Ahum... Ik zit in de verzekeringen

en ben senior schadebehandelaar. Al die platgereden auto´s die via ons kantoor verzekerd zijn, passeren -dus- mijn bureau...
Ons Jeetje is op basis van getaxeerde waarde bij de Europeesche verzekerd. De Europeesche heeft in ons geval een eigen expert gestuurd en de kosten daarvan betaald. Het probleem bij Jeetje is immers of het een klassieker is, of een camper. Een camper wordt immers anders verzekerd dan een klassieker (denk aan inventaris, luifel, maar ook aan het kilometrage). Van de andere kant is Jeetje natuurlijk wel gewoon een klassieker...
Men heeft Jeetje nu verzekerd op de camper verzekering mét een vastgestelde -getaxeerde- waarde van € 8.000,00. Wordt ie platgereden (of rijd ik ´m zelf plat) krijgen we er in ieder geval € 8.000,00 voor (minus een eigen risico van € 250,00).
Meestal vereist een verzekeraar een taxatierapport van (minder dan een jaar oud en van) een erkend expertisebureau. De grote expertisebureaus werken landelijk dekkend en hebben vaste prijzen voor een artikel 256 WVK taxatie.
Je kunt je wenden tot Extenso in Heerhugowaard, Van Ameyde, of CED Bergweg (Capelle a.d. IJssel). De telefoonnummers en adressen heb ik op m´n werk. Als iemand interesse heeft, geeft ie maar een gil.
Over de manier van verzekeren (WA, WA Beperkt Casco, WA Casco, met of zonder taxatierapport, gemaximeerd aantal km´s, etcetera, etcetera, etcetera, etcetera, etcetera) is hééééééééél veel te vertellen.
Als iemand daar iets over wil weten -objectief en no nonsense- laat dat dan maar even via een PB´tje weten.