De huishoudportemonnee maakt het door gewijzigde omstandigheden nodig dat een van mijn 205jes moet worden verkocht. Insiders wisten het al langer: als ik de keus moet maken tussen de CTI en de Griffe, dan is het toch de Griffe die er uit gaat
Meer foto's (boven aan de pagina's) op:
http://members.home.nl/a.hooijmeijer/griffe/_sgt/f10000.htm
Goed, terzake:
Origineel Nederlandse 205 GTI 1.9 Griffe U9 in (vrijwel) originele conditie!
dus: XU9JAZ, 1.9 8V cat 122 pk, K&N filter in originele behuizing.
Eerste registratie:05-03-1991 (niet de oudste NL Griffe, wel het oudste kenteken )
De auto is in mijn bezit sinds 28 maart 2002 en de teller staat nu op zo'n 188.000 km.
Bij ca. 150.000 km (in Juni 2003) zijn motor en versnellingsbak (na motorschade) totaal gereviseerd door Serjon Eijgelaar en Jeroen Baron. Daarvan zijn geen rekeningen aanwezig (was nog in het 'zwarte' tijdperk :))
In 2004 is bij Serjon vrijwel het hele rijdende gedeelte onderhanden genomen (draagarmen, schijven, banden, etc.).
Je kunt stellen dat de auto in een perfekte technische conditie verkeert. Ook het interieur is in fantastische conditie. In de bestuurdersstoel (geen ingezakte wang!) is één naadje los, dat zou moeten worden genaaid.
Het volgende punt dat aan de orde zou gaan komen is de carosserie: Uiterlijk valt nog wel een en ander aan te merken.
De parkeerdeukjes uit de deuren zijn vorig jaar bij DSL live gladgemaakt. Ooit (vóór mijn tijd) is er na schade aan de rechterkant een imitatiescherm opgekomen: dat roest intussen lelijk van onder de verbreder! Een goed rechtervoorscherm hoort bij de koop (in de juiste kleur, staat nog bij Michel van Geest).
Onder de achterruit is het bekende roestplekje te zien: twee goede griffe-groene achterkleppen behoren ook tot de verkoop. (één zonder kenteken in de achterruit ge-etst!) Samen levert dit een werkelijk perfekte nieuwe klep op.
De verwarmde spiegels hebben de bekende corrosie aan de onderkant: een perfekte spiegel voor rechts en een nieuw spiegelglas voor links zitten er ook bij.
Tevens gaat er een originele Clarion 9700 radio-casette voorzien van Peugeot opdruk mee (code bekend!) passend bij het bouwjaar van de auto.
Eventueel wat ander klein spul in onderling overleg
Goed, wat moet dat dan kosten?
Ik zat aan zo'n 2750 euro te denken. Daar valt uiteraard over te onderhandelen, maar al te veel ruimte gun ik je niet, gezien de toestand van de auto.
Wat voor mij verder nog belangrijk is: als je een basis zoekt voor een leuke verbouwing (lexus lampen, MI16 motor, spoilers, etc.) ga dan een andere auto zoeken. Van de 19 originele NL Griffes zijn er nog zo'n 12 of 13 op de weg. Een flink aantal daarvan is al door 'tuners' onder handen genomen.
Ik zou het zeer op prijs stellen als deze auto in handen komt van iemand die voor origineel gaat (ik besef dat ik natuurlijk nooit een garantie kan eisen, maar toch...)