Beste Peugeot-rijders,
Omdat ik voor mijn werk toch wel heel veel kilometers maak (400 km per week op de snelweg, waar ik graag aardig doortuf), ben ik van plan een Diesel aan te schaffen. Nu zit ik te twijfelen tussen een Peugeot 106 en Peugeot 205. Ik vroeg me af hoe de kenners (jullie dus) hier over denken.
Om nog wat specifieker te zijn heb ik nu 3 aardige autootjes gevonden. Het gaat om de volgenden:
1.--------------------------------
PEUGEOT 106 Accent 1.5D 2/3-Deurs
Prijs: €1750
Bouwjaar: 4/1995
Kilometerstand: 174.000
Brandstofsoort: Diesel
APK: 4/2007
Centrale vergrendeling op afstand-startonderbreker-lichtmetalevelgen-bumpers voor-en achterzijde in wagenkleur-aantoonbare kilometerstand van 174.000 km (onderhoudsboekje anwezig)-Kenwood CD-speler-elektrische ramen-nieuwe APK tot 04/2007-interieur netjes en schoon
2.--------------------------------
PEUGEOT 205 XLD 1.8 Hatchback 3-deurs
Prijs: €950
Bouwjaar: 1992
Kilometerstand: ??
APK: 12/2006
13 inch lichtmetalen velgen-radio/cd wisselaar Kenwood-afneembare trekhaak
Auto heeft net een grote beurt gehad daarbij zijn ook vervangen:
- distributieriem
- spanrol
- gloeibougies
- remschijven en blokken
- radiateur
Bonnen zijn aanwezig
3.--------------------------------
PEUGEOT 205 Forever 1.8
Prijs: €1395
Bouwjaar: 10/1994
Kilometerstand: 255.000
APK: 2/2007
nieuwe remmen,distributie riem,gloeiers-rijdt perfect-electr ramen,centr vergr op afstand-sportvelgen + extra set velgen met banden-verbruik 1 op 19
----------------------------------
Van de tweede weet ik de km-stand dus niet, maar die zal, gezien de prijs, wel vrij hoog zijn. Eigenlijk gaat het dus tussen auto nummer 1 en 3. Wat zouden jullie doen?
En waar moet ikop letten bij de aanschaf? Wat zijn de zwakke punten van een 106/205 Diesel?
Alvast bedankt!