Peugeot 405 Mi16

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Peugeot 405 Mi16

Berichtdoor jerilo » 29 jun 2022, 19:16

Beste mede forummers,

Ik heb definitief de knoop doorgehakt om mijn Peugeot 405 Mi16 te verkopen.

De tijd ontbreekt en ik heb het zo druk gekregen dat ik er gewoon weg niet meer aan toe komt. Als ik thuis een garage had gehad dan had ik hem niet weggedaan, maar die heb ik niet en op de zaak kan hij niet naar binnen.
De Peugeot staat ook buiten onder een doek die inmiddels al is kapot gegaan door de weersomstandigheden.

Ik vind het zonde om de Mi16 zo te zien staan in weer en wind. Ik gun deze auto graag een nieuw baasje die tijd en een warm plekje heeft om hem verder af te maken.

Wat mankeert er nu nog aan:
- lekkage van een keerring van het stuurhuis, ingaande as vanaf de stuurkolom.
- de remmen doen het totaal niet.
- motor loopt nog niet lekker op 4 cilinders. Ik vermoed dat er gewoon eens lekker mee gereden moet worden maar door de remmen lukt dat niet.

Verder weten jullie wel wat ik er al aan gedaan hebt. Zo niet dan hieronder nog de link daarnaartoe.

https://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=60&t=33135

Het is een NL auto en het bouwjaar is 2-1-1988.
De huidige kilometerstand is +/- 90.000 km maar uit het NAP rapport weten we dat rond de 285.000 km er een verandering heeft plaatsgevonden in de kilometerstand. Dit kan komen door een nieuwe teller unit of door een motor reparatie waardoor de stand op 0 is gezet.

Zo staat de Mi16 er nu bij. De zijskirts zijn er ook nog (liggen op zolder).
Je krijgt het werkplaatshandboek er ook bij en de OEM tester om het ABS-systeem te ontluchten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jullie krijgen van mij als er interesse is eerst keus voordat ik de auto op markplaats of andere website gaat plaatsen.

Een prijs is heel lastig omdat er niet heel veel van deze type's te koop staan. Er is een bodemprijs die ik in gedachten heb. Voor minder gaat de auto niet weg.

Maar mijn vraagprijs voor iemand van dit forum is €6950,-

Bij interesse mag je mij een PB sturen.
Auto staat in Oud-Beijerland en rijd niet.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Peugeot 405 Mi16

Berichtdoor Mockenrue » 30 jun 2022, 00:57

Ai, dat zal met mixed feelings zijn, neem ik aan.

We hebben de aanpassingen bijna minutieus kunnen volgen, de issues die over blijven zijn duidelijk benoemd. Deze auto verdient denk ik zeker een tweede jeugd.
Niets gegarandeerd natuurlijk, maar als je de huidige hype ziet rond de 205 GTi, wie weet wat de markt over een enkele jaren is voor een 405 Mi16 ...
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Peugeot 405 Mi16

Berichtdoor jerilo » 30 jun 2022, 10:53

Het is inderdaad een dubbel gevoel.

Daarom heb ik ook een bodemprijs in mijn gedachten en voor minder gaat hij niet weg. Ik heb er ook geen haast mee, staat uit de weg alleen staat hij buiten en dat verdient zo'n auto niet.
Maar het is inderdaad afwachten wat de marktwaarde gaat doen. Je ziet het inderdaad aan de 205 GTi.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Peugeot 405 Mi16

Berichtdoor Hendri » 02 jul 2022, 17:44

Dat is jammer dat je hem weg doet maar ik begrijp het wel.
Hoop dat hij bij een liefhebber terecht komt.
Hendri
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 09 sep 2015, 20:48


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten