Xado in-place repair techn.

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Xado in-place repair techn.

Berichtdoor Peter van den Bosch » 29 jan 2006, 17:28

Hallo forumleden,

Ik kom net terug van het Autotron, van de oldtimerbeurs. Daar stond boven een bedrijf dat een middel verkoopt om versleten delen in de motor te repareren. Je gooit het spul in 3 keer bij de motorolie, elke keer na 200km. En de slijtageplekken in de motor zijn herstelt. Het is een russische uitvinding, en werd destijds in het leger gebruikt. En omdat het toen een staatsgeheim was, is het nooit op de markt gekomen. Nu wordt het spul dus verkocht, en ook op de nederlandse markt. Het bedrijf heeft ook een website: www.xado.nl
Heeft er iemand van het forum al ervaring met dit goedje! Het lijkt mij een geweldig middel. Ze hebben ook een variant voor versnellingsbakken, ed.

Groetje: Peter, :wink:
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden

Berichtdoor JT » 29 jan 2006, 17:40

Nou, dat klinkt aantrekkelijk!
Maar hoe groot is de kans dat die kaboutertjes in die vloeistof weten welke molekulen op welke plaats moeten worden teruggeplakt?
;-)
Sorry, het lijkt me sterk.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Gilletti » 29 jan 2006, 17:57

Zag in de AM-Klassiek ook veel advertenties staan over dit goedje.
Iedere toepassing zijn eigen middeltje.

Onderstaande tekst klint overigens wel erg onwaarschijnlijk. Bijna een sprookje. :?
Je gooit het spul in 3 keer bij de motorolie, elke keer na 200km. En de slijtageplekken in de motor zijn herstelt. Het is een russische uitvinding, en werd destijds in het leger gebruikt. En omdat het toen een staatsgeheim was, is het nooit op de markt gekomen.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Ed » 08 mei 2006, 21:28

heb het spul in mijn 504 gedaan (motor + bak + dif.) Oloedruk is merkbaar gestegen en alles loopt een stuk stiller. Xado is inmiddels ook door deADAC getest, (zie website Xado) en ook zij maten bij jonge auto's beter compressie, hogere oliedruk en lager verbruik.
Peugeot 504 Familiale 1977
Peugeot 304 SL 1976
Peugeot J7 1969
Renault R4F6 1984
voor dagelijks Peugeot 406 1.8 XT premium break
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

wondermiddel

Berichtdoor Pininfarina504 » 08 mei 2006, 22:10

Ik weet niet of jullie wel eens aan russische motoren gewerkt hebben.
Ik wel aan een Oeral Djneppr en een Lada, heb daarnaast vroeger ook een CZ motorfiets en een Wartburg gehad, daar kun je met een gerust hart wat van dat spul in gieten, dat hoor je toch niet.
Bij de Wartburg was een demper kapot, vervangen door een recht stuk pijp, maakte in geluid cq herrie zelfs niets uit.
Verder prima auto overigens, 's nachts nog vaak mee naar Antwerpen gesnord, wel eerst even langs de fietsenmaker voor een klein tankbeurtje(mengsmering met de handpomp).
Maar serieus ik geloof ik geloof niet in spontaan herstel van beschadigde of versleten onderdelen zoals cilinderwanden,klepzetels,lagers,lagerschalen,tandwielen etc., met hoogwaardig smerende aditieven(vermindering van wrijving en weerstand) en gel(ei) achtige producten kun je wel wat ruis wegnemen en slijtage camoufleren, echter versleten is versleten en kapot is kapot.
De 404 en 504 motor zijn qua ontwerp en vomgeving praktisch hetzelfde, ze zijn voor oldtimer begrippen oerdegelijk, en zijn normaliter absoluut geen olieverbruikers, ook niet bij hoge kilometrages.
Pininfarina504
 
Berichten: 2503
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten