Voortgang in restauraties, klussen en wat dies meer zij....

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor JT » 17 okt 2005, 22:36

Servo-unit eruit gelepeld...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 19 okt 2005, 23:14

Vanmiddag geprobeerd de rem-servo open te krijgen. Onbegonnen werk, muurvast, bouten zelfs verbogen.
Ons aller rots in branding (Wim van Boekel, www.franse-klassiekers.nl) ) had natuurlijk een schappelijk geprijsde vervanging, opgehaald.
De Koppeling-master-cylinder is goed bereikbaar als de rem-servo eruit is, dus die gelijk maar gereviseerd. Ontluchten met de eazy-bleed.
Nieuwe rem-servo erin. Alles vast (waarbij opvalt dat de bouten bij het rempedaal goed bereikbaar zijn (goed ontworpen Peugeot!), maar je je toch in allerlei bochten moet wringen om daar onder bij de pedalen te komen. Testen, Rem cylinder terug, testen, en......
Als een zonnetje! Testrondje gereden.
:D Jan is blij! Gelukkig, want ik had 'm wel zitten 1 oktober.
Veel geleerd, snap nu het hele hydraulische systeem en rembekrachtiger (is ook niet echt moeilijk als je het eenmaal weet)
Daarbij is het hele circuit nu ook als nieuw!
Bedankt wederom voor de hulp, Oene, Bert, Kees, Herman en natuurlijk Wim!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

eazy-bleed

Berichtdoor Pininfarina504 » 20 okt 2005, 09:50

Jan waar heb je die gekocht,of heb je er een zelf in elkaar gefabriekt, de mijne is gesneuveld.Ben gisteren met klein hulp fietspompje aan het kloten geweest, open geschroefd gevuld met remolie slangetje er aan, op de onluchtingsnippel van de koppeling en blazen.Werkt wel echter als het slangetje er af vliegt zijn de rapen gaar,bovendien heel iritant remvloeistof in je oog.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2502
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor JT » 20 okt 2005, 10:10

Hoi Wim,

www.bccp.nl !
Afbeelding
Je mag 'm van me lenen als je 'm acuut nodig hebt! In normaal reistempo, 35 minuten, Molenschot-Bladel.
Vergeet de pindakaas-pot niet! Ook ik heb al remvloeistof overal gehad....
Ook de verbinding van flacon naar nippel in de gaten houden, je kent zo'n leeglopende balon? Stel je dat voor met remvloeistof....

Groet,
Jan
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

blaasbalg

Berichtdoor Pininfarina504 » 20 okt 2005, 21:18

Dank je voor de hint Jan, bestel er zelf wel een.
Koop hier overigens ook vaak pakking materiaal voor carburateurs.
Gr,
Wim
JT schreef:Hoi Wim,

www.bccp.nl !
Afbeelding
Je mag 'm van me lenen als je 'm acuut nodig hebt! In normaal reistempo, 35 minuten, Molenschot-Bladel.
Vergeet de pindakaas-pot niet! Ook ik heb al remvloeistof overal gehad....
Ook de verbinding van flacon naar nippel in de gaten houden, je kent zo'n leeglopende balon? Stel je dat voor met remvloeistof....

Groet,
Jan
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2502
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor JT » 24 okt 2005, 23:29

Partner "geplakt" ... ;-)
Coupé gewassen (hij was toch al nat)....

Truste
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor veen » 05 nov 2005, 19:42

Afbeelding

Gisteren de onderdelen weer opgehaald die ik heb laten verzinken

Vandaag de motor weer verder opgebouwd
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor Mockenrue » 06 nov 2005, 02:34

Ziet er goed uit, Veen !
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2751
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor JT » 06 nov 2005, 10:18

Super!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Daniël » 06 nov 2005, 14:31

Gisterochtend (met telefonische hulp van Wim) een vastzittende handremklauw (heet dat zo?) bevrijd, daarna nog bij Wim geweest voor een olie lekkende benzinepomp: pakkinkie vervangen. Dank Wim en John!
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor JT » 13 nov 2005, 01:46

Coupé:
Klapperende geluid verholpen: Uitlaat hing tegen reservewieldrager....
Verlies bezine bij injectiepomp, aan begonnen, nog niet klaar...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 13 nov 2005, 21:45

JT schreef:Coupé:
Verlies bezine bij injectiepomp, aan begonnen, nog niet klaar...

Bijna klaar, nog klein beetje verlies, doordat benzineleiding van injectiepomp naar cylinder iets te veel vervormd is... (?)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Daniël » 26 nov 2005, 17:31

In het kader van 'wie het kleine niet eert,...': lampje vervangen!

Licht rechtsvoor deed het niet meer, groot licht (mist) wel. Dacht dus(?) dat het niet aan het lampje lag, maar toen ik er, om te checken, toch een andere lamp in deed, deed 'ie het weer zoals het hoort. Ook goed.

Ik heb een soort 'fobie' voor electrische zaken. :evil: Ik weet, het werkt allemaal heel logisch, maar na traumatische natuurkunde-uren op het vwo wil die logica er bij mij maar niet in blijven. Ik blijf er gewoon niks van snappen. :oops: Nu dus ook weer niet, maar ben al lang blij dat het blijkbaar toch gewoon aan het lampje zelf lag. Die kan je tenminste gewoon vervangen. :D
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor Riko » 26 nov 2005, 18:12

Daniël schreef:maar ben al lang blij dat het blijkbaar toch gewoon aan het lampje zelf lag. Die kan je tenminste gewoon vervangen. :D


De draadjes enzo ook wel hoor :D

Pak gewoon zo'n controlelampje met scherpe punt. Druk die in het draadje, doet-ie het? Dan is tot daar alles goed. doet-ie het niet? Dan verder zoeken tot waar het lampje het wel doet en meteen daarna zit de fout.

Helemaal niet aan natuurkunde denken joh, maakt het jouw uit hoe groot de Ohm is bij een amperage van bla en een Voltage van 12? Zolang-ie het maar doet!
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

PEUGEOT 504 V6 foto's en de aanstaande klussen...

Berichtdoor AMPlas » 03 dec 2005, 22:57

onderstaand en meer op http://www.picturetrail.com/amplas

Afbeelding

Afbeelding

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor JD » 04 dec 2005, 01:48

Zo'n auto is wat je noemt een uitdaging. Veel succes! Na de nodige uurtjes (dagen, weken, ...) werk zal dat vast weer een mooie auto worden.
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor JT » 04 dec 2005, 11:18

Goed gedaan AMplas!
Succes en veel foto's plaatsen!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor MichelDV » 04 dec 2005, 22:25

Gisteren de 504 terug opgehaald met een nieuwe kap.
Zo was het,
Afbeelding

en zo is het nu,
Afbeelding

nu de deuren terug afstellen, de velgen opblinken, vloeistoffen verversen en een paar kleine details voltooien en dan zal ze klaar zijn voor de eerstvolgende zonnestraaltjes.
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Berichtdoor JT » 09 dec 2005, 12:51

De uitlaat van de derde Partner zojuist gedeeltelijk vervangen/gerepareerd. Da's de derde dit jaar!
Met de eerste twee heb ik het budget voor de brug kunnen regelen ;-)
En met deze laatste heb ik er het profijt van gehad, dat scheelt een rug!!
:D

Wel vreemd dat er 3 uitlaten in 1 jaar defect raken...
De jaargangen 97 99 en 2001 liggen toch wel ver uit elkaar.... :?:
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor PeuTriton » 09 dec 2005, 13:50

de 504-serie is veel mooier eigenlijk zonder bumpers, ik durf nu zelfs te beweren dat ik de coupe mooi vind van voren (van de cc's vind ik alles mooi, behalve de voorkant eigenlijk)


wie durft zonder bumper te rijden?

ik eigenlijk ook niet :P
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst

Berichtdoor Marius » 09 dec 2005, 14:12

buiten de vraag of je het durft of niet, volgens mij mag het niet eens.
Je veranderd namelijk iets aan een onderdeel dat onder de typegoedkeuring valt.
Niet dat ik zo een muggenzifter ben, maar het zou dus bij een apk wel eens op een afkeur kunnen uitlopen.. :-| En dat zou zonde zijn toch.
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor PeuTriton » 09 dec 2005, 14:21

Je ziet toch genoeg kevertjes en opel kadetjes rondrijden zonder, zelfs bij triumphs TR's zie je het vaak. Ik denk ook dat ik liever aangereden wordt door een 504 zonder bumper...

Ik twijfel of het niet mag
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst

Berichtdoor Marius » 09 dec 2005, 15:03

er rijden er inderdaad zat, maar er rijden ook zat slopels en vwtjes met sportuitlaten, en ook dat mag eigenlijk niet..

Je hebt gelijk hoor bij een kever staat het stukken beter, en watbtreft triumphs, tja niks lelijker dan een usa uitvoering met van die rubberen stootblokken.. (rechtstreeks overgeschroeft van de loadingdoks voor vrachtwagens lijkt wel..:) )

Maar het blijft een wijziging in de type goedkeuring, en of de apk keurmeester hier iets mee zal doen betwijfel ik ook wel, maar bijvoorbeeld een rdw invoerkeuring zou wel eens moeilijk kunnen worden.
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor MichelDV » 16 dec 2005, 18:32

Vandaag de deuren van mijn 504 terug bijgeregeld. Was nodig na het plaatsen van een nieuw cabriodak. Die aan de passagierskant zit weer perfect, maar die andere krijg ik niet zoals ik het graag zou willen. Volgens mijn assistente zijn ze allebei even goed, maar ik ben toch net iets kritischer. Morgen een nieuwe poging. :x
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

koplampen 504 C

Berichtdoor AMPlas » 21 dec 2005, 22:34

ben bezig de koplampen van mn 504C te 'conserveren'. Heb ze geschuurd met een zeer zeer fijn schuursteentje dat geen krassen achterlaat, vervolgens met chroompoets laten blinken, toen de buitenkant met wasbenzine gereinigd en vervolgens met Fertan ingesmeerd (dat is nu 48 uur aan het intrekken). Als het kan zou ik ze zo laten, mooie gouden koplampen 8) , maar een laagje (blanke) lak moet de finishing touch gaan geven.

Afbeelding

vervolgens moet het glas en plastic buitenhuis nog onder handen genomen worden, en alle schroeven vervavngen. Kortom, ben nog wel even bezig... :roll: maar dan is het ook wel weer mooi, hoop ik :-|

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten