Voortgang in restauraties, klussen en wat dies meer zij....

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor veen » 25 dec 2005, 15:53

De hydrovac een nieuwe behandeling gegeven. Nu de motorruimte nog in de lak zetten.

Afbeelding
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor veen » 28 dec 2005, 15:52

En vandaag de pedalen gedemonteerd, kan ik die weer mooi maken
Zo kan ik de motorruimte beter in de lak zetten

Afbeelding
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor JT » 08 jan 2006, 22:00

Zaterdag jl: kleine/5000 km beurt coupé, alle niveaus gechecked, doorsmeren,
& wassen.
Sjees, wat er op een zaterdag een hoop mensen je werkplaats binnen kunnen wandelen!! Wel gezellig, maar het is goed dat ik de uren niet hoef te rekenen :-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

dorpel 504 coupe....

Berichtdoor AMPlas » 15 jan 2006, 21:40

klein gaatje in de dorpel geslepen. en al lijkt het heel erg, het viel ons (mijn broer en ik) nogal mee.
maar goed, we hebben nog wat te doen zullen we maar zeggen :roll: . Dit is wel de meest slechte plek. dus als dit klaar is schiet het op. :?

Afbeelding

verder roest uit de motorkap geslepen en nog wat kleine plekken.
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor leffe 404 » 15 jan 2006, 23:55

Gisteren weer bezg geweest.

Eerst het interieur gedemonteerd, groot deel van de bekleding weggekieperd.

De achterbank ontdaan van de overtrekhoezen om de originele bekleding te bekijken. De laatste 15 jaar zat daar een skai hoes omheen ter bescherming.

Daarondervandaan kwam nog redelijk uitziende bekleding tevoorschijn. Echter wel verschoten van 45 jaar zonlicht, dus niet echt heel mooi meer.

Waarschijnlijk zoek ik een lederen interieur van een 404 hiervoor op, die kosten niet zo heel veel. De staat van het leer is natuurlijk ook slecht, maar ik heb nu een goedkoop adres gevonden waar je voor een paar honderd euro het heel interieur opnieuw laat bekleden met nieuw leer en dan is het wel goed toonbaar uiteraard.

Maar goed, dat komt bij de afwerking allemaal wel.

Ik heb de bodemplaat schoongekrabbeld van de oude gelijmde bekledingsresten en ondertapijten.

Op sommige plaatsen is door oude lekkages van het dak tussen de bekleding en het plaatwerk water blijven staat, waardoor er wat lichte oppervlakte roest was ontstaan.

Dit heb ik weggeschuurd en geslepen, gaf wel een behoorlijke stofwolk, loop nog roestbruin te hoesten... :?

Het gerenoveerde opendakbak met nieuwe schuifdakplaat zit in ieder geval weer in het dak opgehangen ;

Afbeelding
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor JT » 20 jan 2006, 12:58

Ik heb de dynamo van de Berlingo eindelijk uitgewisseld. De mannen kunnen hier weer met muziek rijden (in de 206 zit, schande, geen werkende radio)...
De VAB hielp me aan een betaalbare vervanging (€ 165)
Koste me wel veel tijd en het vel van m'n handen, in de 504 heb je veel meer ruimte om te manouvreren en te werken!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Dick » 20 jan 2006, 23:37

Tijdens mijn kerstvakante in Nederland ben ik aan de slag gegaan met mijn Dunlop velgen.

Ik heb ze gekocht in de originele staat, dus ongestraald en in de originele kleur. De lak was wel erg verweerd.

Afbeelding

Ik heb de velgen helemaal kaal gehaald en gespoten in de kleur van mijn auto. Deze is een paar tinten lichter dan de originele lak op de velgen, maar het lijkt wel vreselijk mooi onder mijn auto.

Afbeelding

Nadat ik het blanke aluminium gepolijst heb, heb ik de velgen een aantal lagen hoogglans blanke lak gegeven. Er liggen nu banden onder van 195 breed, wat erg goed bevalt. Binnenkort een aantal foto's van het eindresultaat!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor leffe 404 » 22 jan 2006, 15:53

Ziet er mooi uit, toppie !
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Dick » 22 jan 2006, 18:51

leffe 404 schreef:Ziet er mooi uit, toppie !


binnenkort ff een paar fotos van het eindresultaat. Is nog mooier!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor JT » 28 jan 2006, 19:51

Vandaag heeft m'n jongste dochter een uitlaatdeel gewisseld bij één van de bussen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

:wink:
Leuk dat ze er lol in heeft...

M'n brug dus nu echt wel terugverdiend met werk aan moderne auto's! 3 (of waren het er 4) uitlaten en 1 dynamo....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 05 feb 2006, 22:22

Bah, voortgang, niks dus voortgang...
De benzineleidingen vanuit injectie richting cylinders lekken nog steeds, ondanks vervangen van ventielen en metalen leidingen...
Eerstvolgende stap wordt vervangen van vierkante blokje voorop injectiepomp.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

lekkage

Berichtdoor Pininfarina504 » 05 feb 2006, 23:49

JT schreef:Bah, voortgang, niks dus voortgang...
De benzineleidingen vanuit injectie richting cylinders lekken nog steeds, ondanks vervangen van ventielen en metalen leidingen...
Eerstvolgende stap wordt vervangen van vierkante blokje voorop injectiepomp.

Beetje vreemd Jan, als de leidingen goed zijn,ventielen en persklepjes idem,dan kan er toch niet veel meer mis zijn.
Lijkt haast wel of de pomp teveel vloeistofdruk geeft???
Pininfarina504
 
Berichten: 2502
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor jon » 06 feb 2006, 14:14

Nou niet echt een reparatie of restauratie, maar toch een leuk klusje waar ik momenteel mee bezig ben. Ik ben bezig een pc in m'n Gentry te bouwen. Hiervoor heb ik een middenconsole uit een sloop-gti gehaald. De bedoeling is namelijk om het interieur weer volledig naar origineel terug te kunnen bouwen, mocht dat nodig zijn. Dit is de stand van de console op dit moment:

Afbeelding

Hier komt dus 't scherm in. 't Is een touchscreen, dus mooi makkelijk. Hier zit al veel schuurwerk in...

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Dick » 07 feb 2006, 11:06

Ik ben vandaag begonnen het interieur van de 504 te verwisselen voor eenzelfde, alleen een tintje lichter (alleen de vloerbedekking). Het is de bekleding die bij het leer hoort. Eerst even lekker in bad (was wel nodig, zwarte drab) daarna in de auto gezet.

Dit is ervan geworden:

Afbeelding

Ook even nieuwe kokosmatten gemaakt. Wat is dat spul duur zeg!

Afbeelding

Morgen verder met de voorkant van het interieur. Daarna alleen andere deurpanelen (lichtbruin) kopen en de 504 is zo goed als af!

Afbeelding
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

slecht stationair lopen

Berichtdoor peugeot-304 » 11 feb 2006, 19:10

Vandaag de carburateur van de 304 sedan uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt met carb. cleaner. Na 2 uur van binnen en buiten schoonmaken , alles in elkaar zetten, nieuwe benzinefilter monteren en afstellen loopt hij weer lekker rond. Aansluitend de deursloten verwisseld (links sloot en opende niet). Achter het deurpaneel nieuw plastic gemonteerd.
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor AMPlas » 19 feb 2006, 19:40

weer een lekker dagje lopen klussen. van de week een andere motorkap gekocht (60 euro :!: :D ). dus nu de ouwe eraf, steunbalk kaalgeschuurd waar nodig. A stijl aangepakt, kappen koelvin en airco zwart gespoten etc etc zie ook www.picturetrail.com/amplas

Afbeelding

Afbeelding

http://www.picturetrail.com/amplas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Dick » 22 feb 2006, 23:59

Ik heb andere deurpanelen aangeschaft. Bedankt nog Wim! Na ze goed schoongemaakt en gepoetst te hebben heb ik ze gemonteerd. Dit is het resultaat.

Afbeelding

Er zaten eerst donkerbruine in. Ik heb er achteraf een set leer in gezet. Het originele donkerbruine stoffen interieur ligt op zolder als reserve.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 23 feb 2006, 01:46

Mooi hoor Dick 8)
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Dick » 23 feb 2006, 11:55

Thanks!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Deurpanelen

Berichtdoor Pininfarina504 » 24 feb 2006, 00:27

Dick schreef:Ik heb andere deurpanelen aangeschaft. Bedankt nog Wim! Na ze goed schoongemaakt en gepoetst te hebben heb ik ze gemonteerd. Dit is het resultaat.

Afbeelding

Er zaten eerst donkerbruine in. Ik heb er achteraf een set leer in gezet. Het originele donkerbruine stoffen interieur ligt op zolder als reserve.

Ik geef toe ze waren een beetje stoffig Dick.
Het is niet allemaal spik en span bij me,daar moet je doorheen kijken, maar je ziet het resultaat na een poetsbeurtje.
Gr,
Wim
Pininfarina504
 
Berichten: 2502
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor AMPlas » 20 maart 2006, 21:43

de sluitingen van de twee motorkappen bleken verschillend te zijn. naar mijn idee het verschil tussen een V6 en 4 cilinder onder de kap! er zitten wat afwijkingen in het dragende frame van de motorkap. maar de meest afwijkende was wel dat bij de V6 kap de linker sluiting dieper in het frame van de motorkap ligt dan dat bij de andere het geval is. hierdoor bleef de 'nieuwe' (van een 4 cilinder) kap een stuk boven het linker zijscherm zweven. Maar zoals je ziet is dat nu opgelost!! het gaat dus eugelijk alleen om dat gedeelte met die vier kleine gaatjes erin en de verlaging die je daar ziet. moet nog wel afgewerkt worden natuurlijk, maar weet zeker dat je het straks nauwelijks meer zal zien!! we zijn hier zeer content mee!! zie verdere updates op http://www.picturetrail.com/amplas

Afbeelding
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor PeuTriton » 28 maart 2006, 21:54

Eindelijk toegekomen aan verwijdering van mijn stuurbekrachtiging!

Drukpomp was nog net niet met paperclips opgehangen aan het motorblok, maar het scheelde niet veel. Bovendien veel te dicht op oliecarter en gasverdamper geplaatst. Oliecarter was op dat punt al eens lek geslagen door drukpomp… Aangezien ik meer geef om simpele, bedrijfszekere techniek dan om iets lichter kunnen inparkeren was de keus snel gemaakt; eruit ermee.

Bij Wim van Boekel stuurhuis gehaald plus een langere stang om dit aan kruiskoppeling van stuurstang te hangen. Rubbers moesten achteraf helaas wel voor een deel vervangen worden. Eenmaal oude systeem gedemonteerd bleek dat de stuurstangen twee verschillende diameters hadden. Shit, niet goed opgelet bij aanschaf. Mijn sleutelmaatje wist nog dat er kruiskoppelingen bestaan die juist een dikke aan een dunne diameter stuurstang koppelen. Deze werden gebruikt om later stuurbekrachtiging in te bouwen in wagens zonder. De plaatselijke sloop had die toevallig ook nog eens in huis! Helaas kwamen we de zaak binnen met iets te beteuterde gezichten en met olie besmeurde onderdelen. Verkoper zag dus kans om een te hoge prijs te vragen. ach ja, maar het zit er nu wel onder.

Gelijk de auto eens doorgesmeerd en olie(filter) vervangen. Rijden maar weer.
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst

Berichtdoor veen » 01 apr 2006, 21:35

Afbeelding

Vanmiddag ben ik begonnen met het in de primer zetten van de motorruimte, helaas had ik niet genoeg verf dus ga ik maandagavond wel weer verder
Ik denk niet dat hij voor de 16de weer rijklaar is :(
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor peugeot-304 » 02 apr 2006, 22:02

Afgelopen zaterdag eindelijk de de gehele onderkant van onze 304 met bodyplast kunnen behandelen:

Afbeelding

Afbeelding

Intussen zit de achterwielophanging er ook weer op.

Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor leffe 404 » 03 apr 2006, 21:20

Afgelopen zaterdag een nieuwe la portierplaat gekocht, daavoor dus het la portier uit de 404 gehaald, kaalgemaakt en gedemonteerd.

Volgend weekend schuren-slijpen voorbewerken voor het laswerk tbv nieuwe portierplaat. Leuke , maar wellicht lastige klus (laswerk) ?

De tijd zal t leren.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten