607 Motormanagement lamp.

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

607 Motormanagement lamp.

Berichtdoor driver786 » 28 apr 2013, 23:03

Beste mensen,

Mijn naam is Shah en ik heb een Peugeot 607 van bouwjaar 2005 180000km. Ik wil mijn auto verkopen maar ik zit met een klein probleem.

Wanneer ik de auto start blijft het motormanagement lampje branden en ik krijg op de boordcomputer emissiestoring te zien. Ik ben met dit probleem geweest bij de Peugeot Dealer. Ze hebben de auto uitgelezen en daarna de slangen nagekeken en een onderdeel vervangen.

Het heeft mij €310 gekost maar ik zit nog steeds met dezelfde probleem. Ik ben direct terug gegaan en ik krijg nu als antwoord van de Peugeot: Meneer we weten niet wat het probleem is, we kunnen nog meer onderdelen vervangen maar dat gaat u nog meer kosten.

Dit is voor mij heel frusterend omdat ik mijn auto wil verkopen maar ik wil niet steeds kosten blijven maken en dan hebben ze het mischien nog steeds niet opgelost. Ik had zelf verwacht dat de dealer het probleem wel makelijk zou oplossen en dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn maar volgens mij zijn ze alleen bezig met onderdelen vervangen totdat alle onderdelen van de auto zijn vervangen en dan een rekening geven van duizenden euro's. Hele slechte ervaring met Peugeot.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn of wat ik nu het beste kan doen? Hij rijdt nog wel goed maar als de klant de motormanagement lamp en de emissiestoring ziet dan vertrouwen ze het niet en kan ik de auto niet verkopen.
driver786
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 apr 2013, 22:29

Re: 607 Motormanagement lamp.

Berichtdoor MarcoPeus » 28 apr 2013, 23:17

Hebben ze m aan de computer gehangen? En zo ja, welke storing krijgen ze?
Wat voor een motor/uitvoering is de 607?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 607 Motormanagement lamp.

Berichtdoor joospeugeot » 29 apr 2013, 02:00

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 18 mei 2016, 02:13, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 607 Motormanagement lamp.

Berichtdoor EH Autoservice » 29 apr 2013, 14:50

Kan een "klein" probleem zijn , zoals je net zelf noemt , maar :

Kan ook een groter kostbaarder probleem zijn ......
B.v. een katalysator , lambdasonde , of meerdere hier van .
Dat is ook afhankelijk van de motor die er in zit , is wel moeilijk beoordelen zo , we weten nu zelfs niet of het diesel of benzine (lpg ...) is :?:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: 607 Motormanagement lamp.

Berichtdoor driver786 » 02 mei 2013, 10:36

Sorry vergeten erbij te zetten, het is een Peugeot 2.2 Diesel. diafragma en bediening vlinderklep inlaat vervangen.
driver786
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 apr 2013, 22:29

Re: 607 Motormanagement lamp.

Berichtdoor MarcoPeus » 02 mei 2013, 11:57

EGR klep??
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 607 Motormanagement lamp.

Berichtdoor Johnhoorn » 23 sep 2021, 09:00

Goedenmorgen,ook ik had ineens motorstoringslampje branden in mijn 607 2.2 ltr. Computer gaf aan ant polutionsystem. Toch voor de zekerheid uit laten lezen,maar omdat dit een plaatselijke garage was,geen dealer gaf de uitlezing niet alles aan,schijnt een soort beveiliging te zijn in de software zodat je naar een peugeotdealer gaat.
Tot de garagehouder zich ineens bedacht dat die dit zelfde probleem al eens had gehad,maar dan bij een skoda.daar moest uiteindelijk alleen de accu vervangen worden. Het schijnt dat als de accu niet meer goed is,en dan met name de piekstroom,dat de auto dan niet essentiele dingen uitschakeld. Accu doorgemeten en bleek dat deze idd aan vervanging toe was. Nieuwe accu erin,melding weg en niet meer teruggekeerd. Misschien een tip om dit eerst te doen ipv allerlei dingen eerst te laten vervangen. Gr john
Johnhoorn
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 23 sep 2021, 08:49


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten