zo hoort de lpg er niet in te zitten

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

zo hoort de lpg er niet in te zitten

Berichtdoor joospeugeot » 20 aug 2013, 02:20

ga wat rondgebazuin op een bekende nederlandse site waar heel veel gebruikte spullen worden aangeboden kwam ik dit tegen.

een gebruikte lpg installatie, waarschijnlijk uitgebouwd vanwege de aankomende mrb plannen, maar goed, kijk eens goed hoe t erin lag :oops: :cry:

Afbeelding

nu aan jullie wat er niet goed aan is. ik zou als bedrijf zo'n foto's nooit plaatsen.
dit wilde ik jullie toch niet onthouden en laten zien wat sommige menser er een puinhoop van kunnen bakken. als de rest van de auto ook zo is :?
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: zo hoort de lpg er niet in te zitten

Berichtdoor EH Autoservice » 20 aug 2013, 11:27

Dit is een mooi voorbeeld van een LPG installatie , maar de aanblik is mij niet onbekend :mrgreen:

Zop gaat het met nagenoeg alles wat aan / in een auto gebouwd wordt aan extra's ....... :cry:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: zo hoort de lpg er niet in te zitten

Berichtdoor eri©on » 20 aug 2013, 17:52

Bovenstaande komt volgens mij echt door de keuring hoor!.
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Re: zo hoort de lpg er niet in te zitten

Berichtdoor joospeugeot » 20 aug 2013, 18:29

eri©on schreef:Bovenstaande komt volgens mij echt door de keuring hoor!.


geloof t nou maar echt van niet hoor. en ook niet volgens een ouder regelement.
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 20 aug 2013, 19:48, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: zo hoort de lpg er niet in te zitten

Berichtdoor jon » 20 aug 2013, 19:46

Iets met metaalcontact en LPG tank...

Ben dus geen monteur, maar ik had 't wel anders gedaan. Een kroonsteentjes... Ik gebruik ze niet...

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Re: zo hoort de lpg er niet in te zitten

Berichtdoor eri©on » 20 aug 2013, 21:18

joospeugeot schreef:
eri©on schreef:Bovenstaande komt volgens mij echt door de keuring hoor!.


geloof t nou maar echt van niet hoor. en ook niet volgens een ouder regelement.



Ipad en typen :oops: :evil: was het woordje NIET weggevallen, zou dit een illegale tank zijn?, ik kan me voorstellen dat dit volgend jaar lucratief word :wink:
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Re: zo hoort de lpg er niet in te zitten

Berichtdoor Harrie » 20 aug 2013, 22:59

dit wordt NOOIT goedgekeurd..
tank moet rotsvast liggen, dat mag niet met staalkabels ( die ook nog eens los en slecht zitten ) en zonder beschermstrips,
en de tank moet meer achterover liggen, zo werkt de meter niet, en het mag simpelweg zo niet.
om over de leidingen ( moeten vast liggen ) en de bekabeling nog maar niet te spreken.
Bovendien hoort er een gesloten huis op de adaptorplaat te zitten, gasdicht, met afvoerslang naar buitenlucht.

da's mijn conclusie na 4 seconden naar die foto te kijken.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: zo hoort de lpg er niet in te zitten

Berichtdoor joospeugeot » 20 aug 2013, 23:21

@harrie, of de tank meer achterover moet liggen ? kun je zo helaas niet beoordelen. meestal inderdaad wel. maar er zit een opgelast kruis op de tank en daar kun je t aan zien of ie nu wel of niet goed ligt.

@ericon: t stond te koop, om voor volgend jaar dus in de nieuwe regeling te vallen. maar wat ik zo vermoedde was dat er in die auto van dag een al lpg in lag. en in die tijd was die elektrische afsluiter nog niet verplicht op de tank, er zat toen nog gewoon een kraan op de tank die je open en dicht kon draaien. er zat toen ook een andere buitenvuller op. daar hadden ze zo te zien ook een nieuw type opgezet zoals we die nu kennen. vroeger had je geen 80 procent klep in de tank. bij de vuller zat een los schroefje dat je een beetje moest opendraaien en als t er vloeivaar uitkwam dan was de tank met 80 procent vol. stoppen met tanken en kraantje weer dicht.

de apk zal er waarschijnlijk niet naar kijken naar deze situatie. ik zal t eens navragen. ik zou t niet goedkeuren als ik keurmeester was. terecht of onterecht. wat een bagger.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: zo hoort de lpg er niet in te zitten

Berichtdoor Harrie » 21 aug 2013, 00:04

dit is simpelweg een 'rijdende'(?) BOM.

oftwel: levensgevaarlijk !

Terwijl een juist ingebouwde LPG-installatie juist erg veilig is !
deze dus niet.

grt, Harrie

@ Joos: klopt, ingelaste kruis moet exact op horizontale as van de tank liggen.
Dit is oud zo te zien, als dit omgebouwd is naar een andere auto is het zowiezo afkeur,
bij ombouw mag een tank nooit ouder zijn dan 10 jaar ( oude wetgeving , al gewijzigd ).
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron