In Griselle zit een prima Blaupunkt-radio. Deze is van eind jaren '70 en produceert prima geluid, maar past niet zo mooi bij het interieur van Griselle: de radio is volledig zwart en 'plastic'.
Aangezien Griselle een dame is die nogal op luxe staat, stak die Blaupunkt hier toch wel enigszins schril tegen af...
Ik zei dit tegen een voetbalmaatje van me en die vertelde me dat hij nog een oud radiootje op zolder had liggen met -als hij zich niet vergiste- wel wat chroomwerk...
Hij zou wel eens gaan zoeken; en dát heeft hij gedaan!
Gisteravond kwam hij de radio hier afgeven en ik heb 'm in dank aangenomen...
Het radiootje zag er niet uit, maar wat wil je na meer dan 25 jaar op een stoffige zolder
...
Vandaag heb ik 'm de hele dag zitten schoonmaken en het resultaat is verbluffend. Daarnaast heb ik 'm getest en hij doet het super!
En deze is 't:
Het is een Blaupunkt Frankfurt! Mooi issie, of niet!
Past perfect in het interieur van Griselle!
Ik ben als een kind zo blij....
Het is weliswaar geen stereo, maar er kunnen (op zo'n raar driehoekig blokje achterop) wél twee speakertjes worden aangesloten. Die twee speakertjes delen dan een gemeenschappelijke 'min' en hebben een eigen 'plus'. Het geluid dat eruit komt is hartstikke goed! Het is dan weliswaar geen stereo (en een balansregeling ontbreekt), maar wel 'close enough'!