een APHaaier, maar het lot van de PCN gaat me toch ter harte. Volgens mij wordt daar te weinig op de trom geslagen.... Dat gaat niet lang goed, vrees ik?? :cry:
Evert G.D

Berichtdoor aart » 07 mei 2006, 11:49

Uit de jaarvergadering van de PCN:

1. De magazijnkwestie zal nog even aanduren. Er wordt gewerkt aan het "verhuisklaar" maken van de gigantische voorraden. Verhuizen zal nl. vandaag of morgen gewoonweg moeten, omdat de huur opgezegd wordt. Er worden pogingen gedaan om de magazijnen van de drie clubs eventueel samen te voegen. (besparing op kosten en inzet van vrijwilligers)

2. Er is een "commissietje" vanuit de Lion redactie ingesteld voor de vernieuwing en actualisering van de PCN website. Deze website is niet alleen een 'pain in the ass' voor de bezoekers van dit forum, maar ook voor een flink aantal geëngageerde PCN leden (waaronder uiteraard ook bestuursleden).

Met het instellen van zo'n commissie is het helaas niet gedaan, er moet ook HEEL SNEL actie worden ondernomen. Ik heb mezelf ter vergadering aangemeld voor die commissie, en sindsdien NIETS meer vernomen... :? Zo schijnt dat te vaker gaan met commissies in allerlei geledingen van de maatschappij :evil:

Zouden de Lion mensen wel weten dat ik wel wil meehelpen?

Ik vind de geluiden die ik hier hoor ("dat gaat niet lang goed, vrees ik" en "overwoog zijn lidmaatschap op te zeggen") erg verontrustend, en ze verhogen mijn frustratie alleen maar verder.

Hallo, hallo... Lion-Redactie-Mensen: hier Finsterwolde, kunt u mij verstaan..? over... :wink:

Wat mij betreft:
vandaag of morgen telefonische en/of e-mail contacten; volgende week samenkomen, goede afspraken maken; week daarna gaan bouwen; over 14 dagen vernieuwde PCN site inclusief forum 'Le Lion d'Or' in de lucht.

Zo simpel moet het toch ongeveer kunnen zijn..?
forever young...
aart

Berichtdoor ZEN » 07 mei 2006, 21:56

In 2003 werd ik PCN lid, vanwege de 504 coupe.
Het was toen al niet anders met die site.

Toen ik de auto later te koop ging zetten kwam ie keurig in Le Lion te staan, maar op de site... ho maar...

Is het voor een 305 bezitter eigenlijk wel zinvol om lid te worden? Gesteld dat de club niet "in the meantime" ter ziele is? :cry:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
ZEN

Berichtdoor Gilletti » 07 mei 2006, 22:33

ZEN schreef:Is het voor een 305 bezitter eigenlijk wel zinvol om lid te worden? Gesteld dat de club niet "in the meantime" ter ziele is? :cry:

Als je geinteresseerd bent in een mooi clubblad en leuke bijeenkomsten, dan wel.
Gilletti
Moderator

Berichtdoor Evert G.D » 08 mei 2006, 00:29

Zo te zien aan het bericht van Aart moet er wel iets gedaan worden in de PCN.

Als APHaaier heb ik ook belang bij een goed functionerende PCN. Alle 3 de clubs organiseren (en houden :mrgreen: ) immers leuke evenementen. Ook de onderdelenvoorziening van mijn 504 zie ik graag zeker gesteld. En ook die van de 504-en, 305-en etc. van anderen. Daarin ben ik niet de enige, veel leden van de 3 clubs hebben auto's die onder andere verenigingen vallen in hun bezit. Zo zijn er ook PCN-ers met 404-en of 403-en en 203-en.

Als ik als APHaaier in de bestuurlijke of commissie-sfeer iets voor de PCN kan betekenen, wil ik daar best aan meewerken. Echter, ik heb soms tamelijk onorthodoxe ideeen en ben niet altijd een gemakkelijke. Daarentegen ben ik niet te beroerd om m'n kop boven het maaiveld uit te steken, ook als ik het risico loop dat die er daardoor afgehakt wordt. Om als het op de rit staat (of als je tegen teveel muren oploopt) me weer terug te trekken, dan is het de taak weer aan anderen.

Koud saneren is wat mij betreft ook écht koud saneren, daar kom je niet onderuit, zelfs niet (of zeker niet) bij een hobbyclub. Bestuurlijke heilige huisjes zijn voor mij alleen heilig als ze wérken, niet omdat ze altijd heilig zijn geweest. Hoewel ik heel goed weet hoe ik mijn tijd gebruiken moet en me regelmatig afvraag waarom een week geen 8 dagen heeft, zou ik er best wat tijd in willen steken. Op 1 voorwaarde: dat het gaat werken. Want om m'n tijd te verspillen heb ik geen tijd :mrgreen:
Dat er naar de site gekeken wordt is een uitstekende zaak, maar er is meer te doen. Snel een magazijnlocatie zoeken, snel vrijwilligers werven of een totaal andere oplossing om de onderdelenvoorziening te garanderen. Dat betekent contacten met makelaars, bedrijven etc. Met als finale een stuk ledenwerving en dan denk ik met name aan de 'cultauto's' 305 en 205. De 504/505 rijders komen toch wel.

Een commissie werkt alleen als er niet oeverloos geouwehoerd wordt of nagedacht wanneer er een keer vergaderd moet worden, maar als er weinig, maar daadkrachtige mensen (hooguit 4) in zitten, oplossingsgericht gedacht wordt en er een hands-on mentaliteit heerst. Kan alleen maar zeggen: Aart heeft gelijk. In elk geval heb je ze zo te merken een aardige schop onder de kont gegeven!! :wink:

Kortom, ik hoop dat de PCN weer snel op de rit staat.
Evert G.D

PCN... Nieuws?

Berichtdoor P204 » 28 mei 2006, 14:47

Na laatste bericht (7 mei) al meer bekend over een eventuele magazijn locatie?
P204

Berichtdoor ZEN » 03 jun 2006, 20:53

Evert, dit is uit mijn hart gegrepen!

Evert G.D schreef:Als ik als APHaaier in de bestuurlijke of commissie-sfeer iets voor de PCN kan betekenen, wil ik daar best aan meewerken. Echter, ik heb soms tamelijk onorthodoxe ideeen en ben niet altijd een gemakkelijke. Daarentegen ben ik niet te beroerd om m'n kop boven het maaiveld uit te steken, ook als ik het risico loop dat die er daardoor afgehakt wordt. Om als het op de rit staat (of als je tegen teveel muren oploopt) me weer terug te trekken, dan is het de taak weer aan anderen.

Koud saneren is wat mij betreft ook écht koud saneren, daar kom je niet onderuit, zelfs niet (of zeker niet) bij een hobbyclub. Bestuurlijke heilige huisjes zijn voor mij alleen heilig als ze wérken, niet omdat ze altijd heilig zijn geweest. Hoewel ik heel goed weet hoe ik mijn tijd gebruiken moet en me regelmatig afvraag waarom een week geen 8 dagen heeft, zou ik er best wat tijd in willen steken. Op 1 voorwaarde: dat het gaat werken. Want om m'n tijd te verspillen heb ik geen tijd :mrgreen:
Dat er naar de site gekeken wordt is een uitstekende zaak, maar er is meer te doen. Snel een magazijnlocatie zoeken, snel vrijwilligers werven of een totaal andere oplossing om de onderdelenvoorziening te garanderen. Dat betekent contacten met makelaars, bedrijven etc. Met als finale een stuk ledenwerving en dan denk ik met name aan de 'cultauto's' 305 en 205. De 504/505 rijders komen toch wel.

Een commissie werkt alleen als er niet oeverloos geouwehoerd wordt of nagedacht wanneer er een keer vergaderd moet worden, maar als er weinig, maar daadkrachtige mensen (hooguit 4) in zitten, oplossingsgericht gedacht wordt en er een hands-on mentaliteit heerst. Kan alleen maar zeggen: Aart heeft gelijk. In elk geval heb je ze zo te merken een aardige schop onder de kont gegeven!! :wink:

Kortom, ik hoop dat de PCN weer snel op de rit staat.

Onorthodox ben ik ok vaak. Heilige huisjes zijn er voor mij juist om omver te schoppen. Een vergadertijger ben ik niet. Lullen om het lullen heb ik een hekel aan. Politiek zou voor mij "killing" zijn. Ben ik te (Amsterdams) direct voor, vrees ik.
Bij de oprichting van de GOV (Gooische Oldtimer Vereniging) was ik vanaf het begin betrokken. Maar het duurde maar, bijeenkomst na bijeenkomst. Het schoot dus absoluut niet op. Toen dit werd vastgesteld besloten (ook hier) vier man, waaronder ik, een petit comité te vormen dat daadkrachtig aan de slag zou gaan. Dat werkte beter met als resultaat een keurige vereniging. Met uitgebreide sleutelruimte.

Helaas kan ik niet meer de tijd besteden die ik destijds erin stopte. Dus echt actief zijn lukt niet. C'est triste... :cry:
ZEN

Berichtdoor Gilletti » 03 jun 2006, 20:59

@Aart en Evert, nog reacties gehad?

Overigens is Martijn al een paar weken stil hier op het forum. :?:
Gilletti
Moderator

Berichtdoor Evert G.D » 06 jun 2006, 00:57

Gilletti schreef:@Aart en Evert, nog reacties gehad?

Nee, nog geen reactie gehad (behalve van Zen, zie hierboven). Kwalijke zaak als die club ter ziele zou gaan. Kortom, ik denk dat het tijd wordt om iets te doen, er zullen toch een paar koppen bij elkaar gestoken moeten worden. Als er prijs op wordt gesteld, stel ik mijn eigenzinnige kop hier ook beschikbaar voor, zoals beloofd. Al heb ik weinig tijd, iets op de rails zetten hoeft niet tijdrovend te zijn, mits je het met een paar mensen doet waarvan de neuzen dezelfde kant op staan.

Bovendien, de tijd dringt, want nog een maand en dan is het zomervakantie. Dan kun je het twee maanden lang schudden om bij elkaar te komen (ik zit dan bv 3 weken in mijn Franse woonplaats van mijn rust te genieten en ben niet de enige denk ik). :roll:
Evert G.D

Berichtdoor Martijn » 06 jun 2006, 16:43

Gilletti schreef:

En dat komt omdat ik net terug ben van twee weken vakantie in het land waarveel van onze oude Peugeots rijden ( Tunesië). Ondertussen is er veel gebeurd, onze Internetcommissie maakt goede vorderingen en ook het magazijnteam is goed bezig. De PCN is dus NIET ter ziele, en is zeker van plan volgend jaar haar jubileum groots te vieren!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Martijn

Berichtdoor ZEN » 06 jun 2006, 21:59

Gisteravond heb ik de PCN site weer eens bezocht.
Een actie is inderdaad hard nodig, er staan verslagen in van meetings uit 2002 en de agenda van 2005.

Waaroom opende ik de site? Omdat ik me daadwerkelijk wilde gaan aanmelden.
Maar het is ook niet echt duidelijk wat je moet overmaken, er wordt namelijk alleen de contributie van 2005 genoemd... :roll: :roll: :roll:

Ik wacht dus even "lijdzaam" op de ontwikkelingen. :cry:
ZEN

Berichtdoor Evert G.D » 07 jun 2006, 00:02

Martijn schreef:En dat komt omdat ik net terug ben van twee weken vakantie in het land waarveel van onze oude Peugeots rijden ( Tunesië). Ondertussen is er veel gebeurd, onze Internetcommissie maakt goede vorderingen en ook het magazijnteam is goed bezig. De PCN is dus NIET ter ziele, en is zeker van plan volgend jaar haar jubileum groots te vieren!

Mmmm...dat was dus puur genieten voor je! :D Heb je geen oude Peus meegebracht uit Tunesie?? :wink:
Evert G.D

Berichtdoor henk_kok » 17 jun 2006, 02:28

Ik heb overwogen om lid te worden na de rit in Veenendaal (20.5 meeting)

Maar bij het zien van de site en de boodschap die daarvan uitgaat, zet ik grote vraagtekens of het voor een 205 bezitter wel nut heeft.
50 euro sponsor geld voor bijwonen van meetings vind ik een beetje te veel van het goede.

Dus... voorlopig "slechts" 205/309 register lid tot nader bericht van de PCN (site)

Grt en succes met het hele gedoe :)

Henk
---- t....tt...t...t.talking 'bout my Generation! ----
(PCN lid)
henk_kok

Volgende

Keer terug naar Peugeot algemeen