sinds kort ben ik ook eigenaar van een Peugeot!
Een prima uitziende 205 uit 1997, maar helaas heb ik nogal wat probleempjes.
Als ik snel rij, dat wil zeggen 120 op de vlakke weg, dan gaat het lampje van de oververhitting branden. Wanneer ik berg op rij, kan ik zelfs max. 80 halen zonder dit lampje te zien branden.
Momenteel zit ik voor mijn studie in Duitland (Trier) en moet ik iedere dag 130 km woon-werk verkeer afleggen. Ik heb zelf niet zoveel verstand van auto's en vrees dan ook (zeker met mijn slechte duits) afgezet te worden bij de lokale werkplaats. Vandaar mijn vraag: Kan iemand mij advies geven wat het zou kunnen zijn?
Zelf heb ik het idee dat het wel eens een electrisch massa probleem kon zijn en geen motorisch probleem, maar dit is alleen een gok. Ik kom op deze gok doordat het net nieuw vervangen knipperlicht het nu al weer heeft begeven en ik 1 maal mijn achterruitenwisser simpelweg niet aan kreeg.
Maar aan de andere kant is de relatie tussen het branden van de oververhitting en het veel vermogen vragen van de auto overduidelijk.
Koelvloeistofpeil blijft constant, wanneer het lampje brandt en ik neem gas terug, dan gaat hij knipperen en uit eindelijk weer uit...
Wie helpt me uit de brand?

Al vast bedankt voor je reactie,
Jan Kappert