Olympia traveller 550

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Olympia traveller 550

Berichtdoor ceegee » 01 apr 2006, 16:59

Ging vandaag een plaat mdf bij de bouwboer halen maar kwam per ongeluk thuis met een Olympia traveller want wat moet je met een 504 zonder navigatie ? De wereld buiten de Friese grens ligt er maar knap ingewikkeld bij tegenwoordig! Nu moeten Duitsland en Frankrijk van een cd afgehaald worden. Natuurlijk zit er een gebruiksaanwijzing bij hoe dat moet maar ik denk dat ik dat ding eerder achterste voren kan lezen dan dat ik er een hout van snap :evil: . Wie heeft er ook zo een en kan mij in simpel steenkolen computertaal vertellen wat ik moet doen ? Bijvoorbaat mijn hartelijke dank voor het nog verder verhogen van mijn 504 rijvreugde.
Leven is leren en leren is Leven
ceegee

Berichtdoor ceegee » 17 okt 2006, 19:36

Die ligt dus nog steeds in een doos maarre vandaag zou ik vanuit Tilburg via Waalwijk naar denBo om weer richting Noordpool te karren.
De kaart op de stoel als vanouds maar eer ik het door had tufte ik weer richting Raamsdonksveer.

Ik was al eerder vandaag de weg kwijt en ik dacht even dat er meer aan de hand met me was, toen ik achter Gilze in een weiland Drommedarissen zag sjouwen maar echt, ben even gestopt, die waren echt. Dacht even dat ik in Sudan was.

Graag een advies, wat is het eenvoudigst te bedienen geen geklier Nav apparaat, dus geen schijfjes of oplaadgedoe. Gewoon kopen ...... Onkel Albertgasse 23 bis in Klinkøping of Dreigrosschenoperallee 36 in Praag intoetsen en rijden.

Bedieningsgemak is nummer 1 betrouwbaarheid 2 en de prijs verdien ik wel terug door minder om te karren. Een goede site met een duidelijke opinie is me ook welkom. Merci
ceegee

Berichtdoor JT » 17 okt 2006, 20:01

De huidige versies MIO zijn zeer goed en betaalbaar.
De TOMTOM GO's zijn zeer goed, zolang ze het doen, we krijgen er hier veel van terug en de reparatietermijn bij onze Amsterdamse "vrienden" is zeer lang....

Ik had je wel bij me verwacht Cees, als je al zo ver in het zuiden was!
JT

Berichtdoor Jeetje » 17 okt 2006, 20:17

Inderdaad: een Mio met Mio-Map Europa voorgeïnstalleerd!

Binnen heel Europa van deur tot deur navigeren en een héél eenvoudig stuurprogramma...

Een absolute aanrader (en niet duur; in verhouding dan)!
... it's better to burn out, than to fade away...
Jeetje

Berichtdoor Yippy » 17 okt 2006, 20:22

Ik ga CeeGee morgen proberen te helpen met het in de lucht brengen van zijn navigator. Heb zelf ook zo'n ding, zij het van Garmin. Moet toch in de buurt zijn voor een poetsbeurt bij Evert Poets in Gorredijk. CeeGee brengt me dan weer thuis. Allebei blij :lol:.

(Bellen met forumleden blijkt ook te werken :o ).
Witte 504 A01 1969
Yippy

Berichtdoor ceegee » 17 okt 2006, 21:02

Dit ging supersnel, dank aan alle..... morgen eerst met Yippy kijken wat er aan de hand is.
Betaalbaar kan me niet zoveel schelen, Ik kocht een zeer dure laptop, de Rolls , zwam zwam zwam bij de .....Markt specifiek geschikt voor gebruik in Afrika. Die vloog dus in brand.

Zou gerepareerd worden in Oostenrijk maar mijn vrouw ontdekte een bonnetje van DHL van een bedrijf waar die zou zijn, in Lelystad. Daar was ie niet en nooit geweest. Kortom foetsie en ik kreeg na veel gedoe een nieuwe die binnen een week niets meer deed.

Toen was er nog maar 1 weg , oorlog schoppen bij de klachtenafdeling strategisch beter als het druk is dus met kerst.Daar was het extreem druk en ik voordringen. Mijn vrouw mee ( dank je Anneke ) om me in toom te houden maar uiteindelijk vertrok ik met een nieuwe set en een aantal accessoires en geldbonnen en een laptop die ik nu tot volle tevredenheid nog heb. Een Medion...die had ik met minder gelazer ook bij Aldi kunnen kopen.

Jan je had vreemd opgekeken als ik zomaar binnenviel, de weg kwijt inclusief een dromedarissen verhaal :lol:
ceegee

Berichtdoor Evert G.D » 17 okt 2006, 23:14

Inderdaad ben ik heel erg tevreden over mijn MioMap. Pas gekocht omdat ik mezelf niet 's avonds laat dwars door Berlijn naar m'n vriendin zag tokkelen met een routebeschrijving op papier. Meteen een gekocht met heel Europa erin, dus geen gedoe met cd's en dat soort dingen. Met heel Europa kost 'ie wat meer, maar dan heb je ook wat en omdat ik vaak zowel in Frankrijk als Duitsland rijd, heb ik niks aan alleen Benelux.

Het ding is heel gebruiksvriendelijk, loodst je om files heen en hij brengt me overal. Het is heerlijk relaxed rijden met navigatie, je kunt je meer op de weg en/of de omgeving concentreren en dat je de stress van uitgeprinte of uitgeschreven routebriefjes niet meer hebt, is zalig, want vroeg of laat raak je de route toch kwijt in een drukke stad :wink: Nu niet meer dus.

Overigens kreeg ik bij Halfords (waar ik hem heb gekocht) een perfecte uitleg met demonstratie. :D
Auto's hebben een ZIEL...
Evert G.D

Berichtdoor Jeetje » 17 okt 2006, 23:43

En Miomap kan ook gewoon op je pda, of je mobile... :wink:

Ik heb nu al een tijdje een Mio 701A en ik ben zéér tevreden over dit toestel!

Afbeelding

Het is:

- navigatietoestel met MioMap Europa
- ingebouwde gps antenne met WAAS
- mobiele telefoon
- digitale camera (waarmee je alleszins acceptabele foto's kunt maken)
- mp3-speler
- mediaspeler
- pda (met internetfunctie)
- GPRS
- zeer gebruiksvriendelijk
- etcetera, etcetera

Afbeelding
(al navigeer ik het liefst met het toestel 45' gekanteld (hetgeen een optie is)
Jeetje

Welkekantop

Berichtdoor jan eend + » 17 okt 2006, 23:58

HadiCees :wink: Op www.camperforum.nl zitten diverse babbel-lijntjes over navigatie. Die kemperaars willen ook wel weten waar ze zitten :mrgreen: , en hoe ze daar weer wegkomen 8) Ik raakte het spoor snel bijster :oops: maar misschien heb je er wat aan :lol: Groetz, Vanjan.
jan eend +

Berichtdoor Jeetje » 18 okt 2006, 00:43

Daar zit ik ook! :lol:
Jeetje

Vreemdgaan

Berichtdoor jan eend + » 18 okt 2006, 01:02

Moi. Wissikwel :lol: Had je daar al gezien. Een J7 is niet alleen een oto, maar ook een kemper, vandaar.... :wink: Groetz, Vanjan
jan eend +

Berichtdoor Daniël » 18 okt 2006, 10:11

Dus jullie hebben allemaal zo'n geavanceerd ding in je klassieker? Da's toch geen gezicht?
Sinds wanneer slingeren tijdens de vakantie de aftandse wegenkaarten niet meer door de auto? En wie moet dan een of ander buitenlands informatiebord ontcijferen, of aan een glimlachend tandeloos boertje de weg vragen???
Doe mij maar de ouderwetse kaart die je nooit meer netjes opgevouwen krijgt, en het stratenboek dat met plakband an elkaar hangt! :wink:
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Daniël

Berichtdoor MarcelB » 18 okt 2006, 10:16

Daniël schreef:Dus jullie hebben allemaal zo'n geavanceerd ding in je klassieker? Da's toch geen gezicht?
Sinds wanneer slingeren tijdens de vakantie de aftandse wegenkaarten niet meer door de auto? En wie moet dan een of ander buitenlands informatiebord ontcijferen, of aan een glimlachend tandeloos boertje de weg vragen???
Doe mij maar de ouderwetse kaart die je nooit meer netjes opgevouwen krijgt, en het stratenboek dat met plakband an elkaar hangt! :wink:

Je krijgt in ieder geval geen ruzie meer met je partner, die geen kaart kan lezen :mrgreen:

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
MarcelB

Berichtdoor Steven » 18 okt 2006, 10:55

Daniël schreef:Dus jullie hebben allemaal zo'n geavanceerd ding in je klassieker? Da's toch geen gezicht?

Die mening heb ik ook, dat past toch niet bij een oldtimer, waar is dan de charme om met je oldtimer rond te rijden, een Michelinkaart hoort toch bij een Franse klassieker.
Geef mij maar een goede gedetailleerde kaart waarmee je de kleine wegeltjes kunt opsporen en indien nodig de weg vragen aan een "tandenloos boertje".
Enne.... mijn partner kan heel goed kaart lezen.
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Steven

Berichtdoor Jeetje » 18 okt 2006, 11:32

Ik heb een bluetooth oortje in en hoor de gesproken aanwijzingen via dit oortje. Over het algemeen plak/zuig ik de houder niet tegen de voorruit, want dat vind ik geen gezicht; niet alleen bij een klassieker heb ik die mening trouwens...

Soms ligt de telefoon op m'n bijrijdersstoel zodat ik zo nu en dan even op de kaart kan kijken.

En héél soms heb ik 'm inderdaad in de houder...

Aangezien ik 'slechts' en radio (weliswaar een hele goede) in m'n auto heb, gebruik ik 't apparaat ook als mp3-speler (én als telefoon uiteraard).
Jeetje

Berichtdoor JT » 18 okt 2006, 14:45

Inderdaad.
Maar als ik naar klanten moet, dan wil ik toch wel een beetje richting hebben. Mijn Nav-ding heeft de optie "vermijd snelwegen" en op die manier weet ik precies of ik op tijd ben, rustig aan kan doen, en kan ik, "terwijl ik aan het werk ben", genieten van het open en klassiek rijden!

Daniël schreef:Sinds wanneer slingeren tijdens de vakantie de aftandse wegenkaarten niet meer door de auto?

Kaarten in een cabrio, dat is ook niet optimaal, dan worden ze niet oud ;-)

Een andere leuke optie is het maken van routes, van punt a, naar b, c, d, e, f, ... Zo kun je dus wel op de wegenkaart de GROENE route uitzoeken en deze rijden.

Wat ook ontstaat: toeristische routes die je kunt downloaden en in je Nav-ding proppen... Dan rijd je bijvoorbeeld een soort van ANWB-Grenslandroute met je navigator....
(Ik moet wel bekennen, nog schaars en de meeste zijn wel voor motorfietsen uitgezet)

Daniël schreef:En wie moet dan een of ander buitenlands informatiebord ontcijferen, of aan een glimlachend tandeloos boertje de weg vragen???

Helemaal mee eens....

Mij geeft de navigator een extra ontspannen gevoel. Ik moet ook dan wel weer zeggen dat ik m zo laag mogelijk op de ruit plak (zo onzichtbaar mogelijk).... :oops:
JT

Berichtdoor Daniël » 18 okt 2006, 15:07

Mijn opmerkingen waren natuurlijk een beetje gekscherend bedoeld. Maar wel met serieuze ondertoon, want het lijkt me bijvoorbeeld niks om zo'n gecomputeriseerde damesstem mij te horen vertellen dat ik hier rechts moet.

Aan de andere kant, ik moet bekennen dat ik vaak onderweg pas bedenk dat ik van te voren beter even in het stratenboek had kunnen kijken... Ergernis als gevolg van een gemiste afslag of, nog erger, vastzitten in het stadscentrum terwijl je daar helemáál niet had moeten zijn, is me eerlijk gezegd niet helemaal vreemd... :oops:

En toch, volgens mij hoort ook dat bij (klassiek) autorijden: soms even moeten omdraaien of ergens langer over doen dan je gepland had. Sterker nog, volgens mij hoort dat gewoon bij het leven in het algemeen :mrgreen: , of geldt dat alleen voor mij? :roll:

In ieder geval, zeker als ik me op vakantie op onbekende Europese weggetjes ga begeven, beleef ik al voorpret aan het uitstippelen van de route op een ouderwetse kaart. Om vervolgens al in het achterhoofd te weten dat je misschien wel helemaal ergens anders uitkomt... :wink:
Laatst bijgewerkt door Daniël op 18 okt 2006, 15:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Daniël

Berichtdoor Daniël » 18 okt 2006, 15:10

JT schreef:Kaarten in een cabrio, dat is ook niet optimaal, dan worden ze niet oud ;-)

Maarre, kaarten in een cabrio? In een cabrio laat je je toch gewoon leiden door de je uitgewaaide frisse glimlach? 8) 8) 8)
Daniël

Berichtdoor Jeetje » 18 okt 2006, 15:21

In de J7-camper ('Jeetje') maken we dankbaar gebruik van 'onze miep'.

Voordat Miep ons vertelde hoe we moesten rijden, begonnen we om 2 uur 's middags op zoek te gaan naar een camping of een camperplaats en we waren dan blij als we om 17:00/19:00 uur een geschikte camping/camperplaats gevonden hadden.

Nu gaan we lekker tot 17:30 uur de omgeving verkennen (zonder dat Miep er doorheen kletst) en dan voeren we bij POI (points of interest) camping of camperplaats in en binnen een half uur (op z'n langst) staan we dan kant en klaar bij/op een camping/camperplaats!

Bovendien is het wel lekker als zo'n Miep je als je in een stad bent op een veilige en duidelijke manier door de stad of juist de stad uit 'navigeert'! In sommige steden (zoals bijvoorbeeld Parijs) heb je in zo'n busje soms 2 paar ogen nodig om veilig door het verkeer de laveren en dan is fijn als je bijrijder niet voortdurend op een kaart hoeft te kijken, straatnamen hoeft te zoeken, (te) laat aanwijzingen geeft, etcetera!

Nee, ik ben hartstikke blij met Miep, ookal past ze eigenlijk niet in/bij een klassieker!
Jeetje

Berichtdoor Daniël » 18 okt 2006, 15:25

Ja maar Jeetje, het gaat in het leven (dus ook in een klassieker) toch juist om de zoektocht zelf, en niet om de uiteindelijke bestemming? :wink:
Daniël

Berichtdoor JT » 18 okt 2006, 15:45

Voor die POI moet ik mijn Adolfje ook eens vaker gebruiken....
Ik heb zelfs alle AH's in het kreng zitten... Handig als je een forummeeting in het noorden hebt, dan hoef je niet lang te zoeken...

Maarrrree Daniël, je hebt wel gelijk hoor, verre van romantisch, nostalgisch en de combinatie oldtimer-navigatie is oerlelijk...
JT

Berichtdoor Jeetje » 18 okt 2006, 15:52

Daniël schreef:Ja maar Jeetje, het gaat in het leven (dus ook in een klassieker) toch juist om de zoektocht zelf, en niet om de uiteindelijke bestemming? :wink:

Zoekt en gij zult vinden... :lol:
Jeetje

Berichtdoor ceegee » 18 okt 2006, 16:06

Yippie gaat aan het zoeken en ik weet zeker dat zij zal vinden, ...........die Olympia is nog niet jarig :!:
ceegee

Berichtdoor Jeetje » 18 okt 2006, 16:26

Áls ie straks werkt, weet je dan ook al een koosnaampje voor je 'Miep'?
Ik garandeer je namelijk dat je straks tegen haar (of kies je een mannenstem?) gaat kletsen en schelden! :wink:
Jeetje

Berichtdoor ceegee » 18 okt 2006, 17:08

Yes.................and here name is Yippie............... Enne ze heeft hem ook al aan de praat....... de batterij was le........ mompel mompel mompel mompe momp mom mo m :oops:
ceegee

Volgende

Keer terug naar Café des Sports