Voortgang in restauraties, klussen en wat dies meer zij....

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor JT » 16 nov 2004, 00:00

504 cabrio

Gedaan:
Olie en oliefilter vervangen
Bobbine is nu vervangen.
Achterbrug olie ververst
Verscnellingsbak olie ververst
Smeerpunten gesmeerd
Oliebadluchtfilter gereinigd en ververst
Alle lucht en benzineleidingen vervangen en overal dezelfde klemmen gebruikt (visueel dus).

Korte termijn:
Olie injectiesysteem vervangen
Electrische leidingen checken en vervangen
Bekleding fatsoeneren

Lange termijn
Spuiten - rubbers

Als iemand ideeën heeft over mijn op stapel staande klussen, dan hoor ik die graag!
Laatst bijgewerkt door JT op 16 nov 2004, 00:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 16 nov 2004, 00:06

504 coupé

Testen:
Hij vonkt, hij draait, een paar lampen doen het zelfs ;-)
Bougies vervangen
Olie en water op peil
Benzine haalt de motor niet, brandstofpomp lijkt zwak

Korte termijn
Brandstofpomp zuiver maken
Desnoods motor verder testen met en leiding en een bakje benzine aan plafond...
Verder met testen: remmen, banden, ..., RDW

Lange termijn
Bekleding (velours, adres iemand?) leuning lv en achterbank

Als iemand ideeën heeft over mijn op stapel staande klussen, dan hoor ik die graag!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor jon » 16 nov 2004, 00:14

Ik moet nog een slang laten maken voor m'n stuurbekrachtiging. Dan is dat klaar (hoop ik).

Daarna moet ik hem apk klaar maken (andere velgen en hopelijk verder niks...).

Als hij gekeurd is, moet ik de elektrische ramen aansluiten en de centrale vergrendeling. En dan nog een afstandsbediening erop...

Motorkap moet ik dan ook nog zwart laten spuiten...

Dan kan ik voorlopig even verder. Misschien dat het dan even duurt voor ik weer een projectje begin. Ik heb er toch minder tijd voor dan ik dacht. Toch staan er nog wel wat dingen op m'n verlanglijstje... :) Maar ik heb nu eerst nog genoeg te doen.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor JT » 16 nov 2004, 23:45

504cabrio
Accu geplukt, voor die moderne 206...
Accu 206 netjes opgeladen, moet ok zijn, kan in ieder geval het raampje van de 504 coupe naar beneden laten zakken...
Olie injectiepomp even geroken, lijkt ok, wel zwartig...
Woensdag komt de 10w olie!!


504coupé
Olie injectiepomp bekeken, omdat ik morgen de olie in cabrio moet verversen.
Er zit geen afvoer, dus goed door"blazen" met de nieuwe olie...
Heb nu een rest olie in de injectiepomp gedaan (nog goede in toekomst erin doen). Ik denk dat de injectiepomp droog stond...
Brandstofpomp eronderuit gehaald.
Alle kanten op laten draaien, veel troep bij ingangen, open gemaakt, was goed schoon Getest, pindakaaspot benzine is er in een 10tal seconden door!
Terugmonteren, tijdens terugmonteren eens de in en uitgang van benzinetank proberen ze blazen en zuigen -- KEIvast.
Compressor erop, geen beweging in te krijgen.
Dat wordt dus eronderuithalen, doorprikken of openlassen.
Heb nu veel kruipolie in de ingangen gespoten, hopelijk helpt dat....
Accu gekoppeld om ramen open te zetten (mufe geur), links werkt ok, rechts is nu nog dicht...

Boodschappenlijst:
Knijpers (om doeken aan motorcompartiment te hangen)
Krokodillebekjes en kabels daarvoor om makkelijker te kunnen testen

Alle feedback, info of opmerkingen zijn welkom!

Groeten
Jan
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 20 nov 2004, 19:04

504 cabrio
De olie uit de injectiepomp zat vol zwarte aanslag. Goed laten doorstromen met de JUISTE olie. En natuurlijk goed afgevuld. Afwachten maar en regelmatig wat verversen… De accu (206) geplaatst. Motor liep natuurlijk direct.
Vandaag een setje orginele bumpers kunnen kopen!

504 coupe
Ook hier de olie van de injectiepomp ververst. Iets minder fanatiek laten doorstromen, ik had hier immers al verse (weliswaar verkeerde multigrade) olie in gedaan.
De benzinetank moet eronderuit. Eén gat heb ik na lang frutsen weer open. De ander krijg ik niet open; trekveer, flexibel metaal, compressor, enz geprobeerd..
Om de benzinetank eronderuit te halen moet de reserveband er onderuit. Als je de haak los krijgt een makkelijk klusje, echter, voordat ik er achter was dat de coupe met een orgineel werkend systeem (oog in kofferbak) uitgerust was, terwijl ik op de cabrio-manier de haak wilde loshalen (geen oog, gewoon alleen een haak)...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Gilletti » 20 nov 2004, 22:11

En wederom heb ik vandaag niets aan mijn Peugeots gedaan....ben alleen maar aan het reizen geweest. :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor jon » 20 nov 2004, 22:33

Dit in tegenstelling tot mij. Ik ben de hele dag met m'n 205 bezig geweest. En volgens mij, na wat kortsluiting heb veel nadenken, heb ik nu de stuurbekrachtiging in orde. Eindelijk mag ik wel zeggen.

Dus... nu de rest nog...

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Gilletti » 20 nov 2004, 22:58

Jon, wat is eigenlijk je einddoel met de 205? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Wil je gewoon een lekker rijdende Peus met wat comfort verhogende accessoires, of ga je uiteindelijk voor de topklasse wagen in zakformaat?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor jon » 21 nov 2004, 00:18

Ik vind het gewoon leuk om te doen. Ik bedoel, zo'n elektrische stuurbekrachtiging is vrij bijzonder op zo'n 205. Dat geldt ook (een beetje) voor de intercooler. Zo heb je dus, voor een leek, een gewone auto, maar toch is 't iets aparts.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor JT » 21 nov 2004, 12:09

Ik blijf het knap vinden, Jon!
Houdt ons op de hoogte!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor wowo » 21 nov 2004, 13:26

Ik ben ook iedere keer weer onder de indruk maar heb je geen duidelijke foto van je auto? Misschien heb ik 'm gemist maar ik heb behalve het kleine fototje onder je naam volgens mij nooit je 205 gezien.

Gr, Wouter
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor jon » 21 nov 2004, 14:52

Als je de link, onder aan mijn berichten, aanklikt zie je vanzelf wat. Die pagina moet ik nog 's updaten, maar hij staat er wel op.

En anders:
Afbeelding


Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor JT » 21 nov 2004, 15:38

Heeejj, zonder modder! ;-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor wowo » 21 nov 2004, 16:32

jon schreef:Als je de link, onder aan mijn berichten, aanklikt zie je vanzelf wat. Die pagina moet ik nog 's updaten, maar hij staat er wel op.

Groet, Jon.


Dankje, link ook bekeken, mooie bak.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor jon » 21 nov 2004, 20:26

Bedankt voor de complimenten. Dit was hoe de auto eruit zag toen ik hem kocht:
Afbeelding

Iets anders dus.

Vandaag kwam alleen een ander probleem aan het licht. De accu wordt niet bijgeladen. Na een stukje rijden gingen de ruitenwissers erg langzaam en brandde het licht heel flauwtjes. Dus toen de motor liep even de meter op de accu: 6 volt...

Ik heb de dynamo een paar maanden geleden vervangen, dus de kan het niet zijn denk ik/hoop ik. Misschien de hoofdzekering of de diodebrug op de dynamo... Ik had namelijk wat kortsluiting gehad... :oops:

Ik hoop niet dat ik de dynamo moet vervangen. Dat houdt in dat de radiateur eruit moet en het oliefilter... De accu krijg ik er al niet eens normaal in. Tis een beetje vol. :)

Naja, van de week maar 's kijken.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Wanzl » 22 nov 2004, 20:06

-kleppen stellen --> gedaan
-richtingaanwijzers maken --> gedaan
-schuifdak rubbers bevestigen en dak er weer in -> nog niet gedaan
-nieuwe spiegel en koplamp --> nog niet gedaan

Nu eerst nog maar eens zorgen dat de motor fatsoenlijk loopt (en klinkt)

Groeten,
Wanzl
Peugeot 203 C '56
Peugeot 205 1.9 GTi '94
(…en een ‘12 E63 AMG) :mrgreen:
Avatar gebruiker
Wanzl
 
Berichten: 252
Geregistreerd: 26 apr 2004, 16:07
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor JT » 22 nov 2004, 23:39

Coupé : De benzinetank eronderuit moeten halen, het ene buisje niet door kunnen prikken.
Een bout compleet onbruikbaar, dus wel schade: er zal een plaatje gelast moeten worden om de tank ook weer op drie plaatsen te kunnen bevestigen. Een MEUK in de tank, ongelofelijk. Licht gespoeld...
Hij zal open moeten.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor deVreugd » 23 nov 2004, 00:16

Ik heb eigenlijk ook wel een heel waslijstje..

Mijn wagen is vrijdag niet door de APK gekomen, helaas.. Het was gelukkig allemaal niet te ernstig, maar het moet wel gebeuren:
-afstelling van de verlichting, ene koplamp schijnt feller dan de andere en ook in een iets andere richting.
-de slangetjes van de reminrichting schijnen iets te kort te zijn (?) en moeten dus vervangen (of verlengd?) worden.
-er moet ergens in een balk een klein stukje ingelast worden, was iets teveel tussenuit gerot (gelukkig zag het er verder wel goed uit, van onder).
-Fuseekogel links voor had wat speling.
-Tenslotte vonden ze dat er iets teveel verschil zat tussen de achterremmen, maar het kon ook zijn dat dat weer binnen de normen viel als je er eenmaal een stukje mee gereden had, wat volgens mij zo is, want ik heb er echt nooit wat van gemerkt, hij remt als een zonnetje.
-Ik moet trouwens ook nog ff bellen of ze de verwarming inspecteren, want die blaast wel, maar wordt niet warm en dat is met dit weer natuurlijk erg vervelend!
Dat wordt nu allemaal gefikst en dan melden ze'm alsnog gewoon af gelukkig, dus dan heb ik weer een jaar om nog een hele hoop andere dingen te (laten) doen:
-Twee flinke "rotte" plekken: links bij de voorbumper en rechts bij de achterbumper, niet op "gevaarlijke" plekken, maar die wil ik z.s.m. aan laten pakken.
-Nieuwe hemelbekleding.
-Raammechaniek rechtervoorportier is stuk.
-Deurklink binnen rechterachterdeur is lam, die kan dus alleen van buiten geopend worden.
-De voorklep "stellen" want die zit net niet helemaal recht.
-En dan moeten er nog twee knopjes voor de sloten van de deuren komen en wil ik op den duur graag een radio erin en vind ik ook dat een 404 mooier is met chromen koplampringen dan met meegespoten, dus die moet ik ook nog eens aanschaffen.

Nou, genoeg te doen!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor JT » 28 nov 2004, 18:30

504 Cabrio
Accu. De accu die ik (zeer oneerbiedig) geplukt had uit de 504 om de 206 aan het rijden te houden doet het daar perfect. De accu uit de 206 echter....
Je begrijpt het, mijn vrienden bij de VAB (de automaterialenleverancier in Bladel), zagen mij weer glunderend aankomen en leverden mij een prijstechnisch zeer interessante accu, trouwens geleverd inclusief stroom ;-). Het moet een goede zijn, want zelfs na veel zaken testen bij de coupe liet ie de cabrio direct starten...

Verder heb ik
Klik:
Afbeelding
de niet bij het '69-'74-model horende bumper (Autheticiteit boven bijna alles) verwijderd,

Klak:
Afbeelding

en een orginele geplaatst, klaar:
Afbeelding
Btw, wie gelooft dat bij een auto van 30 jaar oud, je een bumper vervangt in een klik-klak-klaar systeem: dream on!! :D
WD40- & muscle-power!!


Verder....


504 Coupé
Na nog enkele benzineleidingen vervangen te hebben die me een partij poreus waren....
en de filters van de injectiepomp te hebben gecheckt.
en een jerrycan te gebruiken (benzinetank ligt er onderuit)

Liept ie!!!
Niet eens veel hoeven aan te dringen...
En hij loopt nog mooi ook!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 30 nov 2004, 22:43

Mijn belofte in topic http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=967 kom ik eindelijk na.
Ik ben geen webbouwer of op andere wijze met grafische kwaliteiten gezegend, dus gewoon een platte-plaatjes-site, gewoon een rechttoe-rechtaan fotolijstje, ter lering en vooral vermaak.


Revisie-XN2-motor
Laatst bijgewerkt door JT op 01 dec 2004, 23:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Mark » 01 dec 2004, 10:51

JT schreef:Mijn belofte in topic http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=967 kom ik eindelijk na.

Wow, Nou Jan, echt zeer indrukwekkend, en dan bedoel ik natuurlijk de kwaliteit van de foto's en het technische werk dat erop te zien is (die Ome Kees!). Ik weet zeker dat veel forumbezoekers dit zeer op prijs zullen stellen!
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Mockenrue » 01 dec 2004, 17:53

Wat een mooie uitgebreide reportage !
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor jon » 04 dec 2004, 11:27

Vanmorgen een proefritje gemaakt.... en... Hij doet het. Laden, licht sturen, flink optrekken... Oeh, wat fijn! Ja, ik ben blij!

Groet, Jon.
Laatst bijgewerkt door jon op 06 dec 2004, 14:17, in totaal 1 keer bewerkt.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor JT » 04 dec 2004, 11:36

Gefeliciteerd Jon!
Wat een project... !
Heb je eindelijk tijd om een mooi plaatje schieten.....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 04 dec 2004, 18:38

Alleen gewerkt aan de coupe vandaag, omdat ik daarna de garage beter heb ingericht om uitlaatgassen af te voeren en warm te werken in de winter. De achterkanten staan nu naar de roldeur. Ze staan scheef zodat de deuren toch open kunnen en niet tegen de ander aanslaan. Ook heb ik dan naar voren toe nog veel speling om de "onderhanden auto" naar voren toe te rollen, voor meer werkruimte.
Bij de coupe heb ik de stabilisatorstang geplaatst. De vorige eigenaar heeft een vastzittende schroef afgeslepen. Jammer, juist bij die aparte bout met verdunning op het einde en een bevestigingsoog.....
Dus één van de vier bevestigingen ligt er provisorisch op..
Christ, mijn grote vriend bij dè garage in Bladel maar laten bestellen... In het boek de nummers opzoeken..

Met vriendelijke groeten,

Jan Timmers
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten