Pagina 1 van 1

505 GLD Break 1982 VERKOCHT

BerichtGeplaatst: 24 jul 2006, 17:00
door Brownie
Zijn hier geinteresseerden in een cremekleurige 505 GLD Break uit 1982 met imperial? Hij staat nu een paar maand in de stalling, maar ik weet niet of ik wel verder wil met deze voor mij overdreven grote auto.

Hij heeft slechts 120.000 originele kilometers waarvan ik de laatste 2500 heb gereden. De auto is geheel origineel ook de lak en ziet er nog zeer goed uit voor zijn leeftijd. Alleen de randen van de achterspatborden zijn al eens behandelt met plamuur, maar heel netjes. Helemaal voorin het spatbord rechtsvoor, boven de koplamp zit een klein gaatje dat makkelijk gelast kan worden. Je kan op de eerste foto zien dat ik er een bruin stukje tape overheen geplakt heb. Verder geen roest.

Het interieur is bruin skai en ook nog behoorlijk netjes. De bekleding op de bestuurdersstoel begint haast op de naden te scheuren, maar is verder nog netjes. Wel zit er een klein scheurtje in de achterbank en een scheurtje in de hemel bij de kofferdeksel Verder is de auto zeer netjes en technisch ook zeer goed naar mijn mening.

Manco's die alleen in de eerste modellen (zoals deze) van de GLD Break voorkwamen zijn de 4-bak en de 2300 motor ipv de 2500 die later standaard werd.

Hier alvast een paar foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 24 jul 2006, 17:09
door Daniƫl
Mooie foto van een wolk, die laatste :mrgreen: :wink:

BerichtGeplaatst: 24 jul 2006, 17:14
door Brownie
Bij nader inzicht heeft die foto van het interieur wel erg weinig toegevoegde waarde inderdaad. Ik heb hem maar even weggehaald. Binnenkort kan ik wel betere foto's van het interieur maken.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2006, 15:48
door bonjour
Rond welke prijs moet ik denken voor deze prachtige peug? Graag Pb-tje!

Met vriendelijke groet,

Bart

BerichtGeplaatst: 25 jul 2006, 21:37
door ZEN
Indrukwekkende auto.
Op Frans kenteken?
Dus zonder APPK neem ik aan...

Dat laswerk, is dat echt nodig of kan de goedwillende amateur het met polyestermatjes af?


Voor hier heeft ie nog een nadeel, hij is volgend jaar pas belastingvrij, dus nu eigenlijk onbetaalbaar (diesel, zwaar).
Ik denk dat je er volgend jaar dus zelfs meer voor kan vragen dan nu.
Of ben ik hierin te optimistisch?

BerichtGeplaatst: 26 jul 2006, 09:48
door Brownie
ZEN schreef:Indrukwekkende auto.
Op Frans kenteken?
Dus zonder APPK neem ik aan...

Dat laswerk, is dat echt nodig of kan de goedwillende amateur het met polyestermatjes af?


Voor hier heeft ie nog een nadeel, hij is volgend jaar pas belastingvrij, dus nu eigenlijk onbetaalbaar (diesel, zwaar).
Ik denk dat je er volgend jaar dus zelfs meer voor kan vragen dan nu.
Of ben ik hierin te optimistisch?


Frans kenteken inderdaad. Geen Nederlandse APK. Hij heeft wel een nieuwe franse APK gekregen toen ik hem kocht in mei.

Dat laswerk stelt niet veel voor. Daar kan ook best een stukje polyester in. Je kan er ook niks aan doen. Dat voorste stukje van het spatbord is maar een stukje plaat die over de koplamp uitsteekt. Er is dus geen risico dan er water in het spatbord komt, alleen op de koplamp.

Het is typisch een auto die nog wel een jaar kan 'rijpen'. Wegenbelasting ligt rond de 100 euro in de maand geloof ik en bovendien moet je nog 10% rest BPM betalen als je hem voor september 2007 op nederlands kenteken zet..

Tja over een jaar is de auto misschien wel meer waard, maar nu gaat hij ook niet voor een exportprijs weg hoor. Hij staat niet in de weg op dit moment en als ik hem komend jaar niet verkoop dan ga ik er zelf misschien wel in rijden.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2006, 22:02
door ZEN
Helder antwoord, Brownie!


100 euro per maand!!! Da's echt schrikken zeg.
Temeer als je beseft dat ik voor de 305 54 euro betaal, per KWARTAAL!!!

Nee, ik vrees dat dit voor mij betekent dat ik al met al boven de uitgespaarde fiscale bijtelling op de leaser uit zou komen.
En dan dringt nu pas tot me door, vanwege de enorme belasting, dat het om een diesel gaat.
Daarvoor rij ik met de lease auto niet eens genoeg... :wink:

BerichtGeplaatst: 04 aug 2006, 15:44
door Koffiemolen
Beste Brownie,

Hoeveel had je in gedachten voor die 505-oliecentrale?

BerichtGeplaatst: 21 aug 2006, 17:26
door Brownie
Gereserveerd, maar nog niet helemaal verkocht.

BerichtGeplaatst: 01 sep 2006, 20:51
door Koffiemolen
Nu verkocht en ik mag mij de trotse nieuwe eigenaar noemen!

Brownie bedankt voor de prettige transactie!

Geweldig mensen, deze 505 kwam vanmiddag zonder kleerscheuren door de RDW+APK-keuring. Nu alleen nog 'even' rest-BPM afdragen bij douane, want dat stelletje ambtenaren gooide ondanks de afspraak die ik had gemaakt om klokslag 16:00 het loket dicht. "Maandag weer een dag."

In tussentijd lijkt mijn oprit nu ineens een stuk korter. Of is die auto zo lang??
:lol:

BerichtGeplaatst: 01 sep 2006, 23:02
door Brownie
Ik hoop dat je er nog vele honderdduizenden kilometers plezier van kan hebben.

De auto is 4m90 exclusief trekhaak. Weinig Europese personenwagens kunnen dat ook zeggen.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2006, 12:30
door Nikilauda504
Koffiemolen schreef:Nu verkocht en ik mag mij de trotse nieuwe eigenaar noemen!

Brownie bedankt voor de prettige transactie!

Geweldig mensen, deze 505 kwam vanmiddag zonder kleerscheuren door de RDW+APK-keuring. Nu alleen nog 'even' rest-BPM afdragen bij douane, want dat stelletje ambtenaren gooide ondanks de afspraak die ik had gemaakt om klokslag 16:00 het loket dicht. "Maandag weer een dag."

In tussentijd lijkt mijn oprit nu ineens een stuk korter. Of is die auto zo lang??
:lol:


Gefeliciteerd, leuk auto! En volgend jaar belastingvrij.