Deze foto werd gemaakt tijdens de 17e Salon de Champenois in 2004.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
JT schreef:Komen we toch weer tot de conclusie dat je al je auto's zou moeten bewaren. Hier hebben we het al eerder over gehad, maar de uitkomst was ruimte en geldproblemen.....
Richard Kruizinga schreef:In Spanje kom je nog wel eens Tagora's tegen. De SX V6 is extreem bijzonder. Dezelfde motor als de 604, maar omdat de Tagora veel moderner was, kwam die V6 in de Tagora veel beter tot zijn recht. Ik vind hem beslist mooier dan de 505 en 604. Hij straalt limousinegevoel uit.
Richard Kruizinga schreef:Ik vind alleen de 407 en 607 mooi, de rest vind ik óf burgerlijk (307) of verwijfd (206)
Richard Kruizinga schreef:Overigens heb ik iets met Franse auto's, niet met Peugeot in het bijzonder en vind het erg jammer dat Talbot Simca is verdwenen. Het was na Citoën op technisch gebied één van de meest innovatieve automerken en qua comfort de beste fabrikant in Europa. De argumenten over roest bij Talbot zijn onzin: een 505 of 305 of CX of GS roestte net zo hard onder je kont weg. De belangrijkste reden dat Franse (en Italiaanse) klassiekers verdwenen zijn op de sloop.
404 schreef:Richard Kruizinga schreef:De Togara V6 extreem bijzonder? En moderner dan de 604? Had hij soms voorwielaandrijving? Dat je de Togara mooier vindt is jouw smaak, maar de Togara is wat mij betreft een grote Simca 1307/1308 (weliswaar auto van het jaar 1976), en kwalitatief echt slechter dan de Peugeot's van die jaren.Richard Kruizinga schreef:Ik vind alleen de 407 en 607 mooi, de rest vind ik óf burgerlijk (307) of verwijfd (206)
De 307 burgerlijk? Wat bedoel je met burgerlijk? De 206 "verwijfd"? Sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op. Een heel geslaagde auto, vooral de CC.Richard Kruizinga schreef:Overigens heb ik iets met Franse auto's, niet met Peugeot in het bijzonder en vind het erg jammer dat Talbot Simca is verdwenen. Het was na Citoën op technisch gebied één van de meest innovatieve automerken en qua comfort de beste fabrikant in Europa. De argumenten over roest bij Talbot zijn onzin: een 505 of 305 of CX of GS roestte net zo hard onder je kont weg. De belangrijkste reden dat Franse (en Italiaanse) klassiekers verdwenen zijn op de sloop.
Ik ben blij dat Talbot is verdwenen, kwalitatief slechte auto's die ook nog eens slecht ontworpen waren, het was toch niks meer geworden.
Dat je de laatste klassieke Citroen (de XM) hebt kan ik wel waarderen, inderdaad de laatste mooie Citroen. :)
Niet lullig bedoeld verder hoor, jij geeft jouw mening, ik de mijne...
Richard Kruizinga schreef:Ter vervanging van de 305 tot de 405 hem zou aflossen...
Gilletti schreef:Richard Kruizinga schreef:Ter vervanging van de 305 tot de 405 hem zou aflossen...
Een Solara met Peugeot logo?Ai.
Keer terug naar Peugeot algemeen
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 2 gasten