Voorjaar !!!!!!!!!!!

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Voorjaar !!!!!!!!!!!

Berichtdoor ceegee » 20 maart 2006, 20:51

Vandaag met de 504 naar Daun geweest in de Vulkaneiffel en na gedane zaken lekker op een terrasje gezeten. Toen met dakje open weer terug totaal 800 km.

Je kan wel merken dat het voorjaar is, tsjonge wat heeft die kont van de 504 een aantrekkinskracht het liefst dreunen ze er volop in. :D

Ik heb er iets opgevonden wat helpt; ik laat de knipper naar links aanstaan tot ik weer naar rechts ga als een soort alarmlichtje. Echt het helpt , ze vinden het schattig zo,n knipperlampje en ze wijzen ook dat ik het uit moet doen anders gaat het kapot en soms doen ze het ook voor hoe het moet, ze remmen vlak voor je en doen links aan en uit doen rechts aan en uit en dan een straal gas en op naar de volgende kont.

t ,Is voorjaar en het dartelt in de wei. :roll:
Leven is leren en leren is Leven
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega

Berichtdoor JT » 20 maart 2006, 22:46

Je moet er gewoon een blauw wolkje uitgooien, ze zijn bang dat die moderne waterbasislakken daar niet tegen kunnen... :wink:

of

af laten zakken tot 80 km/u Gewoon naar rechts gaan en dan goed gas geven, ook altijd lachen (in ieder geval tot 120, en dan netjes glimlachen als ze er na terugschakelen eindelijk weer een beetje snelheid inkrijgen

of

Helpt altijd, een kushandje, worden ze echt heel rustig van...

:D


Heerlijk rijden in een oude auto, gewoon rustig tutteren, muziekje erbij, die 5 minuten later op de plaats van bestemming betekenty 5 minuten langer in een heerlijke auto zitten!!!

Jij rijdt wel heel wat af hè Vectorix!?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Edzo » 20 maart 2006, 22:53

Gisteren ook even fijn met de CT op stap geweest, hadden niet veel tijd, maar een leuk ritje naar Lauwersoog (haven) kon er wel af.

Vandaag trouwens even met de gewone 205 in Groningen: 4 cabrio's gezien, allemaal met de kap dicht! Stralend zonnetje.......

stelletje warmdouchers...... :wink: :wink: :wink:

groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor L'Animal » 22 maart 2006, 23:26

Ja de lentewarmte is er nog niet echt, maar de peug kan alweer lekker snorren. En de ramen gewoon open, lekker toch. Eigenlijk kan ik niet anders want de ramen achter zakken vanzelf.....
Toch nog een klusje te doen.
Watch my tail lights, fade.... http://www.youtube.com/watch?v=kQVomwDEzFM

504Gl blauw '73
206 Gentry blauw '00
Discovery2 "ko de boswachter groen" '01
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 23 maart 2006, 02:29

Van die lente is nog weinig te merken hier :(
Moest vanmorgen weer krabben :evil:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Re: Voorjaar !!!!!!!!!!!

Berichtdoor René van M. » 12 maart 2010, 22:15

ceegee schreef:Vandaag met de 504 naar Daun geweest in de Vulkaneiffel en na gedane zaken lekker op een terrasje gezeten. Toen met dakje open weer terug totaal 800 km.

Je kan wel merken dat het voorjaar is, tsjonge wat heeft die kont van de 504 een aantrekkinskracht het liefst dreunen ze er volop in. :D

Ik heb er iets opgevonden wat helpt; ik laat de knipper naar links aanstaan tot ik weer naar rechts ga als een soort alarmlichtje. Echt het helpt , ze vinden het schattig zo,n knipperlampje en ze wijzen ook dat ik het uit moet doen anders gaat het kapot en soms doen ze het ook voor hoe het moet, ze remmen vlak voor je en doen links aan en uit doen rechts aan en uit en dan een straal gas en op naar de volgende kont.

t ,Is voorjaar en het dartelt in de wei. :roll:


De knipperlicht aanzetten tijdens inhalen wordt vaak gedaan in France. Op deze manier laat je weten aan de auto's achter je dat je alleen even inhaalt en snel naar rechts weer wilt.
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Berichtdoor mars406 » 12 maart 2010, 23:20

Vandaag trouwens even met de gewone 205 in Groningen: 4 cabrio's gezien, allemaal met de kap dicht! Stralend zonnetje.......

stelletje warmdouchers...... :wink: :wink: :wink:

groeten, Edzo


Vorige week zaterdag én zondag een ritje gemaakt met open kap bij 5 graden, heerlijk...... kacheltje aan. Maar wat een bekijks heb je dan zeg....." wat een malloot, die in de winter open rijdt...." :mrgreen: :mrgreen:
205 1.4 Generation 1998 blauw
306 1.8 Cabriolet Roland Garros 1996
406 2.2 GTX BREAK 2001 zwart
......en een Fiat 500F( 1e serie) uit 1965 ( 18 PK)
mars406
 
Berichten: 511
Geregistreerd: 16 apr 2007, 19:57
Woonplaats: Doesburg

Berichtdoor Evert G.D » 13 maart 2010, 01:27

De 403 heeft inmiddels de eerste kilometers ook weer gemaakt. Kon me niet beheersen. Stond wel mooi op de oprit van m'n nieuwe (nou ja, nieuwe, 't is een behoorlijk ouwe kerspel, maar wel lekker wonen hier) toko! :D :D :D Even m'n zoontje Etienne van school gehaald met de 403.

Alhoewel, genieten... tja, ik vond het leuk om weer met de auto te rijden na lange tijd. Genieten is wat anders, dat kan ik inmiddels helaas nergens meer van, zelfs niet van de oude Peugeots. Al had ik het wel gehoopt eigenlijk. Het was voor mij gewoon een leuk ritje in een leuke auto. Maargoed, wat ik in een ander topic al schreef: waarschijnlijk word ik nooit meer de oude. Kwestie van gewoon accepteren en dat heb ik inmiddels gedaan. Klinkt zuur misschien, maar dat is het niet helemaal: ik heb toch wel plezier gehad van dat ritje en m'n zoon niet minder.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Anne Jan » 13 maart 2010, 16:25

Vandaag weer de eerste rit van dit jaar gemaakt in m'n Dyane, voorjaarskriebels enzo :mrgreen: Zie hier het verslag:
http://dyane.rodebaert.info/index.php/t ... tml#msg741
Peugeot 205-309 Club Nederland: www.peugeot205-309clubnederland.nl

Peugeot 205 GTI 1.9, 1991
Citroën 2CV6 Charleston, 1986
Citroën Berlingo XTR 1.6 VTI120, 2010
Avatar gebruiker
Anne Jan
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 07 jun 2009, 20:22
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Harrie » 13 maart 2010, 18:58

Lacoste schreef:Vandaag weer de eerste rit van dit jaar gemaakt in m'n Dyane, voorjaarskriebels enzo :mrgreen: Zie hier het verslag:
http://dyane.rodebaert.info/index.php/t ... tml#msg741
Leuk, mooi compleet verhaal :wink:
komende week komt de lente, de temperaturen gaan ras stijgen.. 8) Hoera, EINDELIJK ! ( ik ben de winter en de sneeuw wel weer beu... wie niet? )
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor JT » 14 maart 2010, 11:52

Ik al helemaal Harrie, om meerdere redenen...
Maar inderdaad, 2 weken geleden, dat koude maar mooie weekend?
Net boven 0, geen zout, toch open, heerlijk, in tegenstelling tot wat een groot deel van de medeweggebruikers denkt, die vragende gezichten doen me niks.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Evert G.D » 14 maart 2010, 13:36

JT schreef:Ik al helemaal Harrie, om meerdere redenen...
Maar inderdaad, 2 weken geleden, dat koude maar mooie weekend?
Net boven 0, geen zout, toch open, heerlijk, in tegenstelling tot wat een groot deel van de medeweggebruikers denkt, die vragende gezichten doen me niks.


Ik heb al meerdere cabrio's open gezien, ook met kouder weer. Zelf ben ik ook een 'diehard' die als het kan de cabrio open zet met mooi, koud weer. Maargoed, nu gaat dat even niet, hij is stuk... :(
Mijn ervaring is dat mensen kijken of je van Mars komt als je met fris weer open rondrijdt. Zeker toen ik m'n zoontje er een keer naast had zitten. Als ik een open cabrio zie met fris weer, kan ik het nooit onderdrukken om even m'n duim op te steken naar de bestuurder... :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Koffiemolen » 14 maart 2010, 23:07

Heb er ook helemaal zin in, eind van de week m'n nieuwe Peu 5008, m'n 505 nadert zijn voltooiing en de 504 kan binnenkort weer van stal. Kom maar op met dat voorjaar!!!

Enne, wat dat bumperkleven betreft (met m'n Touran nog nooit last van gehad...) je hebt ook van die handige rode matrixbordjes met 'Politie, volgen'. Dan kun je echt 'alle kanten' met ze uit! :mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 14 maart 2010, 23:33

Koffiemolen schreef:Enne, wat dat bumperkleven betreft (met m'n Touran nog nooit last van gehad...) je hebt ook van die handige rode matrixbordjes met 'Politie, volgen'. Dan kun je echt 'alle kanten' met ze uit! :mrgreen:
zijn die te koop dan?
Een lichtkrant kan ook.. 12V, vooraf text inprogrammeren.... :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor rick » 14 maart 2010, 23:52

Die zijn te koop ja.
http://www.weltronic.nl/

mvg Rick
205 Terberg 2,1 TDI '92
rick
 
Berichten: 177
Geregistreerd: 05 apr 2007, 21:21
Woonplaats: Obdam


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron