Overijverige agenten?

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Overijverige agenten?

Berichtdoor Martijn » 30 jul 2013, 11:12

Ook lekker, zondagochtend zag ik dat ik om 04.07 een oproep gemist had. Bleek een bewoner bij ons uit de straat te zijn die belde dat het alarm van onze 306 cabrio afging. Ik meteen naar huis gereden en wat denk je: auto weg!
Er zat een briefje in de bus van de politie dat onze auto was afgesleept vanwege geluidsoverlast . Tsja. Hier in de buurt staan een aantal auto's op de openbare weg waarvan de APK al jaren verlopen is maar mijn auto, met geldige APK en verzekering en betaalde HSB slepen ze af omdat het alarm afgaat als ik er niet ben.

Maar dan : waar is ie heengesleept? Zoek dat maar eens uit op zondag. Na veel heen en weer gebel kwam ik erachter dat de auto in blaricum stond bij een berger. Daar kon ik m maandag halen maar pas nadat ik een ausweis bij de polizei gehaald had. Zucht. Zegt die agent nou mijnheer u weet waarom wij m gesleept hebben? Ja t alarm ging af alzie ik niet in dat dat een geldige reden is? Nou die agent nam het me dus kwalijk dat het alarm afging. Nou jammer agent maar zoals u weet is door het gebrek aan blauw op straat het in onze wijk helaas noodzakelijk om een alarm te hebben. Dusss... Oom agent zei dat er nog een rekening te vereffenen valt. Nou mooi niet, die is voor de opdrachtgever oftewel oom agent zelf. Ik heb nergens om gevraagd!

Inmiddels auto opgehaald bij berger en wacht met spanning op rekening of bekeuring. Rechtsbijstand staat al in de startblokken ;-)
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2181
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Overijverige agenten?

Berichtdoor joospeugeot » 30 jul 2013, 13:27

ben wel benieuwd hoe t afloopt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Overijverige agenten?

Berichtdoor Gilletti » 30 jul 2013, 13:41

En, is je alarm terecht afgegaan?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Overijverige agenten?

Berichtdoor Martijn » 30 jul 2013, 14:26

Gilletti schreef:En, is je alarm terecht afgegaan?

Voor wat ik begrepen heb, is ie afgegaan ten tijde van een heftige onweersbui met flinke hagel. Zou best kunnen dat ie daarop reageert, het is tenslotte een softtop
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2181
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Overijverige agenten?

Berichtdoor MarcoPeus » 30 jul 2013, 16:56

Wat een stelletje losers. Lekker makkelijk geld binnen harken is dat.
Mocht je een bekeuring krijgen, even zoeken op Meerts in Beegden. Die doet kosteloos je bekeuring aanvechten. WEDDEN dat je wint!?
Te belachelijk voor woorden. Als ze zo actief zouden zijn op criminaliteit en vernieling zou t land er een stuk beter uitzien.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Overijverige agenten?

Berichtdoor Remco504coupe » 30 jul 2013, 22:05

Zelfs slachtoffers van autodiestal van wie hun auto is teruggevonden krijgen een rekening voor het afslepen.
Zo rolt Nederland.
Verdiep je eens in het Wobben, ook raadzaam bij bekeuringen.
Kijk eens op flitsservice :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten