Voortgang in restauraties, klussen en wat dies meer zij....

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor JT » 13 sep 2005, 12:27

Coupé is goedgekeurd!
Mijn witte achteruitrijlampjes waren in de smaak gevallen, de lampen geven goed licht en het chassisnr is opnieuw ingeslagen!
Wel nog even wat ellende omtrent type-aanduiding, vorige keer was genoteerd een C12, terwijl het een C02 is.....
Dus een extra weging was ook nog nodig!
Maar alles is opgelost, douane/BPM aangifte gedaan, nu maar wachten op de papieren!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Mockenrue » 13 sep 2005, 13:22

JT schreef:Coupé is goedgekeurd!
...
nu maar wachten op de papieren!


Zien we 'm op de forum meeting ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2751
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor JT » 13 sep 2005, 17:04

Mockenrue schreef:Zien we 'm op de forum meeting ?
Alleen als het regent :wink: Anders cabrio!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 14 sep 2005, 12:01

Nog niet eerder vertoond in dit theater! Eén dag slechts na de keuring weet ik het kenteken al!
Vandaag per brief binnen met het Keuringsrapport met een vet-dik kruis bij "Goedgekeurd"
Het kenteken van de Coupé wordt AL-99-54
Heb de platen al besteld bij de VAB, kan ze ophalen als ik het kentekenbewijs van het RDW ontvangen heb….
Ben benieuwd!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Riko » 14 sep 2005, 14:36

APK afgekeurd :-|

Slechte rechterlamp (spreiding, dimlicht, en een barst), lekke uitlaat en... tot mijn verrassing.. Een lekke LPG installatie :shock:

Heb nu nog twee maanden om alles te fixen
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor JT » 16 sep 2005, 13:13

En vandaag het setje compleet!
Gisteren al de nummerplaten opgehaald,
vandaag papieren RDW en douane binnen.

Om 11u het eerste ritje begonnen....
:D :D :D

Om 11u55 geflitst, er stond 60 km/u op de teller, mocht er 50... :roll:
Ik ga die foto maar eens opvragen....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Brownie » 16 sep 2005, 15:18

JT schreef:Om 11u het eerste ritje begonnen....

Om 11u55 geflitst.


Dat is snel, als je zo door gaat is oldtimerrijden wel erg duur.
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor JT » 16 sep 2005, 17:14

De pest is, dit kwam ook echt door het oldtimerrijden!!
Met een moderne auto had ik gewoon tijd gehad om de weg in de gaten te houden en van 60 naar 55 terug te zakken.
Nu was ik druk bezig om de "nieuwigheid" van het rijden in deze auto te besnuffelen en keek dus iets minder de bermen in....
Ach ja, elke 2 jaar zo'n bekeuring, dan valt het wel mee....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor veen » 16 sep 2005, 22:02

Donderdag het blok in de wasserette schoongespoten met motorblokreiniger,vandaag het blok zwart geschilderd

Afbeelding
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Mockenrue » 17 sep 2005, 00:20

veen schreef:Donderdag het blok in de wasserette schoongespoten met motorblokreiniger


Met die oude techniek gaat dat goed. M'n broer had dat ook een keer gedaan met een moderne auto, vol electronica in motorblok. Kon 'm niet meer gestart krijgen ...
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2751
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor veen » 17 sep 2005, 10:45

Ik heb dus alle gaten afgedicht met trovidur, en kleine openingen met tape afgeplakt zodat er geen water in het blok zou komen
en in de wasserette kun je het beste een regenpak aandoen en een handdoek meenemen .
blok schoon, ik nat :(
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor JT » 17 sep 2005, 21:58

Cabrio- Remcylinde gereviseerd!
Nieuwe cupjes, gehoond, alles werkt weer als nieuw !! :D
Met dank aan Kees voor remote advies en de VAB die gewoon de cupjes had liggen!!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 22 sep 2005, 22:50

Vanavond bij de coupé het water in de radiator na een schoonmaakbeurt met chemisch goedje vervangen door echt koelwater...
Best langdurig klusje, warmrijden, spul erin, 30 minuten laten draaien, troep eruit, spoelen, spoelen, spoelen, vullen met koelwater.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Marcel » 23 sep 2005, 09:37

JT schreef:...warmrijden ...


Alleen het (warm) rijden is waarschijnlijk het leukste 'klusje'. :wink:
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor JT » 23 sep 2005, 10:42

Klopt! Warmrijden is geen vervelende klus...

Droogrijden is er ook zo een...

Ben zojuist naar Dessel en terug gereden en de exercitie van gisterenavond heeft prima geholpen! Netjes in het midden en constant, in het dorp en op de snelbaan (120 km/u)!!!
:D
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 29 sep 2005, 21:26

Afgelopen dagen telkens kort "gewerkt" aan de coupé.
Olie eruit (vieze zwarte rommel)
Carter los en inhoud checken, was niet te vies..
Alles weer in elkaar, oliefilter vervangen.
Sappig, vettig, goudkleurig en mineraal goedje erin.
Kleppendeksel-pakking (zat een lekkage) vervangen.
Als het een katje was, dan zou ze spinnen.....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 02 okt 2005, 20:30

De vuurdoop (1 oktober, forummeeting) werd een waterdoop. Letterlijk door het weer op de heenweg (zie topic over dit evenementen), maar ook figuurlijk, terug bij Culemborg omdat ik de anadrijving niet vertrouwde.
Zaterdagavond nog even gekeken onder de auto, niets aan de hand, vanochtend, een plas remvloeistof :cry:

2 problemen dus:
1-
De koppeling/slave-cylinder lekt, langs de pakking/rubber
2-
Vandaag gekeken naar de aandrijving, het is weer het rechterachterwiel waarvan de rem aanloopt...

Werk aan de winkel dus...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Mockenrue » 03 okt 2005, 00:21

Jammer JT, we hebben je gemist op de meeting.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2751
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor JT » 10 okt 2005, 21:18

Koppelings-slave-cylinder eindelijk eruit en open. Wat zat die vast zeg...
Na dagen elke keer een beetje WD40, kloppen, wrikken en draaien.. Pff.
Zoals Oene Veen al zei, draaien heeft het beste resultaat.
Morgen nieuwe rubbers kopen...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor veen » 14 okt 2005, 22:11

Vandaag de gepoedercoate onderdelen weer opgehaald , nu kan ik weer een beetje beginnen op te bouwen

Afbeelding :-)
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Gilletti » 14 okt 2005, 22:58

veen schreef:Vandaag de gepoedercoate onderdelen weer opgehaald , nu kan ik weer een beetje beginnen op te bouwen


Netjes hoor.
Kost dat nou om het weer zo netjes te laten maken?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor veen » 15 okt 2005, 07:35

Om deze onderdelen te laten poedercoaten betaal je 50 euro, en het is veel beter dan gewone lak.
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor JT » 15 okt 2005, 07:41

Ziet er schitterend uit Oene!
Je schuurt dan wel eerst zelf, neem ik aan?
En hoe zit dat met het opvullen van krasjes en zo?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 15 okt 2005, 19:18

Rem rechtachter weer gangbaar, maar het blijft een probleem daar.. wat te doen, denk pieker....
Remcylinder gereviseerd\, ontlucht, blabla, ...
Nu is de rembekrachtiger ontregeld, geen remkracht, een hoop gesis bij indrukken rempedaal en een stijging in het toerental (???!!??), even de literatuur lezen.
Koppeling-slave cylinder weer terug erin, werkt als een zonnetje...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor veen » 15 okt 2005, 21:12

Voordat je het laat poedercoaten schuur je het blank
Maar de echte restaurateur gaat het daarna licht schuren dan de oneffenheden plamuren en dan laat hij het weer spuiten omdat poedercoat niet origineel is, maar wel een perfecte ondergrond.
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten