Peugeot 207 rijdt niet fijn!

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 207 rijdt niet fijn!

Berichtdoor Rodney207 » 28 jan 2016, 09:18

geachte leden!

Ik heb sinds een aantal maanden inmiddels een probleem met m'n Porsche 207 en ik probeer deze zo specifiek mogelijk uit te leggen met benodigde informatie!

Het probleem in het kort:
van 0 naar 100 procent gas reageert hij traag, houd hij even in dus in de vorm van alsof hij even geen brandstof krijgt en gaat dan pas reageren en als ik gas loslaat remt hij af op een of andere manier en rolt hij niet lekker uit.

Bij koude temperaturen slaat de airco niet aan (nog niet bekend bij de dealer)

Probleem in details:
Een aantal weken geleden ging ik uit mijn werk richting huis (logisch) en stond bij 't verkeerslicht te wachten die vervolgens op groen sprong en ik rustig wegreed (Ben beroepschauffeur en rij dus rustig/zuinig en kan met mijn rijstijl zo'n 1:15/16 halen!) en van 1 naar ze 2 gaf half gas en vervolgens sloeg de Peugeot bijna zo erg dat hij inhield qua brandstof toevoer en van 2 naar 3 wederom alleen iets minder, heb toen een stukje iets meer gas gegeven en wat harder gereden en het was redelijk weg en heb die dag er na weinig problemen gehad maar de dagen daarop volgend wel en het voelde niet goed!

Ik ben een week nadat het gebeurt is naar de Peugeot dealer (Duindam Kwintsheul) gegaan en heb 't probleem voor gelegd (ik had zelf al op google zitten zoeken en kwam het volgende tegen: Bougies, temperatuursensor, injectoren, kleppenstelen) en hun dachten als eerste aan de bougies en volgens het boekje en mijn kennis zijn er tussen 44 duizend en 98 (toen) geen beurtjes uitgevoerd en waren bougies dus geen slechte zaak om deze te vervangen, deze vervangen ik onderweg naar huis niks aan de hand.. ik straalde weer in m'n heerlijke autootje tot ik s'avonds naar vrienden ging en het probleem weer terug was.. weliswaar in mindere maten maar niet weg.

Ben vervolgens die maandag daarop volgend de Peugeot gebeld en zeiden dat ik als ik tijd had even langs moest komen dus ik die zaterdag (einde van die week) naar de Peugeot en hun wederom laptop eraan, uitlezen en niks kunnen vinden aan motorische mankementen of onderdelen die storing gaven en uiteindelijk toch de temperatuursensor vervangen (had er iets over gelezen op internet) en opnieuw inleren etc blabla vervolgens hebben hun ermee proef gereden en konden niks merken of voelen en ik haal m'n auto op (inmiddels al 140 euro veder) en nog steeds het zelfde probleem alleen is het de ene keer wel en andere keer niet te merken en vervolgens heb ik de auto terug gebracht hebben hun met laptop eraan proefritjes gemaakt en konden echt niks voelen of merken en ik moest er mee leren leven dat de auto anders rijdt dan toen ik hem had gekocht 3 jaar geleden, had ze ook nog gevraagd hoe 't zat met het brandstoffilter maar volgens hun zit er een 'longlife filter' op dus hoeft niet te worden vervangen!


Wat kan ik hier aan doen?

Heb laatst op advies euro 98 getankt en een flesje 'Fuel System Cleaner' erbij gegooid en moet toegeven dat ik wel meer kilometers uit m'n tank haal maar niet echt helpt!

Alvast bedankt! Rodney.
Rodney207
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 28 jan 2016, 09:14

Re: Peugeot 207 rijdt niet fijn!

Berichtdoor jerilo » 28 jan 2016, 14:10

Wat voor motor ligt erin?
Longlife filter! Amahoela. Vorige week met mijn renault meegemaakt. Eigenlijk vergelijkbare klachten en heb heel de auto binnenste buiten gekeerd (ben zelf monteur) niks kunnen vinden, bleek ook het filtet verstopt te zitten. Auto is 5 jaar en heeft nig geen 50.000km weg. Vermoedelijk vorige eigenaar troep getankt, ik tank altijd BP. Nieuwe benzinepomp met ingebouwd filter gemonteerd en alle problemen waren over. Dus filter niet zomaar uit sluiten het kan bedt de oorzaak zijn.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Peugeot 207 rijdt niet fijn!

Berichtdoor Rodney207 » 28 jan 2016, 14:58

Er ligt een 1.4 benzine motor in uit m'n hoofd een 8 Klepper, doe altijd netjes Shell tanken dus dat zit wel goed maar zal dan toch even het brandstoffilter gaan vervangen want het zou enige logische zijn inderdaad!

Heb ooit wel eens gehoord over 2 filters maar misschien dat ik ernaast zit maar waar kan ik het brandstoffilter vinden en hoe kan ik deze het makkelijkste vervangen?

Bedankt voor de snelle reactie trouwens!
Rodney207
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 28 jan 2016, 09:14

Re: Peugeot 207 rijdt niet fijn!

Berichtdoor jerilo » 28 jan 2016, 16:50

Die zit ingebouwd in je brandstofpomp. Onder de zitting rechts achterbank zit een luik hierdoor kan je de pomp eruit halen. Geen makkelijke klus en zorg dat de tank bijna leeg is. Let wel op het zijn dure onderdelen dus als het daarna nog niet goed is heeft het veel geld gekost.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Peugeot 207 rijdt niet fijn!

Berichtdoor Rodney207 » 28 jan 2016, 17:37

Dat is het filter voor de pomp dus, zag namelijk ook op internet staan dat er eentje rechtsachter bij m'n wiel zit!
Rodney207
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 28 jan 2016, 09:14

Re: Peugeot 207 rijdt niet fijn!

Berichtdoor jerilo » 28 jan 2016, 18:11

De 207 heeft geen filter meer naast de tank helaas.

Dus je moet die echt hebben die in je tank gemonteerd zit.
Als je mij het chassisnummer geeft kan ik je het OEM nummer geven.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Peugeot 207 rijdt niet fijn!

Berichtdoor Rodney207 » 28 jan 2016, 18:44

Waar woon je ongeveer?

Chassisnummer: VF3WCKFVC33973340
Kenteken: 38-XR-VH
Rodney207
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 28 jan 2016, 09:14

Re: Peugeot 207 rijdt niet fijn!

Berichtdoor 404noir » 10 apr 2016, 00:54

ik zou ook het gasklephuis van binnen schoon maken. Vooral als vuil zich ophoopt voor de gasklep dan kan dat bij stationair draaien en kleine gasklep openingen het draaien van de motor beinvloeden. electronische gaskleppen willen ook nog wel eens slijten (sleepcontacten op koolstofbanen) en dat merk je als heel vreemd reageren op het gaspedaal. Schokkerig draaien van de motor,inhouden, dat soort zaken.
Zit er ook ergens een brandstof druk regelaar aan de motor? (injectoren gallerij) Als deze defect is kan de benzinedruk slecht/niet worden geregeld en gaat de motor vreemd draaien.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten