Wat betekent mijn gebruikersnaam?

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor BerryS » 21 mei 2006, 01:18

waarop de hobbits Stapper

Riep je mij, Idranor? :D

Mijn naam is simpel, ik heet namelijk Berry Stapper. Gewoon Berry kon niet hierzo, dus dan maar BerryS.
En anders was het Berrychello geworden, zo wordt ik tegenwoordig namelijk vaak genoemd.
Avatar gebruiker
BerryS
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 13 apr 2006, 19:26
Woonplaats: Vreeland

Re: What's in a name

Berichtdoor L'Animal » 21 mei 2006, 23:11

jan eend schreef:Hoi. Vrij simpel uit te leggen. Sinds mij studententijd (> 30 jaar geleden) verslingerd aan (bestel-)Eend, Dyane (een paar maar) en Ami-break (toen er kindertjes kwamen). Nu een lange lage besteleend ( =AK 350) in volledige restauratie, dat duurt ook alweer jaren. Goeie dingen komen langzaam. Rij de opvolger C15 voor dagelijks gebruik. De voornaam is overigens mijn gewone roepnaam.


Jan, tijd voor een ander frans toetje, een 104 tje? Of moet het citroen zijn voor jou :?:
Watch my tail lights, fade.... http://www.youtube.com/watch?v=kQVomwDEzFM

504Gl blauw '73
206 Gentry blauw '00
Discovery2 "ko de boswachter groen" '01
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor jan eend + » 21 mei 2006, 23:51

Jaja, een 104-tje heb ik ook gehad, evenals overigens een Talbot Sambo en een 2-cyl LN (= de citroen 104 maar dan met een eende-motor) en een stel Visa's. Ik vind de vering van de citroen-personenwagens onovertroffen (sorry, maar een 205-vering haalt het niet wb soepelheid bij die van een Visa), evenals de vering van de J7 die alle andere veringen verslaat. De eerste de beste verkeersdrempel bewijst het. Ik ga voor het beste van beide merken. Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Evert G.D » 21 mei 2006, 23:56

jan eend schreef:(sorry, maar een 205-vering haalt het niet wb soepelheid bij die van een Visa)


Nou, ehhh...de vering van mijn 205 uit 1986 is anders supercomfortabel! Daar halen veel auto's het beslist niet bij :D Rij dagelijks 406, maar als ik de 205 weer 's pak, verbaas ik me steevast over het enorme veercomfort. Terwijl een 406 supergoed is qua comfort en weggedrag 8)

Leuk autootje trouwens, een Visa. Maar dan wel het oudste type met de tweepits 'eend'-motor. Da's echt kicken, zo'n ding. Maar die zijn vreselijk dun gezaaid, zelfs in Frankrijk kom ik ze niet meer tegen :roll:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor ZEN » 22 mei 2006, 21:36

jan eend schreef:Jaja, een 104-tje heb ik ook gehad, evenals overigens een Talbot Sambo en een 2-cyl LN (= de citroen 104 maar dan met een eende-motor) en een stel Visa's. Ik vind de vering van de citroen-personenwagens onovertroffen (sorry, maar een 205-vering haalt het niet wb soepelheid bij die van een Visa), evenals de vering van de J7 die alle andere veringen verslaat. De eerste de beste verkeersdrempel bewijst het. Ik ga voor het beste van beide merken. Groetz, Vanjan.



Kleine spelcorrectie, hoop ik... :roll:

Talbot Samba is het, niet Sambo. Heb er zelf ook eentje gehad, een LS 1.1, KS-80-HR. :wink:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

samboa 205

Berichtdoor jan eend + » 22 mei 2006, 22:42

Hoi lezertjes en speciaal even "Zen" en Evert. Mee eens, de 205 heeft een confortabele vering. Net wat stugger dan de visa, en dat past bij het karakter van de auto. De visa is soepeler dwz iets minder stugge schokbrekerwerking. En dat geld voor alle Visa's (beh. natuurlijk de chrono en en de GT) en niet alleen die paar die ik gehad heb :!: De Samba heette bij ons Sambo, en is niet vernoemd naar een Zuid-Amerikaanse dans. Het was dus geen verschrijving, maar onze (bij-)naam voort otootje. Ik doe dus behalve aan eendologie ook aan peugeologie en sambologie :lol: . Nou maar weer on-topic ( "forumnaam" :!: ) of gaan we nog ff door :?: Mag dat dan heren beheerders :?: Groetz allen, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor 505V6 » 26 mei 2006, 17:05

505V6 lijkt mij duidelijk.
Ik schuif rond in een 505V6, vandaar.
groetjes,
Monique :wink:
505V6
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 30 sep 2005, 16:46
Woonplaats: De Weere

Berichtdoor Evert G.D » 29 mei 2006, 01:09

505V6 schreef:505V6 lijkt mij duidelijk.
Ik schuif rond in een 505V6, vandaar.
groetjes,
Monique :wink:


Da's inderdaad wel duidelijk :wink: Maar volgens mij zijn er niet zo gek veel dames die dagelijks rondschuiven in een 505V6. Puike auto hoor, staat ook nog 's op m'n verlanglijstje, maarja, 'k heb er al 6 :oops: Nu dus nog een V6 :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Jan_Van_der_Klok » 19 jun 2006, 17:54

Jeetje is zowaar een plaatsgenoot :D
Jan_Van_der_Klok
 
Berichten: 162
Geregistreerd: 19 jun 2006, 17:23
Woonplaats: Abcoude

Berichtdoor Jan_Van_der_Klok » 19 jun 2006, 18:41

Arnold GT natuurlijk ook :!:
Maar dat is mn saaie neef :wink:
Jan_Van_der_Klok
 
Berichten: 162
Geregistreerd: 19 jun 2006, 17:23
Woonplaats: Abcoude

Naams

Berichtdoor jan eend + » 27 aug 2006, 09:48

Dag allemaal. Zijn de gebruikersnaamsverklaringen (3X woordwaarde bij scrabble :lol: ) vergeten of op of nietmeerleuk of nietmeerinteressant of ....? :( Wie volgt ? :wink: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Bart-Peugeot » 27 aug 2006, 13:59

Mijn naam is gekozen zodat duidelijk meteen duidelijk is wie ik ben en wat mijn interesse is.

Mijn voornaam is dus Bart.

Sinds mijn 10e ben ik bevangen door het Peugeotvirus.

Ik ben actief onder de naam Bart-Peugeot op een aantal Peugeot Forums.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Gillettiño » 27 aug 2006, 14:29

Mijn naam hier is een naam die meevoert op het succes van mn broer :wink:
Gillettiño (kleine Gilletti) is de verkleining van Gilletti, aangezien hij mijn grote(...) broer is. Vandaar dat ik mij hier deze naam heb aangemeten.
Voorheen en op diverse andere plaatsen was en ben ik nog wel te vinden als ComboMan. Een Opel Combo was mijn vorige auto...
Tja, verder zit er (nog) geen diepere betekenis achter :?
Avatar gebruiker
Gillettiño
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 09 jul 2006, 12:47
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor ZEN » 27 aug 2006, 16:11

Gillettiño schreef:Mijn naam hier is een naam die meevoert op het succes van mn broer :wink:
Gillettiño (kleine Gilletti) is de verkleining van Gilletti, aangezien hij mijn grote(...) broer is. Vandaar dat ik mij hier deze naam heb aangemeten.
Voorheen en op diverse andere plaatsen was en ben ik nog wel te vinden als ComboMan. Een Opel Combo was mijn vorige auto...
Tja, verder zit er (nog) geen diepere betekenis achter :?




Tja, en als je bedenkt dat Gillette al de Franse verkleinvorm van Gille is, hoe klein moet jij dan wel zijn? :shock:

Waarschijnlijk ben jij er zo eentje van 1,95m of zo... :wink:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Gilletti » 27 aug 2006, 16:20

ZEN schreef:Tja, en als je bedenkt dat Gillette al de Franse verkleinvorm van Gille is, hoe klein moet jij dan wel zijn?


Bekend. Onze fabriek in scheerspul en aanverwanten hebben we zo genoemd.
Doet het wel aardig. Is leuke bijverdienste. 8) :mrgreen:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor ZEN » 27 aug 2006, 16:55

Tja, je hoofdactiviteit is natuurlijk 'iets in de IT"... :wink:


Ik zag trouwens in e PEM dat jij als medewerker werd genoemd.
Eénmalig of structureel?
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor MarcelB » 27 aug 2006, 21:38

Ik kan natuurlijk niet achterblijven, hoewel mijn nickname ook simpel te verklaren is. Ik verzamel kleine peugeotjes oftewel minipeugeotjes. Ik wilde een website maken met informatie over modelauto's van Peugeot en dat werd dus minipeugeot.com

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Fora

Berichtdoor jan eend + » 27 aug 2006, 23:25

Bart-Peugeot schreef:Sinds mijn 10e ben ik bevangen door het Peugeotvirus.
Ik ben actief onder de naam Bart-Peugeot op een aantal Peugeot Forums.


Moio. Welke Forums (of is het Fora :lol: ) zijn er dan nog meer? Ben benieuwd of daar ook zulk relekst volk als hier zit :wink: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Re: Fora

Berichtdoor Bart-Peugeot » 27 aug 2006, 23:45

jan eend schreef:
Bart-Peugeot schreef:Sinds mijn 10e ben ik bevangen door het Peugeotvirus.
Ik ben actief onder de naam Bart-Peugeot op een aantal Peugeot Forums.


Moio. Welke Forums (of is het Fora :lol: ) zijn er dan nog meer? Ben benieuwd of daar ook zulk relekst volk als hier zit :wink: Groetz, Vanjan.

Jan, niet alle forums zijn zo relaxt als deze hoor! Helaas niet. De sfeer hier vind ik echt perfect! Omdat ik een 504 heb ben ik blij dit forum ontdekt te hebben.

Daar ik ook een 205 Griffe bezit, volg ik en ben ik lid van: http://www.205gti.nl Dit is 'de' club voor de 205 GTI!. De echte liefhebbers zitten hier. Tunen wel motoren, maar geen plastic rotzooi op de auto! ;-)

Ik volg http://www.peugeotgticlub.nl Dit volg ik om bij te blijven en soms voor onderdelen. Op dit forum gaat men ervan uit dat stickers, spoilers en dikke uitlaten voor veel extra PK's zorgen. ;-) :mrgreen:

Vorig jaar had ik een 206. Ben toen toevallig op: http://www.peugeot206club.nl terecht gekomen. Dit is de start van het volgen van autofora. Leuke club mensen, waar alle liefhebbers en rijders van de 206 welkom zijn. Sommigen tunen en anderen weer niet.

Dit voorjaar kocht ik mijn 207. Dus legde ik onmiddelijk http://www.peugeot207club.nl vast. Hier draait sinds eind mei een forum. Er zijn nu al ruim 100 gebruikers! Erg leuk om te zien dat zoveel mensen plezier aan mijn initiatief beleven. Op dit forum kun je al je vragen over de 207 kwijt. Veel vragen gaan over levertijd! Haha, ja Peugeot heeft weer een bestseller gecreëerd! :lol:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Fonque » 29 aug 2006, 21:42

Afbeelding

Dit is onze poes Fonque.
Ooit:204 break
Ooit:204 berline
Nu: 306 1.4 SR Belfort SDN (sedan) Rouge Andalou 1996
Fonque
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 18 maart 2006, 16:12
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Evert G.D » 30 aug 2006, 01:09

Hahahahaha, leuk beest! Maargoed, 'k heb iets met katten. Mijn laatste poes luisterde overigens ook naar een bijzondere naam: Septimus. Het was dan ook mijn zevende poes. :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor qatsanqat » 13 sep 2006, 22:33

leuk topic. qatsanqat, spreekt voor zich, en ik vond het wel grappig om het een beetje fonetisch te schrijven. Zo heb ik ook op het 407 forum geschreven. maar sinds de 407 er -gelukkig- uit is, kom ik daar niet meer. Ik heb toch meer met de oude peugeots. Die zijn tenminste pas betrouwbaar! De leasebak is na een mislukt leeuwenavontuur weer gewoon een wolf(sburger). voor wie het weten wil: een Passaai.

verder ben ik nog niet zo actief op dit forum maar dat gaat wel komen. de 404 heeft even stil gestaan door een APK-oponthoud, maar nu mag ie weer lekker buiten spelen!
Avatar gebruiker
qatsanqat
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 16 feb 2005, 23:32
Woonplaats: midduhvantland

Berichtdoor Mockenrue » 06 okt 2006, 23:33

Hé Vectorix, is je forumnaam veranderd (Ceegee) ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor ZEN » 07 okt 2006, 20:10

qatsanqat schreef:leuk topic. qatsanqat, spreekt voor zich, en ik vond het wel grappig om het een beetje fonetisch te schrijven. Zo heb ik ook op het 407 forum geschreven. maar sinds de 407 er -gelukkig- uit is, kom ik daar niet meer. Ik heb toch meer met de oude peugeots. Die zijn tenminste pas betrouwbaar! De leasebak is na een mislukt leeuwenavontuur weer gewoon een wolf(sburger). voor wie het weten wil: een Passaai.

verder ben ik nog niet zo actief op dit forum maar dat gaat wel komen. de 404 heeft even stil gestaan door een APK-oponthoud, maar nu mag ie weer lekker buiten spelen!



Dat laatste is nu net de omgekeerde weg die ik volg(de).
Ik had een 306 break, rij nu een auto uit Keulen, maar zodra het leasecontract voorbij is (juli 2009), komt er weer een auto met een Leeuwenlogo voor in de plaats!!!
Kijk, uit Wolfsburg zou ik nu echt nooooit iets willen rijden!
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor qatsanqat » 10 okt 2006, 20:55

Dat is mooi, Zen. Ik hoop ook voor jou dat je een betere ervaring zult hebben, dan ik had. En mocht dat niet zo zijn, dan hoop ik dat de Peugeot dealer een leuke receptioniste heeft, want die ga je dan heeel vaak zien. :D
Avatar gebruiker
qatsanqat
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 16 feb 2005, 23:32
Woonplaats: midduhvantland

VorigeVolgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten