Gezocht: beige leren voorstoelen voor 'type 1' 404

Voor het (gratis) aanbieden van auto-onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Gezocht: beige leren voorstoelen voor 'type 1' 404

Berichtdoor Jeetje » 08 maart 2006, 16:12

Oké...

Ondanks het feit ik dan eindelijk -vanaf zaterdag- de trotse eigenaar ben van een 404 van 1962 die in uitstekende staat verkeert, zijn er altijd wel dingen die ik graag anders zou zien (ik ben nou eenmaal een perfectionist).

De stoelen die op dit moment in de 404 zitten, zijn prima, maar van een later type en ze zijn bekleed met kunstleer.

Ik ben -dus- op zoek naar twee nieuwe voorstoelen.

- Liefst van het eerste type
én
- bekleed met écht beige leer

(het mag ook van het latere type zijn, maar dan wel met echt leer bekleed)

Verder moeten ze heel zijn en het leer moet in goede staat verkeren (geen scheuren etcetera)

Als iemand iets weet of heeft, laat 't me even weten!
Laatst bijgewerkt door Jeetje op 10 jul 2010, 00:29, in totaal 1 keer bewerkt.
... it's better to burn out, than to fade away...
Jeetje

Berichtdoor Dick » 08 maart 2006, 17:22

Is bekleden niet een betere optie? HEt zal dan wel duurder zijn, maar het resultaat is er ook naar. Als je dan over een poosje de achterbank ook laat doen, is ie vanbinnen ook weer als nieuw. Ik had het op deze manier gedaan in ieder geval, mijn voorstoel is er inmiddels ook aan toe...
Dick

Berichtdoor Jeetje » 08 maart 2006, 17:48

Ik heb al eens geïnformeerd wat het zou kosten om de stoelen opnieuw te laten bekleden met leer.

De prijzen variëren van 750 tot 1250 euro voor -alleen- de twee voorstoelen en dat vind ik eigenlijk te gortig.

Bovendien vind ik authentiek leer -met al z'n oneffenheden en 'dingetjes'- juist heel fraai! Ik vind dat het leer 'leeft' en een hele mooie authentieke uitstraling heeft. Ik zou het het allermooist vinden als de stoelen die sfeer zouden hebben...

Ennuh...

Voorlopig sta ik ook (nog) open voor alleen een beige bestuurdersstoel met beige kunstleer bekleed die in goede staat verkeert (het leer mag niet gescheurd zijn). Dus mocht je nog zo'n stoel hebben of weten waar ik zo'n stoel op de kop zou kunnen tikken, laat me dat dan ook maar even weten!
Laatst bijgewerkt door Jeetje op 10 jul 2010, 00:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Jeetje

Berichtdoor Dick » 08 maart 2006, 18:05

Ik moet volgende week nog even bij Hans Peugeot zijn, ik zal even voor je kijken. Als je niets meer van me hoort heb ik niets gevonden:P
Dick

Berichtdoor Jeetje » 10 jul 2010, 00:26

Even een topic uit de mottenballen halen... :wink:

Ik was (nog steeds) op zoek naar een goed en mooi lederen interieur voor m'n Griselle.

Een bestaand interieur opnieuw bekleden, kan natuurlijk wel, maar dan krijgt het toch niet de authenticiteit en uitstraling van het originele interieur.

Ik had dus -nog steeds- de hoop tegen een goed interieur aan te lopen.

Nou, dat is nu dan eindelijk gelukt.

De achterbank verkeert in zeer goede staat en is nog lekker soepel. Zelfs de kleur is perfect ('miel'; zoals het bij een eerste type SL hoort; zelfs de armsteun is 'time correct'). Die hoeft alleen maar opgeknapt te worden:

Afbeelding
(de deukjes en oneffenheden zijn ontstaan tijdens het vervoer. Die trekken er wel weer uit; daar is het leer gewoon wat ingedrukt door de stoel die erop gelegen heeft)

De stoelen zijn ook van erg goede kwaliteit alleen wat donkerder waarbij de bestuurdersstoel net opnieuw bekleed is:
Afbeelding

M'n onderbuurman heeft al een aantal oude jaguars gerestaureerd en is erg bedreven en kundig in het verven van lederen interieurs. De stoelen ga ik verven in de correcte kleur (de kleur wordt 'custom made' in miel) en de achterbank wordt 'gefreshed'.

Het 'creëren' van een nieuw interieur (gaatjes en oneffenheden aanpakken, het leer weer soepel maken en het geheel voorzien van een de juiste kleur en het vervolgens/ten slotte slijtvast maken) is een beste klus, maar ik ga het (met hulp van m'n -ervaren- onderbuurman) proberen...
Jeetje

Berichtdoor Harrie » 10 jul 2010, 22:21

mooi, succes er mee !
toch leuk, zo'n ervaren onderbuurman :D

grt, Harrie
Harrie

Keer terug naar Onderdelen Aangeboden