Griffe te koop!

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Griffe te koop!

Berichtdoor aart » 20 dec 2005, 18:44

De huishoudportemonnee maakt het door gewijzigde omstandigheden nodig dat een van mijn 205jes moet worden verkocht. Insiders wisten het al langer: als ik de keus moet maken tussen de CTI en de Griffe, dan is het toch de Griffe die er uit gaat :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's (boven aan de pagina's) op:
http://members.home.nl/a.hooijmeijer/griffe/_sgt/f10000.htm

Goed, terzake:

Origineel Nederlandse 205 GTI 1.9 Griffe U9 in (vrijwel) originele conditie!
dus: XU9JAZ, 1.9 8V cat 122 pk, K&N filter in originele behuizing.
Eerste registratie:05-03-1991 (niet de oudste NL Griffe, wel het oudste kenteken :wink: )

De auto is in mijn bezit sinds 28 maart 2002 en de teller staat nu op zo'n 188.000 km.
Bij ca. 150.000 km (in Juni 2003) zijn motor en versnellingsbak (na motorschade) totaal gereviseerd door Serjon Eijgelaar en Jeroen Baron. Daarvan zijn geen rekeningen aanwezig (was nog in het 'zwarte' tijdperk :))
In 2004 is bij Serjon vrijwel het hele rijdende gedeelte onderhanden genomen (draagarmen, schijven, banden, etc.).
Je kunt stellen dat de auto in een perfekte technische conditie verkeert. Ook het interieur is in fantastische conditie. In de bestuurdersstoel (geen ingezakte wang!) is één naadje los, dat zou moeten worden genaaid.

Het volgende punt dat aan de orde zou gaan komen is de carosserie: Uiterlijk valt nog wel een en ander aan te merken.
De parkeerdeukjes uit de deuren zijn vorig jaar bij DSL live gladgemaakt. Ooit (vóór mijn tijd) is er na schade aan de rechterkant een imitatiescherm opgekomen: dat roest intussen lelijk van onder de verbreder! Een goed rechtervoorscherm hoort bij de koop (in de juiste kleur, staat nog bij Michel van Geest).
Onder de achterruit is het bekende roestplekje te zien: twee goede griffe-groene achterkleppen behoren ook tot de verkoop. (één zonder kenteken in de achterruit ge-etst!) Samen levert dit een werkelijk perfekte nieuwe klep op.
De verwarmde spiegels hebben de bekende corrosie aan de onderkant: een perfekte spiegel voor rechts en een nieuw spiegelglas voor links zitten er ook bij.
Tevens gaat er een originele Clarion 9700 radio-casette voorzien van Peugeot opdruk mee (code bekend!) passend bij het bouwjaar van de auto.
Eventueel wat ander klein spul in onderling overleg :wink:

Goed, wat moet dat dan kosten?

Ik zat aan zo'n 2750 euro te denken. Daar valt uiteraard over te onderhandelen, maar al te veel ruimte gun ik je niet, gezien de toestand van de auto.

Wat voor mij verder nog belangrijk is: als je een basis zoekt voor een leuke verbouwing (lexus lampen, MI16 motor, spoilers, etc.) ga dan een andere auto zoeken. Van de 19 originele NL Griffes zijn er nog zo'n 12 of 13 op de weg. Een flink aantal daarvan is al door 'tuners' onder handen genomen.

Ik zou het zeer op prijs stellen als deze auto in handen komt van iemand die voor origineel gaat (ik besef dat ik natuurlijk nooit een garantie kan eisen, maar toch...)
forever young...
Avatar gebruiker
aart
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 01 okt 2005, 01:23
Woonplaats: weener, dld

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 21 dec 2005, 01:04

Wat voor mij verder nog belangrijk is: als je een basis zoekt voor een leuke verbouwing (lexus lampen, MI16 motor, spoilers, etc.) ga dan een andere auto zoeken. Van de 19 originele NL Griffes zijn er nog zo'n 12 of 13 op de weg. Een flink aantal daarvan is al door 'tuners' onder handen genomen.

Ik zou het zeer op prijs stellen als deze auto in handen komt van iemand die voor origineel gaat (ik besef dat ik natuurlijk nooit een garantie kan eisen, maar toch...)


Helemaal mee eens aart Originaliteit is onder de GTI rijdres vaak ver te zoeken:(
Ik denk dat je met een ongetjoende :mrgreen: griffe het meest opvalt op van die meetings :!:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Mockenrue » 21 dec 2005, 01:14

Ga je wel verder met de website ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor aart » 21 dec 2005, 03:47

De register site van de PCN natuurlijk (heb immers de CTI nog :D ).
Wat betreft de Griffe site, is er ooit al eens overleg geweest met Martijn Kwint (hier ook bekend als moderator...), om het register aan zijn Griffe site te koppelen. We moeten maar eens kijken hoe dat loopt.
forever young...
Avatar gebruiker
aart
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 01 okt 2005, 01:23
Woonplaats: weener, dld

Berichtdoor 205GRIFFE » 21 dec 2005, 21:44

Goh Aart, gaat ie er nu toch echt uit. :cry:

Wat betreft de website, ik wil wel hoor. :wink:

Hoofddomein: http://WWW.205GRIFFE.NL

Subdomein: REGISTER.205GRIFFE.NL

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor aart » 11 jan 2006, 23:49

verkocht! :D :( :cry: :mrgreen:

topic kan op slot!
forever young...
Avatar gebruiker
aart
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 01 okt 2005, 01:23
Woonplaats: weener, dld

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 12 jan 2006, 02:02

Bij de nieuwjaars receptie geregeld :?:
Ik zag dat je druk aan het showen was :mrgreen:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten