SNELHEIDSMETER.......

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

SNELHEIDSMETER.......

Berichtdoor AMPlas » 25 okt 2005, 18:15

en kilometerteller en dagteller doen het niet meer van mn 305 GTX. En das lastig, want met zo'n GTX rijdt je al snel te hard :twisted:
Nu heb ik het dash even uit elkaar gehaald en gekeken. De teller zelf reageerd wel als je met een schroevendraaier de as ronddraait. Dan zie je de kabel die daar op aansluit; een wit vierkant pinnetje schuift in de teller zelf. Nu heb ik even rondgereden zonder dash om te kijken of dat witte vierkante pinnetje rond ging draaien. Maar die deed niks. Betekend dit dat mn kabel kaduuk is???? of zijn er andere suggesties???

en als de kabel kapot is; heeft iemand hier er een liggen??

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Re: SNELHEIDSMETER.......

Berichtdoor Riko » 25 okt 2005, 19:45

AMPlas schreef:en kilometerteller en dagteller doen het niet meer van mn 305 GTX. En das lastig, want met zo'n GTX rijdt je al snel te hard :twisted:
Nu heb ik het dash even uit elkaar gehaald en gekeken. De teller zelf reageerd wel als je met een schroevendraaier de as ronddraait. Dan zie je de kabel die daar op aansluit; een wit vierkant pinnetje schuift in de teller zelf. Nu heb ik even rondgereden zonder dash om te kijken of dat witte vierkante pinnetje rond ging draaien. Maar die deed niks. Betekend dit dat mn kabel kaduuk is???? of zijn er andere suggesties???

en als de kabel kapot is; heeft iemand hier er een liggen??

AMPlas


Het betekend in ieder geval dat er iets mis is in de aandrijving van de teller ;) Kabel lijkt me dan het waarschijnlijkst, kijk eens aan de andere kant van de kabel hoe het er daar uitziet?
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten