Peugeot 106 XND 1.1 ruitenwissers defect

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 106 XND 1.1 ruitenwissers defect

Berichtdoor tnk2k » 26 sep 2005, 21:06

Beste Peugeoters,

Wat een uitkomst, dit forum :)

Ik heb zaterdag mijn Volvo 440 uit 1990 omgeruild voor een Peugeot 106 XND 1.1 uit 1993 (diesel) omdat ik veel km's maak.

De auto was in redelijk goede staat maar achteraf blijkt er behoorlijk wat mee mis te zijn.

1 groot probleem is dat de ruitenwissers het niet meer doen (niet eerder opgevallen), kan iemand tips geven om dit te zelf op te lossen?

p.s.1: Is het bij alle 106'en dat de motorkap verrot is?
p.s.2: Als je nou heel erg ongelukkig en denkt dat er meer met de auto mis is, kan je de verkoper forceren de koop terug te draaien?

Bedankt alvast
tnk2k
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 sep 2005, 20:55

Berichtdoor Marius » 26 sep 2005, 21:13

als er duidelijke verborgen gebreken zijn kun je wel redelijk hard maken dat je van de verkoop afwilt.
maar wacht hier niet telang mee.

dit geld natuurlijk niet als de motor bijvoorbeeld ineens kapot draaid want dat kan een verkoper ook niet weten, maar het blijft wel een feit dat ook bij auto's geld dat de verkoper verplicht is eventueel bij hem bekende gebreken te vermelden.

Maar anders laat je hem die ruitenwisser maken..
om het zelf op te lossen..??
zekeringen
kabels
ruitenwissermotor..
oftewel even spanning meten op diverse punten, staat er wel spanning op de stekker bij de ruitenwissermotor, zo ja dan is het waarschijnlijk die motor, zo nee, dan zul je staps gewijs terug moeten gaan meten.
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten