Pagina 4 van 36

BerichtGeplaatst: 15 feb 2005, 10:37
door jon
En ik kan weer een jaar verder.

:mrgreen:

Had ik jullie mooi te pakken!

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2005, 20:24
door JT
Na een periode van relatieve Peugeot-rust, door belachelijke drukte en ziekte, vandaag de daardoor wel EXTRA uitgeharde gecoate benzinetank teruggehangen onder de coupé.
Leidingen allemaal verbonden, poreuze eindstukjes vervangen.
Wilde na het ontluchten van de koppeling de auto weer op 4 wielen zetten (bokjes voor eronderuit. Helaas, zo ver kwam het niet.
Na deze ellende: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopi ... 0354#10354
dus eerst alles schoonmaken, auto wassen, en ruim douchen.
En ik wilde eigenlijk de verkleefde koppelingsplaten gaan losbokken.... shit..

BerichtGeplaatst: 26 feb 2005, 17:30
door JT
IK BEN DE KONING TE RIJK!!!!!!!!

Adrenaline en gelukzaligheid vloeit rijkelijk door mijn aderen...

Na de hele dag een hoop ge-jerk, start, accu opladen, motor laten lopen, alle remmen erop klappen --> ZIJN DE KOPPELINGSPLATEN LOS!!!!!!!!

De Coupé rijdt!!!

Ik ben supertrots en rete-blij!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


(Sorry mensen, maar ik had er een hard hoofd in, en nu rijdt ie gewoon!!!)

BerichtGeplaatst: 26 feb 2005, 17:48
door Mark
JT schreef:De Coupé rijdt!!!

Ik ben supertrots en rete-blij!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

PROFICIAT :!: :!: :!:

BerichtGeplaatst: 26 feb 2005, 18:56
door Gilletti
Vandaag heb ik samen met mijn broertje de CTI uit de opslag gehaald.
Remmen zaten een beetje vast (stond niet eens op de handrem) en de accu was zo dood als een pier. :(

Na een korte sleepactie was ie gelukkig weer rollend en de motor sloeg met startkabels in 1x aan aan. Rijden dus! :D
Daarna deden de remmen het prima, dus weet niet precies wat er nou loos was. Binnenkort toch de wielen er maar even afhalen dan.
Ook ontdekte ik bij stationair draaien dat er een gaatje in de uitlaat zit, maar op het oog lijkt dit makkelijk te verhelpen.

Thuis gekomen meteen even de nieuwe matjes en antenne erop gezet (handig van mij, niet? :wink: ) en ze toont meteen al een stuk beter.

Het volgende moet nog aan de cabrio gebeuren en dat is ie echt weer in superstaat:
- nieuwe kap
- steenslag wegwerken
- uitlaat sierstukje monteren
- nieuwe breedstralers monteren
- uitlaat dichtmaken
- nieuwe accu plaatsen
- wang van bestuurdersstoel netjes maken
- de 16" Ouragans monteren

Laat de zomer maar komen! 8)

BerichtGeplaatst: 28 feb 2005, 21:27
door JT
Zondag jl:
Cabrio, bouten aangehaald, met dank aan de momentsleutel van mijn oom.
Compressie Coupé getest: SUPER
Kleppen gesteld, stond iets te krap
Afstelling injectie gedaan. Stond VEEL te rijk, nu lekker "lean".
Motor loopt soepel, trekt lekker...

Vandaag tussen de bedrijven en Kees zijn afspraken door: Toerenteller cabrio uit elkaar gehaald. Remmen Coupé voor losgehaald.
Bij de coupé is de wiellager rechtsvoor kapot.... Nieuwe opsnorren.

BerichtGeplaatst: 13 maart 2005, 21:29
door JT
Gisteren (zaterdag) het nieuwe wiellager gehaald. Was de verkeerde :(
Maar mijn vrienden bij de VAB leveren mij dinsdag een ander, hopelijk de goede dan.
De remmen van de coupé goed onderhanden genomen, rondom alles los, gesmeerd, heen en weer geklopt, blokken terug.
Remvloeistof ververst.
Ontlucht..
Deze week nog even af en toe langslopen, dan alles weer definitief in elkaar...
Vandaag
De toerenteller van de cabrio.... Was niet kapot :oops: Verkeerd aangesloten :oops:
Dashboard weer in elkaar, maar nog niet teruggeplaatst... (Moet wel gebeuren voor de 20e - forumbijeenkomst!)


O ja, nog een klus erbij gekregen. Bij de PeugeotPartner waarmee ik de lager ging halen, flikkerde onderweg de demper er onderuit....
Ik ga het zelf herstellen (reparatiekit van 40 euro in plaats van complete uitlaat bij de dealer voor 400), het verschil ga ik reserveren voor een burg, wie een leuke weet ergens in Brabant, graag tips!

BerichtGeplaatst: 13 maart 2005, 22:45
door Gilletti
Vriend van me heeft net een brug weggedaan....

Mijn Peugeot klus van deze week: een nieuwe accu geplaatst in de CTI.

Verder is mijn garage (lees: grote box) eindelijk opgeleverd, dus eerst die gebruiksklaar maken. :D
Zodra het af is zal ik wat foto's plaatsen.

BerichtGeplaatst: 16 maart 2005, 09:26
door JT
Coupé
Wiellager rechtsvoor er provisorisch ingezet. Wil Kees zijn kritische oog, voordat we het vastzetten...
Remmen gaan soepel heen en weer, gewoon met de hand snokken! Ik blijf elke dag even heen en weer halen en kruipolieën.
V-snaar eruit gehaald. Bouten en moeren gisteren met kruipolie ingespoten, ging nu makkelijk los.
De V-snaar van de coupe69 is er één die waterpomp, motor en dynamo verbindt. De snaar loopt ook recht tussen deze componenten, dus goed.
De V-snaar van de cabrio73 zijn er 2, één tussen dynamo en motor en één tussen motor en waterpomp.
Geinig!
Schroeven koplampen met kruipolie ingespoten

Probleempjes:
3 x 14528, 1 x 14529 lamp, moet natuurlijk van beide 2 zijn...
Even uitzoeken welke groot en welke dimlicht is. Het zal volgens mij geen probleem zijn als grootlicht niet helemaal ok is, even nazoeken in voertuigreglement

BerichtGeplaatst: 16 maart 2005, 11:08
door jon
Ik heb me maandagavond even letterlijk en figuurlijk in m'n dashboard verdiept. Ik was dus niet de eerste die er mee bezig is geweest. (Goh en dat in 14 jaar.)

Er liep een draadje dat er niet hoorde en die heb ik verwijderd. Een ander draadje is er bij gekomen. De ruitenwissers werken nu zoals ze horen te werken. Er zit alleen geen relais tussen wanneer ik hem op de normale stand zet. Dus niet de interval of op z'n snelst, maar er tussenin.

Verder merkte ik dat m'n toerenteller ineens niet meer werkt sinds dat ene draadje weg is. Misschien was die toch ergens goed voor.

Ik heb de auto en m'n 15" wieltjes gepoetst. Die wielen heb ik er weer onder gezet. En gister ben ik met m'n trots naar Doesburg gereden. Eindelijk weer strak door de bocht en fatsoenlijk inhalen.

Ik merk nu af en toe dat er iets aanloopt. Klinkt als een droog lager ofzo. In ieder geval metalig. Als ik het stuur heen en weer doe is het even over, dus ik dacht dat het de stuurbekr.pomp was. Even zonder die pomp gereden, wat een sturen... pff..

Maar dat hielp dus niet. Het is voornamelijk met overschakelen, als de neus ietsje zakt. Van de week de brug er nog maar 's onder en de auto omhoog. Het rijdt verder super.

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 16 maart 2005, 11:38
door Mark
Vanmiddag even de winterbanden -off topic- van m'n 850 8) vervangen door zomersloffen, 't is voorjaar :!: :!: :!:

BerichtGeplaatst: 16 maart 2005, 21:47
door JT
O ja, gisterenavond ook de knalpijp van een Peugeot Partner gerepareerd. De eerste financiële reservering voor een brug (overigens zeer nodig bij het vervangen van een uitlaat, au mijn rug) dus gedaan!
Als iemand een brug weet, dan hoor ik het graag! Ik houd zelf Marktplaats in de gaten.

BerichtGeplaatst: 17 maart 2005, 10:31
door jon
Gisteravond rechter fusee vervangen omdat het wiellager niet goed leek. Uiteindelijk, na een hoop zinvol geweld een proefrit gemaakt, en voila... niks geholpen. De hele avond aan de kant en niks opgeschoten.
't Moet toch wel goed zijn voor zondag...

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 18 maart 2005, 14:35
door jon
Gisteravond nogmaals op zoek naar het mysterieuze geluid dat m'n auto produceert. Alle te smeren delen van de remmen gesmeerd, de schijven iets opgeschuurd, nieuwe remblokken gemonteerd (ook al waren de oude nog lang niet op) en ja hoor, het geluid is er nog. Wederom een avond voor niks bezig geweest.

