Pagina 8 van 36

BerichtGeplaatst: 04 aug 2005, 20:56
door Edgar
ook mijn 504 cabriolet is van de winter met de oranje achterlichten door de RDW goedgekeurd. Let even goed op waar ze een nieuw chassisnummer gaan inslaan, is bij mij niet netjes gebeurd. Op zijn normale plek, bij de veerpoot, is lastig ivm het inslagapparaat die op die plek er niet lekker opgezet kan worden. De man van de RDW heeft bij mij een kwartier lopen zoeken naar een goede plek en uiteindelijk is het chassisnummer er niet echt goed ingeslagen.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2005, 22:29
door veen
Vanavond heb ik de cilinderkop van mijn 404 verwijderd want de uitlaatklep van de derde cilinder kon ik niet meer stellen, terwijl ik altijd trouw loodvervanger heb toegevoegd. Loodvervanger is volgens mij uitstel maar geen oplossing. De cilinderkop breng ik naar de Drentse Motorenrevisie. - word vervolgt -

BerichtGeplaatst: 08 aug 2005, 22:50
door Gilletti
veen schreef:Vanavond heb ik de cilinderkop van mijn 404 verwijderd want de uitlaatklep van de derde cilinder kon ik niet meer stellen, terwijl ik altijd trouw loodvervanger heb toegevoegd. Loodvervanger is volgens mij uitstel maar geen oplossing. De cilinderkop breng ik naar de Drentse Motorenrevisie. - word vervolgt -


Heb je na alle ongemakken op/voor de meeting-dagen eigenlijk nog wel kunnen rijden dit jaar? :?:

Hopelijk komt het nu gauw weer goed met je cabrio Oene.
Wordt de kop nu ook aangepast voor loodvrij?

BerichtGeplaatst: 08 aug 2005, 23:09
door veen
Helaas heb ik dit jaar zeer weinig kilometers kunnen rijden, heb hem nog wel door de APK gehaald, maar ik ben er zelfs niet mee op vakantie naar Frankrijk geweest, wat ik toch al zo'n 15 jaar met 404's doe! Dit jaar voor het eerst met een "moderne" auto weggeweest: de Partner.
En ja, ik laat de kop nu aanpassen op loodvrij, en zet er ook electronische ontsteking op. Ben ik ook van dat gedonder af.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2005, 23:23
door Gilletti
veen schreef:En ja, ik laat de kop nu aanpassen op loodvrij, en zet er ook electronische ontsteking op. Ben ik ook van dat gedonder af.


De 123-Ignition of die andere, goedkopere (waarvan ik niet meer weet hoe die heet)?
Ben benieuwd naar je ervaringen straks, want misschien dat ik dan ook wel overstag ga.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2005, 22:48
door veen
De 123-ignition

BerichtGeplaatst: 10 aug 2005, 12:27
door Riko
Gisteren een nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd en alles weer aangesloten en ontlucht. Hopelijk nu geen vastslaande remmen meer. :D Ga straks een proefritje maken..

BerichtGeplaatst: 11 aug 2005, 16:28
door jon
Heb nu al bijna een maand niet meer met m'n 205 kunnen rijden omdat de spuiter nog niet klaar is... Ik mis 'm zo... :-)

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2005, 10:15
door Riko
Riko schreef:Gisteren een nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd en alles weer aangesloten en ontlucht. Hopelijk nu geen vastslaande remmen meer. :D Ga straks een proefritje maken..


Vals gehoopt, na veel sleutelen eindelijk het euvel verholpen, dat dus helemaal ergens anders zat. :cry:

En Jon, sterkte, we leven en lijden met je mee. Een beetje althans. :-)

BerichtGeplaatst: 16 aug 2005, 18:09
door JT
Welnu, vandaag heeft de RDW gebeld.
Afspraak voor 13 september, dat is nog een heel eind weg, en dat voor wat lampjes en een chassisnr...
Ondertussen bij de coupé de lampen achter op orde gebracht (lees, units schoongemaakt, spiegels opgepoetst en nieuwe lampjes erin).
En ik heb witte glaasjes voor de achteruitrijlampen gemaakt en erin gezet.
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 16 aug 2005, 20:23
door Gilletti
Radiateur van de 304 nog maar een keer laten bruisen in de soda en daarna flink doorgespoeld.
Vandaag testrit gemaakt naar het werk en hij blijft keurig ruim onder het rode gebied! :D Blij blij blij.

Soda

BerichtGeplaatst: 16 aug 2005, 21:34
door Pininfarina504
Soda er niet te lang in laten zitten de T-stukjes gemaakt van een aluminium legering (verbindingsstukjes tussen de waterslangen) lossen helemaal op. Ben keer met 304 van Z-Fr afgekomen ook flink wat soda toegevoegd vanwege warmlopen, je raadt wel wat er gebeurde.
Gilletti schreef:Radiateur van de 304 nog maar een keer laten bruisen in de soda en daarna flink doorgespoeld. Vandaag testrit gemaakt naar het werk en hij blijft keurig ruim onder het rode gebied! :D Blij blij blij.

BerichtGeplaatst: 16 aug 2005, 21:59
door Gilletti
Wees gerust Wim, ik had de radiateur uit de auto verwijderd.
De soda is inmiddels al weer weg. :wink:

BerichtGeplaatst: 20 aug 2005, 15:16
door JT
Vandaag maar eens wat spanningen in de cabrio doorgemeten, dit omdat de voltmeter in het dashboard na verloop van tijd iets afzakt.

De metingen:

Als eerste heb ik water in de accu gedaan. Platen stonden onder water, maar ik vond het peil vrij laag.
Motor uit: 12,90 v
Start: 15,0 - meter staat als een fier manneke precies in het midden van de schaal.
Vrij snel zakt ie af naar 14,2 en de meter zakt iets terug, op een kwart van het zwarte gebied
Bij belasting STIJGT het voltage naar 15,6 (dimlicht, remmen en achteruitrijlampen)
Bij nog zwaardere belasting daalt het voltage naar 13,5 (electrische ramen dicht)
De boordspanning (sigarettenaansteker) ligt slechts 1 tiende volt onder de gemeten waarde op de accu.

Ziet iemand een probleem?

Ik laat de kabels even liggen en ik blijf monitoren, ga zo nog een half uurtje rijden (als de zon blijft doorbreken dan)...

Groet,
Jan

BerichtGeplaatst: 20 aug 2005, 21:41
door veen
Hier nog een paar foto's van de verwijderde cilinderkop, volgende week breng ik hem weg voor nieuwe klepzittingen.
AfbeeldingAfbeelding

BerichtGeplaatst: 27 aug 2005, 18:15
door JT
De injectie van coupé afgesteld.... hier ben ik zeer content mee.
De injectie van cabrio afgesteld... hier moet nog aan gesteld worden....

BerichtGeplaatst: 03 sep 2005, 14:59
door veen
Vrijdag de cilinderkop weer opgehaald
Afbeelding
ziet er goed uit
Vanmorgen het blok er ook maar uitgehaald, kan ik de motor ook weer mooi zwart maken ,alle zwarte onderdelen laten poedercoaten zoals;kleppendeksel carterpan luchtfilter
Afbeelding
En de motorruimte weer blauw maken
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 03 sep 2005, 16:04
door Mark
Grondig! En mooi, ja, zo hoort 't eigenlijk :D.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2005, 12:57
door jon
Gister na bijna 2 maand m'n motorkap, grille en luchthapper weer opgehaald...

Sneak preview:

Afbeelding

;)

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2005, 19:20
door JT
Coupé: ontsteking en bougies alles bijgewerkt.
Loopt weer als een zonnetje...

Cabrio: 123-ignition ingebouwd, afgesteld, testrijden....
Een genot, ben nu hlemaal verk(n)ocht... (gelukzalig lachend)

BerichtGeplaatst: 11 sep 2005, 10:52
door Martijn
Gisteren dan eindelijk aan een klus begonnen die al lang wacht : mn 604 TI weer aan de gang helpen. Ze start en rijdt prima, tenminste, als je de sleutels hebt. En die ben ik al drie maanden kwijt! Geen reserve natuurlijk, en de auto staat buiten. Inmiddels met verlopen APK en het gras tussen de wielen. Eerst maar eens de deur opengemaakt. Gelukkig zijn de deursloten van Peugeot niet zo geweldig veilig , dus heb ik het eerst maar eens geprobeerd met sleutels van mijn andere 604's , en van 604's die ik ooit gesloopt heb. Bij het vijfde setje was het raak : ik was binnen!
Helaas zijn de contactsloten nauwkeuriger, daar was geen beweging in te krijgen.Er bleef niets anders over dan de stuurkolom uitbouwen. Had nog een stuurkolom van een sloper, maar dat was van een GTI dus paste niet vanwege de stengels die anders zijn. Dus : op naar de stalling in Soest om daar uit mijn 1977 SL de stuurkolom te " lenen" . Alles omgebouwd, sleutel omgedraaid : niks! Accu leeg! Staat nu aan de lader, hopelijk doet ze het vanmiddag weer zofdat ze naar binnen kan om daar plaats te wisselen met de 505 STI. Die ga ik volgende week APK klaar maken....

BerichtGeplaatst: 11 sep 2005, 21:11
door L'Animal
Vorige week mocht de 504 weer voor de APK. Altijd leuk.
Nu had ik al langer wat problemen met het voltage. Wat heet problemen, 18-20V. is wat aan de hoge kant. Dus na een opgeblazen accu, dozen met gele lampen toch maar een nieuwe regelaar ingebouwd. Probleem verholpen en een dag later naar Lunteren voor de keuring.
Kom ik eind van de dag weer aanfietsen zie ik de auto nog op de brug staan. :shock: Ik denk: oh oh, dat voorspelt niet veel goeds.
Viel gelukkig mee, er was net een steekproef geweest maar alles was OK. :-)
Enige mankementen waren knipperlichten achter, te wit. Dus daar zijn oranje lampjes ingezet. En een paar nieuwe ruitenwissers.
Hij kan er weer een jaar tegen aan.
Komende klus, nieuwe richtingaanwijzerunits (3x de woordwaarde) voor, want die zijn ook wat aan de fletse kant.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2005, 22:12
door JT
Cabrio: Accu uitgewisseld, pfui, zware klus... En getankt, loodvervanger erbij, snel uitrusten!

BerichtGeplaatst: 11 sep 2005, 22:16
door Gilletti
Dit weekend geschuurd aan de 404 trapauto.
Gaat langzamer en vereist secuurder werken dan gedacht. :-|

BerichtGeplaatst: 12 sep 2005, 23:37
door Riko
Morgen gaat de zwarte op voor de APK, hij mag nog tot November, dus het is meer als pré-controle.