Originele Peugeot 306 1.8 Cabriolet in Roland Garros uitvoering
Bij ons altijd warm in garage gestaan, dienst gedaan als 3e auto.
Opties bij deze uitvoering:
- Mistlampen
- Halflederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Peugeot radio met bediening aan stuurkolom
- Startblokkering met code
- Electrische kap (werkt perfect - aandachtspunt bij iedere 306 cabriolet)
- 15 inch Speedline velgen
- Vert Metallisee lak
Sinds dat de auto in mijn bezit heb is er het volgende aan gedaan:
Auto volledig laten polijsten en waxbehandeling (maart 2012)
Nieuwe accu (maart 2012)
Nieuwe achterruit (april 2012)
Nieuwe distributieriem (bij 116.000, juni 2012)
Nieuwe velours mattenset 'Pininfarina' (juni 2012)
Bij de APK van februari 2012 is een ashoes vervangen, verder geen aandachtspunten. In Juni heeft ze een grote beurt gehad waarbij alle vloeistoffen vervangen zijn + distributieriem/waterpomp. Tot 60.000 km is de auto aantoonbaar dealeronderhouden, daarna losse rekeningen.
De auto heeft ook minpunten:
- steenslag/krasjes op de motorkap / kleine parkeerdutsjes aanwezig
- homokineet linksvoor laat zich horen, dus zal op termijn vervangen moeten worden.
- wang bestuurderstoel versleten, zoals bij bijna iedere 306 RG. Stoelen zijn nog perfect stevig in vorm, zie foto.
- CV sleutel versleten, nieuwe sleutelbehuizing heb ik liggen in verpakking.
Met wat liefde is ze perfect te krijgen, voor weinig geld een mooie en betrouwbare cabrio die nog goed is voor vele kilometers.
Ik heb veel plezier met deze cabriolet gehad, afgelopen zomer nog 5000 probleemloze kilometers door Europa mee gereden (zie 1ste foto Saint Tropez). Helaas is het niet anders, ik moet afscheid nemen van mijn leasewagen waardoor deze luxe er niet meer in zit.
De auto stond op marktplaats, ik vroeg er daar 1800 euro voor. Uiteindelijke 'koper' is niet op komen dagen...