lekkage

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

lekkage

Berichtdoor alexxie_m » 10 dec 2006, 14:44

Beste Peugeot lovers,

Ik ben in het trotse bezit van een 305 GL, uit 1980...idd het 1e type.
Een heerlijke auto, en echt nooit (lees: bijna nooit, sinds nu) problemen!
Ik heb namelijk lekkage bij het voeteneinde van de bij-rijderskant. Aan de zijkanten is het droog maar middenin is het vochtig...is dit een kwaal, of weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik hoor het graag!!

Peugeot groet,

Alex

<moderator>in andere topic gesloten ivm dubbelplaatsen</moderator>
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

Berichtdoor Bert » 10 dec 2006, 21:09

misschien de afwaterings slang die boven het dashboardkastje zit ( dit is de afwatering van de bak voor de voorruit) de pijpjes daarvan willen wel eens doorroesten en dan krijg je lekkage in het interieur. :?
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor johnssons » 01 feb 2007, 22:04

Bert schreef:misschien de afwaterings slang die boven het dashboardkastje zit ( dit is de afwatering van de bak voor de voorruit) de pijpjes daarvan willen wel eens doorroesten en dan krijg je lekkage in het interieur. :?


Meestal krijgt je natte voeten als het afvoerslangetje (aan het pijpje, raar woord eigenlijk) verstopt is, dus even het afvoerslangetje losnemen en de troep eruit halen ... of schoonblazen.....

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Gerard2 » 02 feb 2007, 15:53

Bij mijn 205 zaten er laatst relatief veel bladeren bij de uitstroom opening van dat buisje (onderaan het schutbord, aan de deurzijde van het wiel). Ik kwam achter de aanwezigheid van dat buisje toen ik een keer mijn voorruit aan het wassen was en opeens het water in mijn schoen stond :shock: Met een voelermaat heb ik de bladeren weggehaald, je moet iets gebruiken dat de lak niet beschadigden en flexibel is. (Ik neem aan dat het buisje bij de 305 ook zo gemonteerd is als bij de 205 :?: )
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor M. van der Meulen » 02 feb 2007, 18:16

Mijn 104 heeft handig genoeg de afvoer voor die luchtbak midden op het schutbord in de motorruimte, met een ringklem ter hoogte van de versnellingsbak. Bij aanschaf was die klem dusdanig platgedrukt dat het stuk slang erboven en de afvoer van de luchtbak compleet verstopt zaten met opgedroogde bladeren en dennennaalden. Als er te veel water in zou blijven staan gaat het lekken naar het interieur, mogelijkerwijs via de kachelventilator, bovendien het risico dat de wissermotor in het water komt te staan. De 104 heeft een plastic deksel in het schutbord om de wissermotor te kunnen bereiken, ook heel handig om de zaak onder het luchtrooster goed schoon te houden en in de hoeken bij de spatborden tegen roest te beschermen. M.

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor alexxie_m » 05 feb 2007, 23:41

TOP MENSEN!

ik had er geen last meer van odnertussen, maar heb voor de zekerheid nog even een rubberen-pees dorheen gedrukt...en ja hoor...een rommeltje op straat...(niet veel maar wel iets... en aangezien water de weg van de minste weerstand neemt.. :wink: :D badankt voor de tips!)
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten