door M. van der Meulen » 31 jan 2006, 21:39
Hallo Jeroen,
Van mijn gereviseerde 104 SL uit '78 is overgebleven een kop van een XW7 blok met 181.000 km uit een 205 XE. Eigenlijk is alles overgebleven, behalve de versnellingsbak, krukas, drijfstangen, zuigers en cylinderbussen, zeg maar de inwendige delen van het cylinderblok. Oorspronkelijk was het de bedoeling de motor gewoon compleet uit te wisselen totdat ik erachter kwam dat bij het XW7 blok aan de onderzijde van de cylinderwand de tapeinden ter bevestiging van de steuntraverse waren vervallen. Genoemde 104 kreeg ik uit Frankrijk mee met nogal wat interieurdelen van de Z-uitvoering zoals een bijrijdersstoel en achterbank in effen donkerbruin, portier- en zijbekleding achter, vloerbedekking in donkerbruin, dashboard-delen, radiator plus fan, luchtfilter en veel ander klein spul. Al eens op Marktplaats gezet, maar kennelijk geen belangstelling. Iets voor een magazijn? Ben geen lid van een club of zo, maar vind het eigenlijk zonde om naar de stort te brengen. Spullen zijn (liefst in z'n geheel) gratis af te halen van Spijkerboor 5 in Haren (GN). Groetjes, Marcus.