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 18 maart 2005, 14:44
door JT
Sjees Jon, misschien moet jij even een "klus-pauze" inlassen. Het loopt niet echt met jouw klussen op het moment... :(

BerichtGeplaatst: 18 maart 2005, 18:10
door jon
Zonet even met m'n pa gesproken. Hij denkt dat het de aandrijfas is. Die kan wat speling hebben en zo nu en dan resoneren. Omdat ik verder geen tijd heb, ga ik die zondagochtend maar even wisselen. Om 12 uur is de meeting van www.pug205.nl dus dat wordt spannend. :-)

Ach, we komen er wel.

JT, bedankt voor je medeleven. ;-)

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 19 maart 2005, 19:27
door JT
Coupé: wiellager rechtsvoor gemonteerd, Soepeltjes!!!

Joepie, de remmen van de coupé denken dat ze een stelletje ankers zijn!
Wat een remkracht! Met 80 km/u met ontkoppelde motor, vol in de touwen en het stuur los, rechtdoor en stop binnen enkele meters!!!
M.a.w. remmen er weer op, wielen er weer op.

De rembekrachtiging deed nog even lastig, werkte te laat, was net alsof je trap, plok, doortrappen remde....

maarrre, toppie auto die coupé!!!

Versnellingsbakolie voorzien van frisse 10w40 olie
Differentieel van frisse gearbox olie voorzien...

Me happy. :D

BerichtGeplaatst: 20 maart 2005, 11:31
door jon
Zo, in plaats van stappen heb ik gisteravond de rechteraandrijfas vervangen. En eindelijk is het nu voor elkaar.

Dus, over 3 kwartier kan ik naar de meeting, (bijna) compleet zonder vrezen en (bijna) volledig vertrouwend op de Franse techniek. :-)

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 22 maart 2005, 00:31
door leffe 404
To do lijstje voor de korte termijn ;

radio-cd speler bijbouwen
bekleding en interieur onder handen nemen
kofferbak bekleding onder handen nemen
kofferklep+randen bijwerken
opkrikpunt rechts achter vervangen (laswerk)


afgelopen weekend gedaan ;

(pas op, geen Peug)
Dubbele solex carbu's gede/monteerd en de lekke voetpakkingen vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de simca van een vriend, en gisteren heerlijk getourd , onder begeleiding van een '68-er Porsche 911.

BerichtGeplaatst: 22 maart 2005, 09:31
door Gilletti
Nette Simca!
Sta je zelf ook op de foto?

BerichtGeplaatst: 22 maart 2005, 19:33
door leffe 404
Gilletti schreef:Nette Simca!
Sta je zelf ook op de foto?


in een onopvallende kleur overall

BerichtGeplaatst: 22 maart 2005, 20:07
door jon
Mooi om te zien, die carburateurs. Werkt dat prettig met handschoenen? Je krijgt je handen waarschijnlijk wel beter schoon dan ik.

Groet, Jon.

Pssst: Je motor ligt in je kofferbak!

BerichtGeplaatst: 22 maart 2005, 20:11
door leffe 404
als je niet te veel kleine dingen beet hoeft te hebben gaat t prima.

Handschoenen uit, ff zweet er af wassen met gewone zeep en klaar, makkelij kals je een uurtje later een etentje hebt :!:

BerichtGeplaatst: 22 maart 2005, 21:08
door JT
Echt wel mooi, die Simca!

Maandagavond,
Cabrio,
klepdeksel opnieuw gemonteerd (met ringen van Veen!), hopelijk minder blauw bij openen motorkap (zondag) :?
Injectiepomp nog steeds een beetje stotterend, olie ververst (ik wil de injectie er niet af halen en ik heb nog 24 liter...)
Coupé, lampen gecontroleerd, overal stroom, dus peertjes kapot, alarmlichten werken, dus richtingaanwijzer defect...

BerichtGeplaatst: 22 maart 2005, 21:25
door L'Animal
Tja, ik dacht niet dat ik nog in deze rubriek terecht zou komen maar OK. Vorige week de ruitenwissermotor helemaal ontleed. Bleek water in te staan dus zat de as vast. Na enig schoonmaakwerk alles weer in elkaar gezet en met vloeibare pakking beter afgedicht. Lastige veering die het anker in het huis vasthoud krijg ik niet goed meer op zijn plaats, zal toch uitkijken naar een nieuwe mortor.

Ook vorige week de startmotor geheel gestript. Hij bleef dood elke keer dat ik naar huis terug wou. Erg leerzaam, alles weer in elkaar en waarempel, hij draait weer als een tierelier? Misschien omdat ik de solenoid/bendix een slag verdraait heb?

So far so good.