Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
pEus schreef:En weer opgehaald bij het straalbedrijf
Harrie schreef:mooie update, pEus
je schoonvader is een vakman !
dat nieuwe scherm heb ik nog in de handen gehad...
amicalement, Harrie
joospeugeot schreef:alleen waarschijnlijk als de rdw de lassen ziet is t een reden voor afkeur.
je moet of proplassen om de 2 cm (dus gaatje erin en dan lassen) of
50 procent moet afgelast zijn. dus bijv 2cm las en dan 2 cm niks.
zo puntlassen is absoluut afkeur voor de rdw.
pEus schreef:
En dat scherm is inmiddels ook al aangepast naar het oude model
Harrie schreef::D en ik neem aan dat de vakman de hechtlassen nadien nog netjes verder af-last.
methode = eerst hechtlassen op enkele belangrijke punten voor positie, e.v.t. corrigeren
dan meerdere hechtlassen zodat er niet te veel spanning optreedt en de boel niet krom trekt.
Daarna met segmentjes aflassen. komt wel goed grt, Harrie
joospeugeot schreef:pEus schreef:Heb nog nooit meegemaakt dat ze de auto eerst gaan demonteren bij de keuring
bij een steekproef willen ze nog wel eens twijfel de kit er vanaf laten krabben.
als je aan een auto doet lassen bij afkeur mag je eigenlijk niet kitten. eerst laswerk laten zien dan pas kitten.
bij restauratie zullen ze wel wat soepeler zijn.
die regeltjes heb ik niet verzonnen helaas.
Keer terug naar Techniek algemeen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast