oh die clignoteur..!

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

oh die clignoteur..!

Berichtdoor deVreugd » 16 mei 2005, 23:39

Sinds gisteren weer een nieuw probleempje bij mijn 404: het hendeltje voor de clignoteurs is namelijk ineens "volautomatisch" geworden! Elke keer als ik het stuur draai schiet het hendeltje mee in dezelfde richting, dus als ik naar rechts stuur, gaat nu automatisch de clignoteur naar rechts aan en als ik het stuur dan weer terugdraai, schiet het hendeltje naar boven waardoor dus de clignoteur voor links aangaat! Hij blijft dus niet meer in de neutrale stand staan, behalve als ik hem tegenhoud of als ik rechtdoor rijd.. :?
Weet iemand of dit eventueel op te lossen is door een leek, en zo ja: hoe?!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor 404 » 17 mei 2005, 00:55

Het onderste (er zijn twee helften) kunststof kapje wat de stuurkolom afdekt zit als het goed is met drie kruiskopboutjes vast. Als je die los draait kan je het kapje er af halen en kun je misschien zien wat de oorzaak is.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Bert » 17 mei 2005, 10:20

bij de oudere types clignoteurschakelaar werkt het met een "veertje" dat om de stuurpen gedraaid zit, als je dat schoon wilt maken moet je het stuur eraf halen. De nieuwere schakelaars kun je verwijderen zonder het stuur eraf te halen.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor deVreugd » 17 mei 2005, 18:20

Dank voor de tips! Overigens valt het nu ineens weer mee met dat hendeltje, er is geen peil op te trekken...

Groter probleem is dat toen ik net thuiskwam na een rit het koelwater in stromen uit mijn radiateur kwam! Ik ben bang dat er een scheur in de slang zit...
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten