Pagina 1 van 1

Xado in-place repair techn.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2006, 17:28
door Peter van den Bosch
Hallo forumleden,

Ik kom net terug van het Autotron, van de oldtimerbeurs. Daar stond boven een bedrijf dat een middel verkoopt om versleten delen in de motor te repareren. Je gooit het spul in 3 keer bij de motorolie, elke keer na 200km. En de slijtageplekken in de motor zijn herstelt. Het is een russische uitvinding, en werd destijds in het leger gebruikt. En omdat het toen een staatsgeheim was, is het nooit op de markt gekomen. Nu wordt het spul dus verkocht, en ook op de nederlandse markt. Het bedrijf heeft ook een website: www.xado.nl
Heeft er iemand van het forum al ervaring met dit goedje! Het lijkt mij een geweldig middel. Ze hebben ook een variant voor versnellingsbakken, ed.

Groetje: Peter, :wink:

BerichtGeplaatst: 29 jan 2006, 17:40
door JT
Nou, dat klinkt aantrekkelijk!
Maar hoe groot is de kans dat die kaboutertjes in die vloeistof weten welke molekulen op welke plaats moeten worden teruggeplakt?
;-)
Sorry, het lijkt me sterk.

BerichtGeplaatst: 29 jan 2006, 17:57
door Gilletti
Zag in de AM-Klassiek ook veel advertenties staan over dit goedje.
Iedere toepassing zijn eigen middeltje.

Onderstaande tekst klint overigens wel erg onwaarschijnlijk. Bijna een sprookje. :?
Je gooit het spul in 3 keer bij de motorolie, elke keer na 200km. En de slijtageplekken in de motor zijn herstelt. Het is een russische uitvinding, en werd destijds in het leger gebruikt. En omdat het toen een staatsgeheim was, is het nooit op de markt gekomen.

BerichtGeplaatst: 08 mei 2006, 21:28
door Ed
heb het spul in mijn 504 gedaan (motor + bak + dif.) Oloedruk is merkbaar gestegen en alles loopt een stuk stiller. Xado is inmiddels ook door deADAC getest, (zie website Xado) en ook zij maten bij jonge auto's beter compressie, hogere oliedruk en lager verbruik.

wondermiddel

BerichtGeplaatst: 08 mei 2006, 22:10
door Pininfarina504
Ik weet niet of jullie wel eens aan russische motoren gewerkt hebben.
Ik wel aan een Oeral Djneppr en een Lada, heb daarnaast vroeger ook een CZ motorfiets en een Wartburg gehad, daar kun je met een gerust hart wat van dat spul in gieten, dat hoor je toch niet.
Bij de Wartburg was een demper kapot, vervangen door een recht stuk pijp, maakte in geluid cq herrie zelfs niets uit.
Verder prima auto overigens, 's nachts nog vaak mee naar Antwerpen gesnord, wel eerst even langs de fietsenmaker voor een klein tankbeurtje(mengsmering met de handpomp).
Maar serieus ik geloof ik geloof niet in spontaan herstel van beschadigde of versleten onderdelen zoals cilinderwanden,klepzetels,lagers,lagerschalen,tandwielen etc., met hoogwaardig smerende aditieven(vermindering van wrijving en weerstand) en gel(ei) achtige producten kun je wel wat ruis wegnemen en slijtage camoufleren, echter versleten is versleten en kapot is kapot.
De 404 en 504 motor zijn qua ontwerp en vomgeving praktisch hetzelfde, ze zijn voor oldtimer begrippen oerdegelijk, en zijn normaliter absoluut geen olieverbruikers, ook niet bij hoge kilometrages.